2015-07-03, 13:01
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Man kan inte vara överskattad om ingen tycker man är bra. Så nej, Micke Lustig är definitivt inte överskattad.

Och Ola Toivonen ska till Liverpool. Nej, Guidetti kommer inte gå till något CL-lag. Inse.

Det roliga är att Wilson visat mer än Guidetti i England trots att han knappt spelat a-lagsfotboll. Två mål i sin PL-debut, mål i PL säsongen efter, klasser bättre på ungdomsnivå i England (bland annat gjorde han fyra mål mot just city förra året). Men nej, det är skillnad. Wilson har spetsegenskaper som är synliga. Guidetti har ingenting, killen är bara född till att bli medioker. Inget fel i det, jag tycker bara han är sjukt överskattad. Otroligt att ni inte märkt hur högt folk håller honom och alltid hållit, just för att han snackar mycket. Killen har en egen tråd här, har Lewicki det? Eller Milosevic? Ännu ett tecken på hur överskattad han är.

Lazio har visat intresse för Guidetti under en lång tid så han kan mycket väl spela CL kommande säsong.
Citera
2015-07-04, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Ungdomsnivå är ju åt helvete i England. Säger ju ingenting, sunday league-klass på det.

Wilson gjorde sina två första mål mot Hull i säsongen sista match. Sedan har han harvat, intresset har försvunnit.
Guidetti fick en tråd för att han storspelade som sagt i Holland. Ingen annan svensk har gjort det på ett tag, senast var Elm. Och det hade något väldigt bra för honom om inte magen var ivägen. Jag förstår att din poäng, däremot är svensk media som har valt ut Guidetti som deras nya skyltdocka och gett honom mediautrymme. Men att folk ser honom som en potienell fanbärare av rang har jag tyvärr inte lagt märke till. Väldigt sällan jag ser någon kommentarer hans fotbollsinsatts utan snarare"Fan skön han är " och dylikt.

Fair enough.

Citat:
Ursprungligen postat av BGates
Herregud, du kan ju inte jämföra Lewicki och Milosevic med en anfallare, klart som fan att det skapas en tråd när man är 19 bast och gör en massa mål i Eredivisie. Guidetti har förövrigt kommit tillbaka från sin skada på ett positivt sätt och ser mer rippad ut jämfört med tiden i Feyenoord. Sen är det klart att man ser "medioker" ut när man spelar i en medioker omgivning, svårt för Guidetti att visa nånting när han får röra boll typ 2 gånger per match som i denna u21 turnering där Sverige spelar väldigt defensivt inriktat i princip hela turneringen igenom. Guidetti har ett klassavslut och väldigt bra spelförståelse och detta kommer du kunna bevittna redan om nån månad när säsongen drar igång.

Jag har sagt i flera års tid hur medioker Guidetti är, jag har ännu inte fått se något som tyder på motsatsen. Men fortsätt du att gå på hypen, vi vet ändå att det blir jag som skrattar sist.

Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Suck, det enda man ser dig skriva här skit om Guidetti. Kunde ha citerat hela inlägget eftersom det var så mycket mer skitsnack om Terry, Cech och Cahill för att sedan tokhylla De Gea och Smalling.

Oj, svider det i ditt "Chelseahjärta" att se sanningen om Terry, Cahill och Cech? Och jo, De Gea och Smalling är underskattade spelare. Därmed inte sagt att Smalling är bäst i världen (som De Gea är), bara det att han inte får nog mycket cred för hur bra han faktiskt är. Målvakter har ofta inte en sån här video på en karriär, De Gea har det på en säsong: https://www.youtube.com/watch?v=Q-3E1ulVmek
Citera
2015-07-05, 01:29
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Oj, svider det i ditt "Chelseahjärta" att se sanningen om Terry, Cahill och Cech? Och jo, De Gea och Smalling är underskattade spelare. Därmed inte sagt att Smalling är bäst i världen (som De Gea är), bara det att han inte får nog mycket cred för hur bra han faktiskt är. Målvakter har ofta inte en sån här video på en karriär, De Gea har det på en säsong: https://www.youtube.com/watch?v=Q-3E1ulVmek

