2015-10-26, 21:21
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryR
Köpte PS4 för nån vecka sen.
Sitter fortfarande och tvekar mellan PC eller PS4at. Jag har en helt okej dator och kommer antagligen kunna spela high på den, men känslan av att sitta framför en tv mitt i natten i soffan med brorsan lär ju göra sitt också..

Jag är inte mycket för modar, utan vill mest åt känslan. Lutar åt PS4 men vill ju inte köpa fel
Skiter du i moddar så kör på PS4:an, skulle du ändra dig så är ett ex. till PC inte speciellt dyrt.
Citera
2015-10-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryR
Köpte PS4 för nån vecka sen.
Sitter fortfarande och tvekar mellan PC eller PS4at. Jag har en helt okej dator och kommer antagligen kunna spela high på den, men känslan av att sitta framför en tv mitt i natten i soffan med brorsan lär ju göra sitt också..

Jag är inte mycket för modar, utan vill mest åt känslan. Lutar åt PS4 men vill ju inte köpa fel

Fallout 4 är ju ett sådant spel som, kanske tillsammans med en del skräckspel och andra episka rollspel, är lika mycket en upplevelse och en känsla, som ett regelrätt TV-spel liksom. Om du får bäst feeling inför att sitta i soffan mitt i natten så är det nog PS4 som är rätt val för din del. Och som ovan; PC-spel är alltid billigare. Ge det ett par-tre månader så lär det gå att hitta F4 till PC för 2-300 spänn.
Citera
2015-10-27, 09:08
Medlem
Slidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Skiter du i moddar så kör på PS4:an, skulle du ändra dig så är ett ex. till PC inte speciellt dyrt.
Finns rykten att det ska gå att spela moddat på ps4 fast oklart om eller när
Citera
2015-10-27, 09:17
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slidberg
Finns rykten att det ska gå att spela moddat på ps4 fast oklart om eller när

http://www.dualshockers.com/2015/10/26/bethesdas-pete-hines-talks-fallout-4-mods-on-consoles-and-possibility-of-fallout-3-on-ps4/

Pete Hines
mods will be playable on consoles. The mod tools will not be released on console.
Our plan is to use bethesda.net (istället för Steam workshop)
it means we are working on a platform that will allow someone to upload a mod and have it played on a PC, Xbox One, or PS4.

Yo @DCDeacon Pete just wondering considering mods on console are there any guidelines or limitations on mods we can use or get our hands on?
Pete Hines igen: we will let you know once we've crossed that bridge.
Citera
2015-10-27, 12:12
Bannlyst
Usch massa prat om konsoler nu i tråden. fattar inte alls hur man kan överväga att spela ett Fallout-spel på konsol om man har en PC som klarar av skiten. Som tur är har jag en dator som slaktar kraven Ne usch usch usch det skulle jag inte ens önska min värsta fiende, Gud vara med er.

Vad hade ni tänkt att bygga up för karaktär då? Utseende, attributer, spelsätt osv. Själv funderar jag på Django Freeman.

Strength - 6
Perception - 6
Endurance - 4
Intelligence - 6
Charisma - 7-8 (är väldigt kluven här)
Agility - 6
Luck - 2

Om dessa stats ej går får jag leka runt lite i console command. Kommer försöka hitta en cowboyhatt ASAP i spelet, blir nog svårt i Boston. Det blir en nice jakt. Sen ska jag fokusera på small Guns, speech, explosives bl.a., får nog titta på Django igen för att se igenom vad han är duktig på och inte. Sen ska jag givetvis vara god, men det ska gynna mig också jag jobbar ej gratis! Svarta karaktärer kommer få mer hjälp och sympati.Rika, vita snubbar dödar jag direkt eller efter quest (En yxa måste inskaffas för dessa avrättningar, tänker också läsa samma bön ur Bibeln som en ond karaktär i Django gör för dessa avrättningar)

:w000t

Tänk vilken chock när Django får syn på Power Armor ::
Citera
2015-10-27, 12:49
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Vad hade ni tänkt att bygga up för karaktär då? Utseende, attributer, spelsätt osv. Själv funderar jag på Django Freeman.

Strength - 6
Perception - 6
Endurance - 4
Intelligence - 6
Charisma - 7-8 (är väldigt kluven här)
Agility - 6
Luck - 2
Jag kommer nog att köra på följande stats:

Strength - 4
Perception - 6
Endurance - 5
Intelligence - 9
Charisma - 4
Agility - 6
Luck - 6

Strength har varit rätt onödigt för mina karaktärer i tidigare spel, likaså Charisma - man klarar sig rätt bra ändå, särskilt under den första genomgången av spelet. Det viktigaste är att ens karaktär inte får för mycket smisk i strid. Intelligence brukar vara bra i början i alla fall, så att man får skill points så det räcker och blir över.

