2022-04-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Kom att tänka på Niclas Kindvall och Niklas Gudmundsson. De 2 var mycket duktiga. På gränsen till landslagsklass. De fick aldrig credden de förtjänar.

Oves son och Gabriels far
Citera
2022-04-26, 23:36
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nervkollaps007
Ederson i City är verkligen överskattad.

Vad exakt gör han som motiverar en plats i spektakulära City?
Han står mest sysslolös. Men i matcher där City möter bra spelare avslöjas han brutalt. En målvakt som i princip aldrig gör några svåra räddningar och ingen man kan förlita sig på om laget har en dålig dag.

Jag har i alla fall inte förstått storheten i den målvakten.

Skulle komma in och klanka ner på Ederson jag också. Sjukt loj målvakt som inte alls platsar på den nivån. Vet inte om det är Guardiolas matchplan att tikitaka-passa sig upp hela vägen från försvaret trots att det är 3-4 offensiva motståndarspelare där och pressar, men Ederson älskar ju att passa boll till pressade egna försvarare i egen försvarszon. Och som sagt, han behöver aldrig göra svåra räddningar, för de tar han inte.
Citera
2022-04-27, 23:42
Medlem
Får man säga Victoria lindelöf? En "konstig" värvning från benfica. Vem värvade? Mourinho? Kanske handlade om svarta pengar. Han är ju portugis.

I vilket fall. Även om han värvades för sina fotbollskunskaper så tycker jag knappast att han har utvecklats tillräckligt mycket.

Jag tror man förvillades av att det är manchester united så tänker man automatiskt att han är en superstar.

Men united är ju ett mittenlag numer o nu går ju även en 19-årig svensk in i laget så konkurrensen är inte mördande. Annat var det på scholes tid.

Så Vicky är för överskattad. Period.
Citera
2022-05-01, 15:39
Medlem
James Ward-Prowse i Southampton är en riktigt underskattad spelare som sällan får det beröm han förtjänar, enligt mig. Tycker han utvecklats riktigt mycket de senaste 3-4 åren och framför allt förbättrat sitt målskytte. En fantastisk frisparksskytt är han också. Otroligt att inga större klubbar rycker mer i honom!

Blott 10 landskamper för England är ett skämt med tanke på vilka alternativ som funnits på centrala mittfältet de senaste åren. Hur Phillips går före är för mig en gåta. Där har vi en överskattad spelare om något. Visst, bra i EM, det var han men i övrigt är det inte en spelare som övertygat mig alls. Hypen kring honom är inte befogad. Jag ser bara en alibispelare.

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Får man säga Victoria lindelöf? En "konstig" värvning från benfica. Vem värvade? Mourinho? Kanske handlade om svarta pengar. Han är ju portugis.

I vilket fall. Även om han värvades för sina fotbollskunskaper så tycker jag knappast att han har utvecklats tillräckligt mycket.

Jag tror man förvillades av att det är manchester united så tänker man automatiskt att han är en superstar.

Men united är ju ett mittenlag numer o nu går ju även en 19-årig svensk in i laget så konkurrensen är inte mördande. Annat var det på scholes tid.

Det är svenska medier som höjer Lindelöf till skyarna, i England har han fått utstå väldigt mycket kritik under sina år i klubben. Maguire’s prestationer/prislapp har gjort att Victor inte granskats på samma sätt den senaste tiden. Jag skulle vilja påstå att Lindelöf överskattas enormt av många svenskar, dock inte i England eller ens bland Uniteds fans. Det känns som att han knappt utvecklats sedan han kom till klubben och det går knappast att skylla på turbulensen runt omkring längre. Jag tror att han hade passat bättre i Serie A.
Senast redigerad av radiopanna 2022-05-01 kl. 15:44.
Citera
2022-05-01, 15:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat

Någon som vet vilket lag som Mourinho håller på i Portugal?
Citera
2022-05-01, 15:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vitoria Setubal är JMs favoritklubb i PT, och han har hejat på de sedan barndomen.
Citera
2022-05-01, 16:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Han hade ju sina framgångar i Porto iaf. Av dom stora klubbarna så är det väl dom.
Citera
2022-05-01, 17:27
Medlem
En fantastisk spelare var Matthew Paul Le Tissier. Han spelade i.o.f.s. i engelska landslaget men jag tycker aldrig han fick kred för den otroliga bollkonstnär han var som aktiv.

I Sverige tycker jag att samba-Erik Johansson borde rankats högre. Såg några matcher med honom när han lirade i Örgryte och det var fotbollsgodis
Citera
2022-05-05, 00:46
Medlem
-GGs avatar
Ederson är helt klart överskattad, så att det sjunger om det.
Han räddar ju ingenting.

Det är förvånande att Pep nöjer sig med en sådan färglös målvakt även om City dominerar matcherna och bollinnehavet.
Ederson har absolut inte varit avgörande för deras titlar, utan stått och glott huvuddelen av tiden och som sagt inte bevisat sig när motståndet varit svårare.
Citera
2022-05-05, 01:13
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Skulle komma in och klanka ner på Ederson jag också. Sjukt loj målvakt som inte alls platsar på den nivån. Vet inte om det är Guardiolas matchplan att tikitaka-passa sig upp hela vägen från försvaret trots att det är 3-4 offensiva motståndarspelare där och pressar, men Ederson älskar ju att passa boll till pressade egna försvarare i egen försvarszon. Och som sagt, han behöver aldrig göra svåra räddningar, för de tar han inte.

Nä. Jag håller med.

Curtois, i Real som City mötte, gjorde ju flera avgörande räddningar i hela utslagsfasen. Där ser man skillnaden mellan en bra målvakt och en som glidit in på ett bananskal.
Citera
2022-05-08, 13:38
Medlem
TheJackets avatar
Niclas Alexandersson är en sjukt underskattad spelar för alla som inte är blåvita verkar det som.

Kunde verkligen spela överallt.
Citera
2022-05-08, 13:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Niclas Alexandersson är en sjukt underskattad spelar för alla som inte är blåvita verkar det som.

Kunde verkligen spela överallt.
Njae, Alexandersson var visserligen en ok spelare, men var han underskattad? Menar du från ett Allsvenskt perspektiv, eller internationellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in