2015-07-02, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Men alla kan inte göra det flera gånger. Kolla bollträffen mot Grekland. Varför tror du ens han är förste frisparksskytt? Förmodligen hänger han en del baljor även på träning. Vad krävs egentligen för att du ska tycka att någon kan skjuta? Vad ska man behöva göra? Du inser att de målen jag länkade inte är alla hans mål va? Det var de första jag kunde hitta på den dryga halvminut jag lade ner på att leta.

Vilket lag han går till? Ingen aning. Jag har inte spekulerat i det.

Zlatan är en sämre frisparksskytt än Kim Källström och Sebastian Larsson, ändå tar han alla frisparkar. Du tror väl inte på allvar att det handlar om annat än vem som är mäktigast i omklädningsrummet och har störst käft? Det är så det fungerar. Och det är precis så Guidetti och hans farsa har snackat upp honom.

Men om vi släpper skott. Vad är det Guidetti gör så bra att han förtjänar hypen? Killen är ytterst medioker och fortfarande har han inte gjort mycket vettigt i sin karriär.
Citera
2015-07-02, 20:54
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Zlatan är en sämre frisparksskytt än Kim Källström och Sebastian Larsson, ändå tar han alla frisparkar. Du tror väl inte på allvar att det handlar om annat än vem som är mäktigast i omklädningsrummet och har störst käft? Det är så det fungerar. Och det är precis så Guidetti och hans farsa har snackat upp honom.

Men om vi släpper skott. Vad är det Guidetti gör så bra att han förtjänar hypen? Killen är ytterst medioker och fortfarande har han inte gjort mycket vettigt i sin karriär.
Han har gjort mål. Det känns en aning vettigt som anfallare. Om man tänker på hur pass länge han gick skadad så blir hans målfacit inte så pjåkigt. Det finns anfallare med sämre statistik som inte ens får hälften av den kritik Guidetti får. Sen har jag redan förklarat hypen. Den är kopplad till honom som person. Väldigt sällan hör man någon kommentera hans prestationer på planen. Det råder "Guidetti-feber" tack vare hur han är. Det är ingen som höjer honom till skyarna som spelare.
Citera
2015-07-02, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Han har gjort mål. Det känns en aning vettigt som anfallare. Om man tänker på hur pass länge han gick skadad så blir hans målfacit inte så pjåkigt. Det finns anfallare med sämre statistik som inte ens får hälften av den kritik Guidetti får. Sen har jag redan förklarat hypen. Den är kopplad till honom som person. Väldigt sällan hör man någon kommentera hans prestationer på planen. Det råder "Guidetti-feber" tack vare hur han är. Det är ingen som höjer honom till skyarna som spelare.

Vi får inte glömma att han inte presterat något i någon bra liga. Det han fått spela i England har ju varit minst sagt dåligt. Skotska ligan är sämre än Allsvenskan, och dessutom spela i det överlägset bästa laget.

Det andra kommer ju automatiskt. Som sagt är det snack om vilken CL-klubb han ska till.

Två inlägg från de senaste sidorna i hans tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tror aldrig han blir superstjärna som Zlatan tyvärr. Spelar med väldigt stort hjärta men det är typ allt och det räcker en ganska bra bit, men ingen superstar.

Förstår att folk stör sig på honom och hans ibland överdrivna attityd. Men tror desto fler gillar den. Jag gillar den, känns som han vill ena hela landet. Står och skriker nationalsången, krigar hårt på plan sen hyllar han svenska fansen och hela svenska folket. En patriotisk hjälte i mina ögon i en tid då patriotism behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av MrCrimeSmurfs
Trodde han va slut efter sin kyllingskada,som höll han borta längre än 3 x henke larssn benbrott,i tid..
Men har visat en jävla kämpande och tyckte han tog chansen i u21 em att kunna spela till sig ett kontrakt i nån CL klubb i top 4 liga i europa..

Hoppas och tror det blir Lazio han skriver på för

Det fetmarkerade är intressant. Han skriver som om bilden om John är att han kommer bli en världsstjärna. Jag menar ju att det är den allmänna bilden om honom, kanske inte världsstjärna men riktigt, riktigt bra.
Citera
2015-07-02, 22:11
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Det fetmarkerade är intressant. Han skriver som om bilden om John är att han kommer bli en världsstjärna. Jag menar ju att det är den allmänna bilden om honom, kanske inte världsstjärna men riktigt, riktigt bra.

Är det så chockerande att man överhypar en svensk talang som City såg som deras nästa superstjärna? En kille som direkt han får chansen gör 20 mål och mer eller mindre bär ett medelmåttigt Feyenoord som 19-åring?

Exempelvis Wilson som du själv tror kommer bli så jävla bra och som du dessutom älskar är i samma ålder som Guidetti var i Holland. Vad han gjort för att förtjäna den hypen? Ser du problematiken du gräver dig själv ner i?

