2015-10-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Brodern har konsumerat droger. Om man skall tro på det som den åtalade berättar om i förhöret. Advokaten försöker få brodern att framstå som en icke-trovärdig källa.

Det är lite mer komplicerat än så.
Storebror har alltid tagit hand om lillebror. Lillebror känner inte alltid att det är ok. Syskonrelationer kan vara väldigt komplicerade. Det är snarare det hon vill visa. Journalister mlf (tex åklagare och polis ) är lite klumpiga.
Medlem
Jag vet att 35-åringens sperma hittats, men har man bevis för att Lisa blivit våldtagen? Alltså inte av honom utan finns det tecken på utnyttjning av hennes nedre regioner?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Så du menar att så fort man hittar en träff på just ett fynd så behöver man int analysera andra fynd?

Som jag sa jag tvivlar inte på DNA i sig.
Vad jag hävdar är att det måste finnas DNA från fler personer t.ex på jackan allt annat vore underligt.
Har du sett något sådant redovisat någonstans?
Det borde ju stå att 100 DNA träffar på jackan varav 2 matchar de undersöktas.
Återigen DNA har bara matchats mot NB,AB,IB och LH.
Det som inte matchade vilket det måste ha funnits mängder av på t.ex jacka, var finns det redovisat?

jackan är bara ett exempel.

Om man inte hittar annat så behöver man inte det nej.
2015-10-29, 14:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Haha hon vill inte vittna. Hej då alibi

MGM har alibi:

18:00 godsägarens fru ser MGM utanför hans hem
19:15 godsägaens son GJ hälsar på MGM utanför hans hem.

Läs FUP !!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Det har uppgetts i FUP att han både skriver och mottar brev från anhöriga.

Ja men hur FAN kan dom snacka ihop sig om något, hur fan kan man få det? Det är ju så jävla uppenbart. Jävla smutsiga äckel är vad dom är, inavlade sånna också.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Oj vilken "otur" GM hade i förhöret. Han spelade i datorn när han sa att han var hemma kl 18-19:30, men det finns ingen användning av datorn vid den tiden han uppgav.
Där rök det "alibit" oxå.

Erkänn mordet nu då NB!!!

Tror du han gör det, erkänner menar jag?
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Eller att det sjunkit in att hennes man faktiskt är det äcklet hon längre misstänkt.

Hans runkstuga, hans porr i datorn osv. Nu detta.

Hon kanske tror han är GM och tänker varken ljuga eller berätta sanningen om honom i ett vittnesmål. Gissningsvis har GM mamma tutar i henne att ljuga så klockorna stannar men hon kan inte därför vittnar hon inte för hennes man. Hon har dvs ingen alibi för var han gjorde under morden.

Ja - det är också en tanke.
2015-10-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Nej, det finns inget rimligt motiv så lägg ner.

Han var kanske något överbeskyddande, men vissa föräldrar kan också vara lite mer strikta. Det betyder inte att de har ett tvångsmässigt kontrollbehov, bara att de är engagerade föräldrar som är måna om sina barns välmående och säkerhet. Om de sedan höll tillbaka henne lite i vissa situationer och fortfarande var osäkra på om de kunde släppa henne helt så är det deras val i uppfostran. Lisa hade fortfarande inte fyllt 18 och vissa föräldrar vill helt enkelt inte att ens barn ska bli vuxna för snabbt.

Det dyker upp massor av trådsanningar också så man får vara försiktig med vad man läser. En sån där trådsanning som dykt upp är att Lisa inte fick ha Facebook eller vad det var. Hon hade visst Facebook och hennes profil finns fortfarande kvar. Hon hade även en öppen Instagram, som sedan låstes när hon försvann och senare togs bort efter att hon hittades död. Tror det är mycket bullshit det där att hennes föräldrar kontrollerade henne fullständigt.

En del är ju lite olyckskorpar, strular till det lite för sig
ibland.
Nu har jag ingen aning om Lisa va sådan, men om så va
så blir inte föräldrarna oro mindre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Det sket sig för honom då han säger att han spelat onlinespel under tiden vid försvinnandet....
där det nu bevisats att det INTE fanns nån datatrafik på hans dator förrens skypesamtalet vid 1930..

Precis. Det stärkte beviset mot honom. Han borde vara "smart" och istället sagt att kan låg och läste en bok eller sov.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han kanske tog fel fönsterbleck. De han tog var gamla, men han trodde de skulle vara nya.

Konstig ,jag har satt några fönsterbleck i mina dagar men hade kunnat stå i finbyxor och jobbat om jag velat, det var väl därför han inte hade arbetsbyxor på sig för han visste att det var ett finjobb,
Skulle det varit ett bleck vid källarfönster så hade han blivit blöt och skitig då man kan få ligga på knä
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han kanske tog fel fönsterbleck. De han tog var gamla, men han trodde de skulle vara nya.

Hur orkar du vara motvalls? Denna NB är världens mest otursförföljda man genom tiderna om inte han är GM! Blodfläckar lite här och var osv osv osv osv...
2015-10-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MGM har alibi:

18:00 godsägarens fru ser MGM utanför hans hem
19:15 godsägaens son GJ hälsar på MGM utanför hans hem.

Läs FUP !!!

Det är ett klent alibi
NB ska även ha kört från Martorps-hållet i hög fart runt 19-tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in