2015-10-26, 23:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
På lördag håller alla MFF:are på Norrköping.

Jag är MFF:are men jag vill inte ha något plastlag i CL-kval. Om inte vi vinner serien är det helt ointressant för mig med undantag av det tidigare nämnda.

Seriesegrar räknas inte något jävla slutspels"guld".
Citera
2015-10-27, 00:18
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Seriesegrar räknas inte något jävla slutspels"guld".
Dags för Malmö att börja räkna hittepå-Guld igen
Citera
2015-10-27, 00:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Äh, sluta tramsa.

SM-Guld är SM-Guld.
Ja, slutspelsserien var värdelös, men det var vad som gav SM-Guld. Det är vad som räknas.
Citera
2015-10-27, 02:34
Medlem
2mass avatar
Trodde aldrig jag skulle kalla mig IFKare, men nu är jag det
Citera
2015-10-27, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vi vinner ju inte titlar, det är ju AIK`s signum genom åren och nu är det femte säsongen utan titel med Alm som chefstränare vilket är rent av bedrövligt och självklart ska vi ta hem Rikard Norling och sen kommer det bara va guld och gröna skogar.. Han vet hur man vinner en serie och kommer givetvis göra det här!

Men för att va ärlig vore det sannolikt ett lika stort misstag av AIK att sparka Alm som det var av landslaget att sparka Lagerbäck, mycket vill ha mer helt enkelt..

Visst har Alm sina brister och visst finns det saker man förundras över men inte fan kan nån påstå att han gör ett dåligt jobb? Förutom retards bland supportrarna men det är annan femma och dessa finns överallt.

Sedan när är vunna titlar Aiks signum? Ni har vunnit 3 SM-guld efter andra världskrigets slut. 3 guld sedan 1937. Med det i åtanke så har Alm gjort det bra som hållit kvar Aik toppen flera år irad nu.
Citera
2015-10-27, 03:22
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är MFF:are men jag vill inte ha något plastlag i CL-kval.
Naaaaww... Din lilla stackare. Kan du inte skriva ett brev till Uefa?
Citera
2015-10-27, 03:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Sedan när är vunna titlar Aiks signum? Ni har vunnit 3 SM-guld efter andra världskrigets slut. 3 guld sedan 1937. Med det i åtanke så har Alm gjort det bra som hållit kvar Aik toppen flera år irad nu.
Ironi min vän.. Ironi..

De som klagar på Alm har inte mycket historia i bakhuvudet den saken är klart, det är lite det som är min poäng.
Citera
2015-10-27, 04:57
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vi vinner ju inte titlar, det är ju AIK`s signum genom åren och nu är det femte säsongen utan titel med Alm som chefstränare vilket är rent av bedrövligt och självklart ska vi ta hem Rikard Norling och sen kommer det bara va guld och gröna skogar.. Han vet hur man vinner en serie och kommer givetvis göra det här!

Men för att va ärlig vore det sannolikt ett lika stort misstag av AIK att sparka Alm som det var av landslaget att sparka Lagerbäck, mycket vill ha mer helt enkelt..

Visst har Alm sina brister och visst finns det saker man förundras över men inte fan kan nån påstå att han gör ett dåligt jobb? Förutom retards bland supportrarna men det är annan femma och dessa finns överallt.

Vi ligger trea i löneligan. Europasnittet före lönetrean är en titel vart tionde år. Kolla bloggen Den osynliga handen. Vi presterar som vi ska eller till och med något bättre än så.
Citera
2015-10-27, 05:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vi ligger trea i löneligan. Europasnittet före lönetrean är en titel vart tionde år. Kolla bloggen Den osynliga handen. Vi presterar som vi ska eller till och med något bättre än så.
Statistik i all ära men håller man på ett lag så vill man väl vinna varje år...? Till och med vi Bajare vill det. Sedan är det klart att det finns lite olika förväntanshorisonter i olika klubbar. Håller man på MFF så förväntar man sig nog guld oftare än om man håller på GIF Sundsvall.
Citera
2015-10-27, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag stod och diskade under halvtid men hörde något om att det skulle snackas om Banguras inkast. Sen visade man en snabb bild på ett av inkasten och snubben hoppar ju som en gasell efter kastet vilket borde betyda att det är felaktigt inkast? Under matchen såg jag dock inte dessa hopp, men borde inte detta ha blivit uppmärksammat tidigare då just hans inkast är ett av AIK's anfallsvapen som har gett de en hel del poäng?

Svårt att uppfatta utan stillbilder, hur tror de då att domaren utan reprisfunktion ska kunna avgöra detta? Jag tycker det är massor av felaktiga inkast i varje match
Citera
2015-10-27, 07:23
Medlem
Shanklygatess avatar
Gårdagens resultat var väl det sämsta sett ur Norrköpings perspektiv. Nu måste man åka ner till Malmö och vinna. Tror inte AIK vinner mot Örebro så det hade känts bra mycket bättre om AIK vunnit igår.

Har det någonsin hänt att tre lag varit över 60 poäng i allsvenskan?
Citera
2015-10-27, 07:37
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Statistik i all ära men håller man på ett lag så vill man väl vinna varje år...? Till och med vi Bajare vill det. Sedan är det klart att det finns lite olika förväntanshorisonter i olika klubbar. Håller man på MFF så förväntar man sig nog guld oftare än om man håller på GIF Sundsvall.

Mina reaktioner följer vad jag förväntar mig (mindre) och inte det jag vill (mer). Hope for the best, prepare for the worst, expect nothing, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in