Den hypen som finns kring Guidetti nu är enbart hans personlighet. Och att han faktiskt gjorde ett bra mästerskap.
Citera
2015-07-02, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Är det så chockerande att man överhypar en svensk talang som City såg som deras nästa superstjärna? En kille som direkt han får chansen gör 20 mål och mer eller mindre bär ett medelmåttigt Feyenoord som 19-åring?

Exempelvis Wilson som du själv tror kommer bli så jävla bra och som du dessutom älskar är i samma ålder som Guidetti var i Holland. Vad han gjort för att förtjäna den hypen? Ser du problematiken du gräver dig själv ner i?

Den hypen som finns kring Guidetti nu är enbart hans personlighet. Och att han faktiskt gjorde ett bra mästerskap.

Det är chockerande sett till hur han är i spelet. Men det är inte chockerande att man hypar en svensk, nej. Inte det jag talar om. Wilson är inte hypad heller, däremot visar han prov på spetsegenskaper som Guidetti bara kan drömma om.

Hypen om hans personlighet smittar av sig på hypen om hans spel. Jag kopierade ju för fan in, svart på vitt, folks höga tankar om honom.
Citera
2015-07-03, 08:58
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Med youtube-klipp kan man bevisa vad som helst. Skämtar herrn, när du hävdar att "väldigt få håller honom som bättre än vad han är"? Frågan nu bland pöbeln är ju vilket CL-lag han ska gå till. Som jag hävdat i en annan tråd så är han den mest överskattade spelaren nånsin i Sverige. Kan inte minnas att någon varit lika hypad utan riktig grund.

Utan grund? som sagt 20 mål i Eredivisie som 19-åring. Hur många svenskar gör 20 mål på en säsong ute i Europa överhuvudtaget? an får tänka på att han va borta skadad under en lång tid och sånt tar tid att komma tillbaka ifrån. Som föregående talare tycker jag varken han över över eller under-hypad, han får precis den credd han ska ha. Bara för att han får mycket mediautrymme gör han inte till överskattad.
Citera
2015-07-03, 10:13
Medlem
Tycker absolut inte Guidetti är överskattad. Hur kan man ens tycka det? Vad måste han bevisa hela tiden? Okej, han är lite väl kaxig och fräck i käften men det är ju dom flesta spelare i början av karriären. Dom som däremot klagar på hans kvaliteer kan inte ha sett mycket. En som däremot är gravt överskattad i mitt tycka är Micke Lustig. Han var en stabil back som höll ihop försvaret under tiden i Giffarna och spåddes en lysande karriär och är bra på klubblagsnivå, men vad har han levererat i landslaget? Inte ett jävla skit. Otrolig säkerhetsrisk i försvarsspelet och väldigt osäker när han rör bollen.
Citera
2015-07-03, 10:19
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Det är chockerande sett till hur han är i spelet. Men det är inte chockerande att man hypar en svensk, nej. Inte det jag talar om. Wilson är inte hypad heller, däremot visar han prov på spetsegenskaper som Guidetti bara kan drömma om.

Hypen om hans personlighet smittar av sig på hypen om hans spel. Jag kopierade ju för fan in, svart på vitt, folks höga tankar om honom.

Det du kopierade var två personer som där ena tror att Guidetti kan gå långt eftersom han spelar med hjärta men han blir ingen superstjärna. Den andra pratar om att han lyckas hittat tillbaka till formen och borde kunna gå till en CL-klubb. Och han är aktuell för både Sevilla och Lazio. Lazio har dessutom visat intresse väldigt länge.

Wilson visar ingenting eftersom han inte spelar. Så i din logik är killen helt värdelös.
Citera
2015-07-03, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tycker absolut inte Guidetti är överskattad. Hur kan man ens tycka det? Vad måste han bevisa hela tiden? Okej, han är lite väl kaxig och fräck i käften men det är ju dom flesta spelare i början av karriären. Dom som däremot klagar på hans kvaliteer kan inte ha sett mycket. En som däremot är gravt överskattad i mitt tycka är Micke Lustig. Han var en stabil back som höll ihop försvaret under tiden i Giffarna och spåddes en lysande karriär och är bra på klubblagsnivå, men vad har han levererat i landslaget? Inte ett jävla skit. Otrolig säkerhetsrisk i försvarsspelet och väldigt osäker när han rör bollen.

Man kan inte vara överskattad om ingen tycker man är bra. Så nej, Micke Lustig är definitivt inte överskattad.

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Det du kopierade var två personer som där ena tror att Guidetti kan gå långt eftersom han spelar med hjärta men han blir ingen superstjärna. Den andra pratar om att han lyckas hittat tillbaka till formen och borde kunna gå till en CL-klubb. Och han är aktuell för både Sevilla och Lazio. Lazio har dessutom visat intresse väldigt länge.

Wilson visar ingenting eftersom han inte spelar. Så i din logik är killen helt värdelös.

Och Ola Toivonen ska till Liverpool. Nej, Guidetti kommer inte gå till något CL-lag. Inse.

