James Ward-Prowse i Southampton är en riktigt underskattad spelare som sällan får det beröm han förtjänar, enligt mig. Tycker han utvecklats riktigt mycket de senaste 3-4 åren och framför allt förbättrat sitt målskytte. En fantastisk frisparksskytt är han också. Otroligt att inga större klubbar rycker mer i honom!
Blott 10 landskamper för England är ett skämt med tanke på vilka alternativ som funnits på centrala mittfältet de senaste åren. Hur Phillips går före är för mig en gåta. Där har vi en överskattad spelare om något. Visst, bra i EM, det var han men i övrigt är det inte en spelare som övertygat mig alls. Hypen kring honom är inte befogad. Jag ser bara en alibispelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Får man säga Victoria lindelöf? En "konstig" värvning från benfica. Vem värvade? Mourinho? Kanske handlade om svarta pengar. Han är ju portugis.
I vilket fall. Även om han värvades för sina fotbollskunskaper så tycker jag knappast att han har utvecklats tillräckligt mycket.
Jag tror man förvillades av att det är manchester united så tänker man automatiskt att han är en superstar.
Men united är ju ett mittenlag numer o nu går ju även en 19-årig svensk in i laget så konkurrensen är inte mördande. Annat var det på scholes tid.
Så Vicky är för överskattad. Period.
Det är svenska medier som höjer Lindelöf till skyarna, i England har han fått utstå väldigt mycket kritik under sina år i klubben. Maguire’s prestationer/prislapp har gjort att Victor inte granskats på samma sätt den senaste tiden. Jag skulle vilja påstå att Lindelöf överskattas enormt av många svenskar, dock inte i England eller ens bland Uniteds fans. Det känns som att han knappt utvecklats sedan han kom till klubben och det går knappast att skylla på turbulensen runt omkring längre. Jag tror att han hade passat bättre i Serie A.