Jag tycker det bara visar hur subjektiv du är.
Citera
2015-07-05, 01:42
Moderator
zanteras avatar
För några år sedan, när Guidetti hade sin fantastiska säsong i Holland så tyckte jag hypen var befogad. Han levererade vecka in och vecka ut, ett bra målfacit och som 19-åring kändes det ju helt klart som att han låg före de flesta andra svenska alternativen i samma ålder. Nu, efter ytterligare några säsonger av skador, bänk-nötning och mycket svagare prestationer så har det dalat en del. Känns väl spontant som att nästa klubbval blir den stora dealbreakern. Lyckas han komma in i en klubb på Sevilla/Lazio/Tottenham-nivå (drar bara till med lag jag har hört eventuellt är intresserade) och göra en hel del mål, då kommer nog hypen blåsa upp igen, och kanske blir han nästa stjärna i landslaget. Men skulle det istället bli ett misslyckande, och ytterligare 2-3 bortkastade år på bänken/skador osv, då är nog chanserna borta.

Som det är nu så kommer mestadels av hypen från den där fantastiska säsongen i Holland. En stark säsong, men man kan endast leva på en bra säsong så länge när de mindre bra staplas på hög. Kanske beror det på skadorna, kanske beror det på att han spelat i mediokra lag, eller så kanske han helt enkelt inte är tillräckligt bra. Personligen anser jag inte att han bevisat tillräckligt för sin status som Zlatan's arvtagare i anfallet, men samtidigt kanske han bleknar när man jämför honom med just Zlatan. Kanske är Sverige inte bättre än att förstavalet är en anfallare som gör 80% av sina mål på straffar.
Citera
2015-08-21, 17:37
Medlem
snillet_1s avatar
Oscar Lewicki är överskattad, sedan U21-mästerskapet. Slår upp GT idag där herrar Kristoffersson och Lühr tar ut ett lag åt Hamrén s a s inför uttagningen nästa vecka. Lewicki tas ut med följande slutmening i motiveringen: "Kan bli den nye Jonas Thern om utvecklingen fortsätter". Alltså, kom igen nu. Jag såg aldrig Thern spela men av karriären att döma och av vad folk som sett honom spela säger, så var ju han en betydligt bättre spelare och dessutom inte heller en renodlad bollvinnartyp på mitten, långt därifrån. Startspelare i Benfica och 90-talens Napoli & Roma då den ligan stod på topp. Det är väl klart som fan att Lewicki aldrig kommer nå den nivån.

/end of rant
Senast redigerad av snillet_1 2015-08-21 kl. 17:44.
Citera
2015-08-22, 16:27
Medlem
goosehunters avatar
Ska man kolla både i dåtid och nutid så finns det flera spelare. Niclas Alexanderssons återkommande sejourer i landslaget där han presterade absolut noll men gång på gång togs ut i truppen av Söderberg/Lagerbäck är en klassiker för min del. Makalöst dålig fotbollsspelare vars sk storhet åtminstone aldrig jag kommer förstå mig på. Sveriges skitnödigaste frisyr tjänstgjorde alltid som pricken över i:et också.

Ola 'träbenet' Toivonen. Får han mycket uträttat på plan, mer än katastrofala snedträffar, felpass och andra fullkomligt oförståeliga infall? Att en spelare med sådan uppenbar brist på talang ändå tar sig till landslaget vittnar mer om nivån på Sveriges landslag än Olas faktiska kvalite som fotbollsspelare.

Kim Källström. För att det finns killar i division 4 där jag spelat som har bättre precision och pricksäkerhet när dom lägger frisparkar. Varenda gång han drar en frispark så undrar man sekunder innan om den ska gå 10 meter över eller träffa mål. Hörnan, ska den landa i straffområdet eller träffa flaggan på andra sidan? Arsenal... ja det blev inte mycket med den biten. Och det kan man förstå.

