2015-10-26, 11:31
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Så sugen på Fallout 4 men inte klarat ut de andra...vet inte om det blir köp. Jag tröttnar lätt på spelen

Samma här, har begränsat med tid att spela och med alla expansioner till new vegas är jag långt ifrån klar... Fast å andra sidan spelar jag i perioder, new vegas har jag spelat sedan det kom ut och är ändå inte klar. Ibland kan det gå 6-12 månader mellan tillfällena...

Från det ena till det andra, var förbokar man FO4 bäst? Eller är det lika bra att köpa skiten på steam så man får det direkt?
Citera
2015-10-26, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Jag tror livestreams brukar börja komma 1-2 veckor innan släppdatumet baserat på tidigare stora spelsläpp.
Nästa vecka alltså! Det här kommer bli lika bra som skyrim i mina ögon. Dock så visste jag inte vad skyrim var innan det släpptes och fick därmed en resa jag sent kommer glömma. Nu är jag rätt säker på att fallout 4 kommer ge mig en ny sådan resa, hype!!!!
Citera
2015-10-26, 19:19
Medlem
Elementarts avatar
Vilken butik har ni förbokat Fallout 4 från? Bör man få det på releasedagen oavsett vilken butik man köper från?
Citera
2015-10-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilken butik har ni förbokat Fallout 4 från? Bör man få det på releasedagen oavsett vilken butik man köper från?
Jag förbokade det på Webhallen, valde att hämta ut skiten i butiken så jag kan åka direkt efter jobbet och plocka upp den. Butikerna brukar säga att det är viktigt att förbeställa för att man ska få en kopia av så stora releaser, men jag tror verkligen det är bullshit då jag har köpt alla stora releaser samma dag som de släpps på typ Mediamarkt utan förbokning. Så det spelar nog inte så stor roll vad du gör. Säkrast är det nog om du köper det i en butik och inte över internet dock, eftersom posten kan ju klanta till det ibland
Citera
2015-10-26, 19:30
Medlem
mogs avatar
Citat:
Jag förbokade min Pip-Boy edition hos Webhallen då de har butik i centrala Göteborg och sen köpte jag Steam CD-nyckel samt Season Pass billigt hos G2play.

Viktigt att tänka på om man vill ha spelet på releasedagen är att hämta upp det i butik eller köpa en Steam CD-nyckel hos någon månglare. Om man väljer att få det hemskickat ska man inte räkna med att få det på releasedagen.
Senast redigerad av mog 2015-10-26 kl. 19:33.
Citera
2015-10-26, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Jag förbokade min Pip-Boy edition hos Webhallen då de har butik i centrala Göteborg och sen köpte jag Steam CD-nyckel samt Season Pass billigt hos G2play.

Viktigt att tänka på om man vill ha spelet på releasedagen är att hämta upp det i butik eller köpa en Steam CD-nyckel hos någon månglare. Om man väljer att få det hemskickat ska man inte räkna med att få det på releasedagen.
G2play koden funkade som vanligt eller? Funderar nämligen själv på att köpa därifrån.

Får man fråga varför du har valt att köpa spelet två gånger?
Citera
2015-10-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Jag förbokade det på Webhallen, valde att hämta ut skiten i butiken så jag kan åka direkt efter jobbet och plocka upp den. Butikerna brukar säga att det är viktigt att förbeställa för att man ska få en kopia av så stora releaser, men jag tror verkligen det är bullshit då jag har köpt alla stora releaser samma dag som de släpps på typ Mediamarkt utan förbokning. Så det spelar nog inte så stor roll vad du gör. Säkrast är det nog om du köper det i en butik och inte över internet dock, eftersom posten kan ju klanta till det ibland
Webhallen körde jag senast vid Fifa, vilket gick bra med tanke på att det är många som beställer det. Men snön kanske kommer samma dag vem vet
Citera
2015-10-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
så du skrev den 21e att spelet varit färdigt sen en tid tillbaka. två dagar efter du skrev var de färdiga med spelet. sluta sprid en massa skit snack

Trodde faktiskt att jag hade läst det tidigare. Gud i himlen, kan du förlåta mig? Två dagar åt helvete dessutom, fyfan...

On topic; kikade runt på lite spelsidor och allsköns elektronikshoppar imorse. En del kedjor kör med "leverans till release" som fraktsätt - det ska ju ge er spelet absolut senast på onsdagen den 11:e. Vet att Spelbutiken.se och Electroworld kör det, bland annat. Beställde från senarenämnda; om de inte kan prestera fram ett exemplar, så tjackar jag F4 via Steam och skickar tillbaka deras exemplar när det behagar anlända, men det har fungerat bra förut skall sägas.
Citera
2015-10-26, 19:44
Medlem
Elementarts avatar
Jag funderade också på att köpa det från g2play men har inte vågat köpa något spel därifrån ännu, efter att vissa av avrått en från att handla därifrån.
Citera
2015-10-26, 19:50
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
G2play koden funkade som vanligt eller? Funderar nämligen själv på att köpa därifrån.

Har inte fått koden än, inte konstigt då spelet inte är släppt så har de inga koder att dela ut heller.

Men köpte Mad Max nu senast och det var inga konstigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Javisst får du det! Frågar man inget får man inget veta.

Jag köpte spelet två gånger då jag inte vill öppna min Pip-Boy edition. Jag har Fallout 3 i lunchlåde versionen oöppnad samt New Vegas special edition oöppnad i min bokhylla och tänkte att Pip-Boy edition skulle få ställa sig bredvid den.

Citat:
Jag funderade också på att köpa det från g2play men har inte vågat köpa något spel därifrån ännu, efter att vissa av avrått en från att handla därifrån.
Köpte som jag skrev ovan Mad Max från en säljare på G2Play och det har funkat utan problem. Köper man från tillförlitliga säljare samt väljer till extra garanti så är man nog rätt trygg.
Citera
2015-10-26, 20:05
Medlem
Köpte PS4 för nån vecka sen.
Sitter fortfarande och tvekar mellan PC eller PS4at. Jag har en helt okej dator och kommer antagligen kunna spela high på den, men känslan av att sitta framför en tv mitt i natten i soffan med brorsan lär ju göra sitt också..

Jag är inte mycket för modar, utan vill mest åt känslan. Lutar åt PS4 men vill ju inte köpa fel
Citera
2015-10-26, 20:24
Medlem
Zedss avatar
Citat:

Har över 30 spel köpta där. Även mina polare. En kompis fick problem en gång med att en nyckel inte fungerade och med deras goda support så var det inga problem att få en ny nyckel. Själv har jag klarat mig smärtfritt hittils.

Köp.

Citat:
Ursprungligen postat av JerryR
Köpte PS4 för nån vecka sen.
Sitter fortfarande och tvekar mellan PC eller PS4at. Jag har en helt okej dator och kommer antagligen kunna spela high på den, men känslan av att sitta framför en tv mitt i natten i soffan med brorsan lär ju göra sitt också..

Jag är inte mycket för modar, utan vill mest åt känslan. Lutar åt PS4 men vill ju inte köpa fel

Detta kanske hjälper ditt beslut: http://www.sweclockers.com/nyhet/21234-fallout-4-moddverktyg-endast-for-pc-kan-spelas-pa-konsol

EDIT: Jag läser som en kråka, du var ju inte mycket för moddar. Aja.
Senast redigerad av Zeds 2015-10-26 kl. 20:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in