2015-10-11, 08:40
Bannlyst
tycker fortfarande det ar lite synd att de inte jobbade hardare pa grafiken, ser ut som en lite finslipad version av fallout 3. tank om de haft star wars battlefrontgrafiken, ojavlar vad grymt det hade varit.
Citera
2015-10-11, 10:58
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesterJonas80
Haha det klassiska konsoll vs Dator bråket..... Finns alltid nån som tycker att konsoll är bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=8FYyeas1Thw

Inte sagt att konsol (inte konsoll) är bättre, men det är bättre att ha både bra pc och en konsol.
Spel som Fallout och andra liknande spel är alltid bäst i soffan med en stor tv och simpel kontroll.
Vissa spel spelas bäst på datorn när man måste vara mer fokuserad och "hardcore"

Har en dator som krossar Fallout 4's krav, men väljer att köpa på ps4 då det är ett mer avslappnat spel än vissa andra.
Citera
2015-10-11, 13:21
Medlem
Vad tror ni det kommer vara för rating på spelet? Skulle gissa på att det hamnar runt 9/10. Mycket hype och känns som om de har framgångskonceptet i och med skyrim nära till hands. Sen blir det 10/10 med alla dlcs?
Citera
2015-10-11, 14:49
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Vad tror ni det kommer vara för rating på spelet? Skulle gissa på att det hamnar runt 9/10. Mycket hype och känns som om de har framgångskonceptet i och med skyrim nära till hands. Sen blir det 10/10 med alla dlcs?
Game of the year versionen med alla buggar fixade får nog 10/10.
Den första releasen hamnar nog på 7-9/10 beroende på sida och hur buggigt det är.
Citera
2015-10-11, 14:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13

Med tanke på vilken franchise Fallout är så lär det nog få minimum 8/10 redan vid de första recensionerna, per automatik.

Sedan beroende på om spelet håller samma känsla som tidigare spelen eller är totalt annorlunda så kommer ju betygen vara rätt så beroende av det, i det här fallet av att spelet håller samma känsla som tidigare.

Skulle det visa sig att det är totalt annorlunda och knappt känns som Fallout längre så lär det bli rätt nedbuat

8-10/10 kommer det nog få
Citera
2015-10-11, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Spel som Fallout och andra liknande spel är alltid bäst i soffan med en stor tv och simpel kontroll.

Smaksak, som allting annat. När jag ska nörda ner mig i ett spel som Fallout vill jag ha 60 silkeslena rutor, skarp grafik och den direkta responsen du får från en datormus. Blotta vetskapen om att Nexus-communitiet direkt kommer sätta igång att pilla med texturerna från dag ett, samt att Creation Kit introduceras i början av nästa år, är ju bara ytterligare någonting som gör Fallout (och Bethesdas andra titlar) helt överlägsna på PC. Det är mer av en upplevelse för min del; en upplevelse som totalt förtas om jag ska sitta två och halv meter ifrån en TV-apparat och styra med en handkontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
tycker fortfarande det ar lite synd att de inte jobbade hardare pa grafiken, ser ut som en lite finslipad version av fallout 3. tank om de haft star wars battlefrontgrafiken, ojavlar vad grymt det hade varit.

Där håller jag till viss del med dig. Jag har, och hade inte i fallet Fallout 3 heller, några problem med det grafiska även om det är en fröjd att spela ett spel som är visuellt slående. Tror Fallout 4 kommer gottgöra sina "undermåliga" grafiska delar, med en lite mer levande och dynamisk ljussättning och visuellt imponerande spelvärld. Moddar kommer efterhand och vi kommer uppleva spelet som helt annorlunda när det är vi som sitter bakom spakarna - det tror jag absolut.
Citera
2015-10-11, 17:10
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Smaksak, som allting annat. När jag ska nörda ner mig i ett spel som Fallout vill jag ha 60 silkeslena rutor, skarp grafik och den direkta responsen du får från en datormus. Blotta vetskapen om att Nexus-communitiet direkt kommer sätta igång att pilla med texturerna från dag ett, samt att Creation Kit introduceras i början av nästa år, är ju bara ytterligare någonting som gör Fallout (och Bethesdas andra titlar) helt överlägsna på PC. Det är mer av en upplevelse för min del; en upplevelse som totalt förtas om jag ska sitta två och halv meter ifrån en TV-apparat och styra med en handkontroll.

