2015-10-27, 07:40
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Ser man till Norrköping så tror jag man tar 0 p mot Elfsborg och Malmö, beroende lite på hur de lagen ligger till när man möts. Utöver det tror jag man har bra vinstchans i övriga matcher. Man är väl seriens bästa bortalag och har relativt lätta hemmamatcher kvar utöver Djurgården. Min lyckokalkyl innebär att man på de återstående matcherna torskar mot Elfsborg och Malmö, kryssar mot antingen Kalmar eller Gefle av bortamatcherna och går rent resten. Då landar man på 61 poäng om jag inte räknat fel. Men som sagt det är ju bara en lyckokalkyl och frågan är om det räcker.

Får citera mig själv här. Norrköping ligger nu två poäng "före" min lyckokalkyl och har plockat 18/21 poäng på de 7 senaste. Rätt så bra avslutning och det som är surt är att man troligtvis hade tagit guld med den poängskörden en "vanlig" säsong, medans det i år troligtvis bara räcker till en andraplats.
Citera
2015-10-27, 08:27
Medlem
nomadics avatar
Snacka om att detta inlägg kommer försvinna bland allt guld-gnabbande...

Riktig hawaii-match på Kopparvallen som vi egentligen kunde vunnit med 7-5 och det är väl lite det man får räkna med när man har Axén som tränare. Landets mest offensiva tränare på gott och ont kan man väl säga.

Å ena sidan ger han spelare som Broberg och Astrit (Sobra förra året) en helt annan frihet mot vad de haft i sina tidigare klubbar så att de växer ut till helt nya spelare, å andra sidan blir lagdefensiven lite väl lidande ibland. Speciellt när vi då tyvärr redan har en så pass svajig backlinje som vi har i år.

Astrit har nu gjort 2+9 på 9 matcher, årets Sobra. Igår spelade han även fram till 2-3 frilägen som brändes. Ett under hur Helsingborg inte kunde nyttja honom bättre i våras, han är verkligen helt klart en av seriens största bollgenier.

Tyvärr har man väl egentligen inga större förhoppningar om att vi ska lyckas behålla honom nästa år men en sak som skulle tala för det är väl just att han nog kommer ha svårt att hitta en annan tränare som ger honom den extremt fria roll som han har just nu och som han stormtrivs med. Han är uppsatt som anfallare i laguppställningen men är verkligen överallt på planen, inte sällan längst ner i stort sett mellan mittbackarna för att fördela boll.

Om vi gör minst två mål på lördag kan vi tydligen tangera det allsvenska rekordet i att ha gjort två mål eller fler i flest matcher i rad. Vi är uppe i nio matcher i rad nu och Åtvid har rekordet med tio från 1973. Det hade man lite svårt se hända i våras när vi stundtals hade ett helt obefintligt anfallsspel...
Citera
2015-10-27, 08:34
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Snacka om att detta inlägg kommer försvinna bland allt guld-gnabbande...

Riktig hawaii-match på Kopparvallen som vi egentligen kunde vunnit med 7-5 och det är väl lite det man får räkna med när man har Axén som tränare. Landets mest offensiva tränare på gott och ont kan man väl säga.

Å ena sidan ger han spelare som Broberg och Astrit (Sobra förra året) en helt annan frihet mot vad de haft i sina tidigare klubbar så att de växer ut till helt nya spelare, å andra sidan blir lagdefensiven lite väl lidande ibland. Speciellt när vi då tyvärr redan har en så pass svajig backlinje som vi har i år.

Astrit har nu gjort 2+9 på 9 matcher, årets Sobra. Igår spelade han även fram till 2-3 frilägen som brändes. Ett under hur Helsingborg inte kunde nyttja honom bättre i våras, han är verkligen helt klart en av seriens största bollgenier.

Tyvärr har man väl egentligen inga större förhoppningar om att vi ska lyckas behålla honom nästa år men en sak som skulle tala för det är väl just att han nog kommer ha svårt att hitta en annan tränare som ger honom den extremt fria roll som han har just nu och som han stormtrivs med. Han är uppsatt som anfallare i laguppställningen men är verkligen överallt på planen, inte sällan längst ner i stort sett mellan mittbackarna för att fördela boll.

Om vi gör minst två mål på lördag kan vi tydligen tangera det allsvenska rekordet i att ha gjort två mål eller fler i flest matcher i rad. Vi är uppe i nio matcher i rad nu och Åtvid har rekordet med tio från 1973. Det hade man lite svårt se hända i våras när vi stundtals hade ett helt obefintligt anfallsspel...

Astrit går till Norrköping som Bosman
Citera
2015-10-27, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja man har ju sina platser i näringskedjan.

De måste ju glädja en bajare? Att så många har så lite krav och samlas för att dra en kollektiv runk över hur många man är som är där för å.. Ja, va där.
Det ZlatanMania utför här kallas vanlig svensk avundsjuka.
Citera
2015-10-27, 09:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Statistik i all ära men håller man på ett lag så vill man väl vinna varje år...? Till och med vi Bajare vill det. Sedan är det klart att det finns lite olika förväntanshorisonter i olika klubbar. Håller man på MFF så förväntar man sig nog guld oftare än om man håller på GIF Sundsvall.

Njaaee..
Citera
2015-10-27, 09:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Njaaee..
Var inte det ett skämt? Det ser jag det som iaf.
Citera
2015-10-27, 09:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Var inte det ett skämt? Det ser jag det som iaf.

Det är klart det är, och ett fantastiskt roligt sådant också. Det är ett odödligt alster!
Citera
2015-10-27, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Om MFF spelar guldet till Blåvitt kommer jag nog ta mig fan aldrig förlåta dem. Det är så jävla fel. Som kusingifte.
Och ni missar europaspel helt nästa säsong? 2004 var det vi som hjälpte er i sista genom att ta poäng mot HBK trots att vi inte hade något att spela för.
Citera
2015-10-27, 10:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Och ni missar europaspel helt nästa säsong? 2004 var det vi som hjälpte er i sista genom att ta poäng mot HBK trots att vi inte hade något att spela för.

Vafan ska GAIS ut i Europa och göra? E'ru nykläckt eller?
Citera
2015-10-27, 10:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Och ni missar europaspel helt nästa säsong?
Bornet är GAIS så ja dom missar nog Europaspel.
Citera
2015-10-27, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vafan ska GAIS ut i Europa och göra? E'ru nykläckt eller?
GAIS???
Citera
2015-10-27, 10:44
Medlem
Hur kan någon vilja ha läggmatcher? Ens de största blåvitt-hatarna? Fattar verkligen inte, vad är det för jävla liga vi har ifall det blir läggmatcher hit och dit för att förstöra för andra? Nä, fyfan vad tråkigt. Ska man vinna så ska man göra det på rätt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in