Bröderna Farnerud. Vad fan hände egentligen? Namnen på allas läppar. Sedan blev det... ??? ingenting. Tycktes peaka och pannkaka ungefär över en natt.
Citera
2015-08-22, 17:12
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Utan grund? som sagt 20 mål i Eredivisie som 19-åring. Hur många svenskar gör 20 mål på en säsong ute i Europa överhuvudtaget? an får tänka på att han va borta skadad under en lång tid och sånt tar tid att komma tillbaka ifrån. Som föregående talare tycker jag varken han över över eller under-hypad, han får precis den credd han ska ha. Bara för att han får mycket mediautrymme gör han inte till överskattad.

Hur många svenskar utom Ekdal och Zlatan får göra annat än nöta bänk ute i Europa?
Citera
2015-08-22, 18:39
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Hur många svenskar utom Ekdal och Zlatan får göra annat än nöta bänk ute i Europa?
Väldigt många.
Citera
2015-08-22, 19:05
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Väldigt många.

Jo det vet jag också. Min poäng var väl att blir man en startspelare i ett lag i nån av de fyra storaoavsett om det är cagliari, celta vigo, hamburg, mönchengladbach eller west brom så är man en otroligt duktig fotbollsspelare som på alla sätt och vis lyckats i sin karriär. Det är inte många svenska spelare ur varje generation som lyckas med detta.
Citera
2015-10-28, 00:27
Medlem
snillet_1s avatar
Borja Valero. Det faktum att han spenderat sina bästa år i en klubb som Fiorentina är faktiskt helt sjukt. Nu har han spelat något för högt upp i banan i årets upplaga av den klubben (bör ligga något lägre och få styra spelet enligt mig), men generellt är hans kvalité enorm. Tar egentligen alltid rätt beslut och har en fantastisk touch på bollen. En något offensivare Xavi-light.
Citera
2015-10-28, 02:23
Medlem
Korders avatar
Överskattade allsvenska spelare: Patrik Carlgren, Emir Kujovic, Yoshimar Yotun, Dickson Etuhu.

Underskattade allsvenska spelare: Marcus Antonsson, Alexander Fransson, Alexander Jeremejeff.

I världsfotbollen är annars David Luiz jävligt överskattad. Dani Alves, Gerard Piqué och en hel drös britter (bl.a. Ashley Young, Chris Smalling, Kieran Gibbs, Raheem Sterling och Theo Walcott) är några andra. Exempel på underskattade skulle kunna vara Stefan Kiessling, Pierre-Emerick Aubameyang, Borja Valero (som någon nämnde) och Hatem Ben Arfa.

Mest underskattad i modern fotboll var väl annars Yaya Touré, men efter övergången till City har han fått det erkännande han borde fått ett antal år tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Bröderna Farnerud. Vad fan hände egentligen? Namnen på allas läppar. Sedan blev det... ??? ingenting. Tycktes peaka och pannkaka ungefär över en natt.

Skador har ju allt som oftast hämmat Alexander Farnerud. Har väl dragit korsbandet ett par gånger? Hur som helst har han ju varit startspelare i Torino de senaste åren (7:a och 9:a i ligan under denna tid) när han varit skadefri, så jag vet inte vem det är som du tycker överskattar honom. Killen nämns ju inte i media ö.h.t.
Senast redigerad av Korder 2015-10-28 kl. 02:44.
Citera
2015-10-28, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Borja Valero. Det faktum att han spenderat sina bästa år i en klubb som Fiorentina är faktiskt helt sjukt. Nu har han spelat något för högt upp i banan i årets upplaga av den klubben (bör ligga något lägre och få styra spelet enligt mig), men generellt är hans kvalité enorm. Tar egentligen alltid rätt beslut och har en fantastisk touch på bollen. En något offensivare Xavi-light.

Helt enig.

Själv vill jag säga att Nacho Monreal och Bacary Sagna är grymt underskattade. Ligans bästa VB och HB denna säsong, men ingen av dem nämns på fotbollsforum runt om i världen, bortsett från sina egna lags forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in