Det roliga är att Wilson visat mer än Guidetti i England trots att han knappt spelat a-lagsfotboll. Två mål i sin PL-debut, mål i PL säsongen efter, klasser bättre på ungdomsnivå i England (bland annat gjorde han fyra mål mot just city förra året). Men nej, det är skillnad. Wilson har spetsegenskaper som är synliga. Guidetti har ingenting, killen är bara född till att bli medioker. Inget fel i det, jag tycker bara han är sjukt överskattad. Otroligt att ni inte märkt hur högt folk håller honom och alltid hållit, just för att han snackar mycket. Killen har en egen tråd här, har Lewicki det? Eller Milosevic? Ännu ett tecken på hur överskattad han är.
Citera
2015-07-03, 11:58
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Och Ola Toivonen ska till Liverpool. Nej, Guidetti kommer inte gå till något CL-lag. Inse.

Det roliga är att Wilson visat mer än Guidetti i England trots att han knappt spelat a-lagsfotboll. Två mål i sin PL-debut, mål i PL säsongen efter, klasser bättre på ungdomsnivå i England (bland annat gjorde han fyra mål mot just city förra året). Men nej, det är skillnad. Wilson har spetsegenskaper som är synliga. Guidetti har ingenting, killen är bara född till att bli medioker. Inget fel i det, jag tycker bara han är sjukt överskattad. Otroligt att ni inte märkt hur högt folk håller honom och alltid hållit, just för att han snackar mycket. Killen har en egen tråd här, har Lewicki det? Eller Milosevic? Ännu ett tecken på hur överskattad han är.
Ungdomsnivå är ju åt helvete i England. Säger ju ingenting, sunday league-klass på det.

Wilson gjorde sina två första mål mot Hull i säsongen sista match. Sedan har han harvat, intresset har försvunnit.
Guidetti fick en tråd för att han storspelade som sagt i Holland. Ingen annan svensk har gjort det på ett tag, senast var Elm. Och det hade något väldigt bra för honom om inte magen var ivägen. Jag förstår att din poäng, däremot är svensk media som har valt ut Guidetti som deras nya skyltdocka och gett honom mediautrymme. Men att folk ser honom som en potienell fanbärare av rang har jag tyvärr inte lagt märke till. Väldigt sällan jag ser någon kommentarer hans fotbollsinsatts utan snarare"Fan skön han är " och dylikt.
Citera
2015-07-03, 12:20
Medlem
Citat:
Man kan inte vara överskattad om ingen tycker man är bra. Så nej, Micke Lustig är definitivt inte överskattad.

Herregud, du kan ju inte jämföra Lewicki och Milosevic med en anfallare, klart som fan att det skapas en tråd när man är 19 bast och gör en massa mål i Eredivisie. Guidetti har förövrigt kommit tillbaka från sin skada på ett positivt sätt och ser mer rippad ut jämfört med tiden i Feyenoord. Sen är det klart att man ser "medioker" ut när man spelar i en medioker omgivning, svårt för Guidetti att visa nånting när han får röra boll typ 2 gånger per match som i denna u21 turnering där Sverige spelar väldigt defensivt inriktat i princip hela turneringen igenom. Guidetti har ett klassavslut och väldigt bra spelförståelse och detta kommer du kunna bevittna redan om nån månad när säsongen drar igång.
Citera
2015-07-03, 12:58
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Överskattade:

John Guidetti han har vunnit skytteligan i Eredvise (en liga i ungefär samma klass som Allsvenskan) där han gjorde nästan hälften av sina mål på straffar. Ungefär där tar hans vettiga meriter slut. Platsade inte i city, platsade inte i Stoke, platsade inte i Celtic. Har, trots att han inte har några speciella egenskaper som gör att han sticker ut, lyckats snacka och gapa till sig en hype i Sverige. Och den har blivit värre. Trots att han inte under en enda match i hela U21-mästerskapet är speciellt bra så har han lyckats printa in i svenska skallar att han gjorde något slags kanonmästerskap. Kom inte med i UEFAs all star-lag trots svag konkurrens från anfallare. Vill ändå återkomma till hans egenskaper; han är långsam, han har dålig touch, han är inte särskilt bra i huvudspelet trots att han har bra längd, han har inget speciellt skott, han har ingen speciell spelförståelse. Det enda han är bra på är att skjuta straffar. Och att prata. Det verkar man komma långt på. Jag sa redan för sex år sedan när jag såg honom spela i citys U18-lag att killen verkligen inte är något speciellt, osynlig och anonym i varje match jag såg honom. Ändå var han pigg på att skrika om hur bra han själv var.

Suck, det enda man ser dig skriva här skit om Guidetti. Kunde ha citerat hela inlägget eftersom det var så mycket mer skitsnack om Terry, Cech och Cahill för att sedan tokhylla De Gea och Smalling.
Senast redigerad av HAZARD17 2015-07-03 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in