Vad gäller skills: Guns (till att börja med), Science och Lockpick (avskyr konsoler/dörrar som man inte tar sig in i/genom) brukar vara standard för mina karaktärer. Speech och Repair också relevanta.

Vad gäller vapen kommer jag nog att köra med någon typ av automatvapen + sniper rifle. Den kombon är ju väl beprövad och innebär att man klarar de flesta situationer som kan uppkomma. Vad gäller rustning vill man såklart ha Power Armor förr eller senare snarare än lätt rustning, främst för att se hur det funkar i Fallout 4.

Sedan vet man förstås inte hur det är balanserat i spelet, men detta tycker jag verkar vara en rimlig gissning om vad som lär funka bra.

När man väl har koll på hur spelvärlden fungerar kan man börja laborera en del med stats. Som jag skrev i Fallout: New Vegas-tråden testade jag t.ex. att köra spelet med en karaktär med INT 3 och enbart Light Armor.

(Jag förutsätter förstås att man kör på hög svårighetsgrad: Very Hard är standard. Finns det Hardcore mode så väljer man det till den andra genomkörningen av spelet.)
Citera
2015-10-27, 14:16
Medlem
Klobbs avatar
Kommer man kunna spela spelet på en laptop med ett GTX 850M (2 GB) och en i5 4:4200H (2.8 GHz) ?
Citera
2015-10-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Jag kommer nog att köra på följande stats:

Strength - 4
Perception - 6
Endurance - 5
Intelligence - 9
Charisma - 4
Agility - 6
Luck - 6

Strength har varit rätt onödigt för mina karaktärer i tidigare spel, likaså Charisma - man klarar sig rätt bra ändå, särskilt under den första genomgången av spelet. Det viktigaste är att ens karaktär inte får för mycket smisk i strid. Intelligence brukar vara bra i början i alla fall, så att man får skill points så det räcker och blir över.

Vad gäller skills: Guns (till att börja med), Science och Lockpick (avskyr konsoler/dörrar som man inte tar sig in i/genom) brukar vara standard för mina karaktärer. Speech och Repair också relevanta.

Vad gäller vapen kommer jag nog att köra med någon typ av automatvapen + sniper rifle. Den kombon är ju väl beprövad och innebär att man klarar de flesta situationer som kan uppkomma. Vad gäller rustning vill man såklart ha Power Armor förr eller senare snarare än lätt rustning, främst för att se hur det funkar i Fallout 4.

Sedan vet man förstås inte hur det är balanserat i spelet, men detta tycker jag verkar vara en rimlig gissning om vad som lär funka bra.

När man väl har koll på hur spelvärlden fungerar kan man börja laborera en del med stats. Som jag skrev i Fallout: New Vegas-tråden testade jag t.ex. att köra spelet med en karaktär med INT 3 och enbart Light Armor.

(Jag förutsätter förstås att man kör på hög svårighetsgrad: Very Hard är standard. Finns det Hardcore mode så väljer man det till den andra genomkörningen av spelet.)

Vad jag har läst så får man bara 21 SPECIAL att fördela i början. Så där spricker det för er.

http://www.rpg-gaming.com/fo4.html

Men satan vad jag längtar tills release
Citera
2015-10-27, 15:39
Medlem
Achievements ute nu, akta er för spoilers!

https://www.youtube.com/watch?v=QvagRSlCJNI

Min let's play lär bli med denna build:

Strength - 6
Perception - 4
Endurance - 3
Charisma - 8
Intelligence - 4
Agility - 1
Luck - 2

Fokus på team och utforskande \o/
Senast redigerad av Kartraith 2015-10-27 kl. 15:54.
Citera
2015-10-27, 15:48
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klobb
Kommer man kunna spela spelet på en laptop med ett GTX 850M (2 GB) och en i5 4:4200H (2.8 GHz) ?
Det har jag svårt att tro.
Citera
2015-10-27, 15:49
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klobb

Du kan testa det här programmet för att se om datorn klarar av det: http://www.systemrequirementslab.com/cyri
Citera
2015-10-27, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kartraith
Achievements ute nu, akta er för spoilers!

https://www.youtube.com/watch?v=QvagRSlCJNI

Nån som har sett och kan berätta hur mycket story spoilers det är? Hur uppenbara är dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in