Där håller jag till viss del med dig. Jag har, och hade inte i fallet Fallout 3 heller, några problem med det grafiska även om det är en fröjd att spela ett spel som är visuellt slående. Tror Fallout 4 kommer gottgöra sina "undermåliga" grafiska delar, med en lite mer levande och dynamisk ljussättning och visuellt imponerande spelvärld. Moddar kommer efterhand och vi kommer uppleva spelet som helt annorlunda när det är vi som sitter bakom spakarna - det tror jag absolut.

så du menar xbox one o ps4 inte kommer ha moddar?
Citera
2015-10-11, 17:18
Medlem
Citat:
Inte sagt att konsol (inte konsoll) är bättre, men det är bättre att ha både bra pc och en konsol.
Vissa spel spelas bäst på datorn när man måste vara mer fokuserad och "hardcore"

Har en dator som krossar Fallout 4's krav, men väljer att köpa på ps4 då det är ett mer avslappnat spel än vissa andra.

Ok då har du och jag helt skilda åsikter om vad Fallout är för sorts spel. Är du en sån som spelar Gta i soffan oxo?

Med det är väl kanske vad man började spela fps (eller liknande) spel på, började man på Ps/xbox så tycker man säkert det är med handkontroll spelet ska spelas och inte med mus och t-bord.

Dock håller jag med om att det finns spel som ska spelas i soffan.
Citera
2015-10-11, 17:54
Medlem
Gemenis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesterJonas80
Ok då har du och jag helt skilda åsikter om vad Fallout är för sorts spel. Är du en sån som spelar Gta i soffan oxo?

Med det är väl kanske vad man började spela fps (eller liknande) spel på, började man på Ps/xbox så tycker man säkert det är med handkontroll spelet ska spelas och inte med mus och t-bord.

Dock håller jag med om att det finns spel som ska spelas i soffan.

Eller så kopplar man sonika in dator i tv och kör med kontroll... Du kanske har hört talas om hdmi? Och trådlösa handkontroller?

Aldrig mer konsol... Dock så har jag en jävligt lång hdmisladd så man inte behöver förflytta hela burken bara för att lira på tvn.

Kört/kör Rocket League, mad max, gta 5, assasins creed spelen på detta vis. Känns rätt onödigt att köpa en konsol om man sitter på en high end dator...

Spelar såklart även spel där mus och tangentbord är ett krav och då kör jag på skärmen.
Citera
2015-10-11, 18:04
Medlem
Citat:
Vill man ha något köper man det, spela roll om de kostar 200 eller 800, och grafik är inte allt om man inte är en tonåring dvs

Haha du är för rolig du. Då existerar det väldigt många vuxna tonåringar då? Tyvärr men jag föredrar prestanda och något man kan ha extra kul med än en box som var uråldrig redan när den kom ut. Vet inte om det förändrats nu, men moddar är något som man inte direkt brukade kunna få på konsoller? Dessutom att man kan göra så mycket mer på en dator och folk brukade alltid dra argumentet som kontroll och större skärm aka tv, men det är ju något pc också kan. ^^
Citera
2015-10-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
så du menar xbox one o ps4 inte kommer ha moddar?

Jag menar att moddar på konsol begränsas av hårdvaran på ett helt annat sätt än på PC, där det inte går att pilla i varenda liten kod om man behagar; script extenders, performance-moddar etc får ju problem där. Vidare tror jag inte att mod-communitiet kommer orka hålla på och traggla med konsoler i samma utsträckning, just tillföljd av de begränsningar som finns.

Rena spekulationer givetvis.
Citera
2015-10-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Med tanke på vilken franchise Fallout är så lär det nog få minimum 8/10 redan vid de första recensionerna, per automatik.

Sedan beroende på om spelet håller samma känsla som tidigare spelen eller är totalt annorlunda så kommer ju betygen vara rätt så beroende av det, i det här fallet av att spelet håller samma känsla som tidigare.

Skulle det visa sig att det är totalt annorlunda och knappt känns som Fallout längre så lär det bli rätt nedbuat

8-10/10 kommer det nog få
Fallout står ju ut från alla andra spel och då är det ju viktigt att det behåller den karaktären som den skapat. Hoppas verkligen de har samna känsla som trean med samma detaljrikedom och mystik som skyrim. Med tanke på alla feta trailers så är man alltid skeptisk om de lägger ner krutet på trailern eller spelet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in