2015-10-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Ska bli kul att se vilka fiender och gäng kommer finnas med i spelet. Hoppas det finns ett gäng bland forskarna på MIT för då joinar jag dem varje dag i veckan. Det är där jag hör hemma trots allt.

Om du är en spinkig nörd och jorden plötsligt går under skulle jag rekommendera dig att gänga dig med lite mer kapabla indvider än just andra spinkiga nördar. Eller vem vet, ni kanske kan få bli slavar åt mitt gäng så vi har nån som fixar kaffekokaren när den går sönder.
Senast redigerad av Simon.gunnut 2015-10-24 kl. 13:41.
Citera
2015-10-24, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.gunnut
Om du är en spinkig nörd och jorden plötsligt går under skulle jag rekommendera dig att gänga dig med lite mer kapabla indvider än just andra spinkiga nördar.
Robots my friend, robots
Citera
2015-10-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Men precis som föregående Fallout så är det ju du själv som bestämmer om du vill gå runt i "mörka" kläder/rustning och skoningslöst döda folk eller om du (som i trailern) bestämmer dig för att springa runt i en klänning och skjuta teddybjörnar på folk

Hoppas inte att Fallout 4 kommer att göra mig besviken och om inte annat så kommer jag ha många timmars underhållning bara av att utforska kartan precis som i alla open world spel
En del av spelet är ju att ta del av storyn och alla miljöer och där tror jag att det inte kan gå fel! Kartstorleken har för mig betydelse då det sätter färg på saker och ting. Mer kontraster och lättare att hitta ett favorit område
Citera
2015-10-24, 18:38
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
En del av spelet är ju att ta del av storyn och alla miljöer och där tror jag att det inte kan gå fel! Kartstorleken har för mig betydelse då det sätter färg på saker och ting. Mer kontraster och lättare att hitta ett favorit område

Intressant, nu när jag tänker på det så har jag faktiskt aldrig haft ett favoritområde på kartan i nåt Fallout spel...jag tycker alla ställen på kartorna är spännande så länge jag hittar nya saker som jag inte har sett tidigare, sedan när jag väl har utforskat hela kartan så brukar jag tycka att det är rätt trist

Hoppas på att hitta ett favoritområde i Fallout 4 då haha, men det man fick se i trailern så verkar det ju som att det kommer finnas en stor variation
Citera
2015-10-24, 20:38
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Intressant, nu när jag tänker på det så har jag faktiskt aldrig haft ett favoritområde på kartan i nåt Fallout spel...jag tycker alla ställen på kartorna är spännande så länge jag hittar nya saker som jag inte har sett tidigare, sedan när jag väl har utforskat hela kartan så brukar jag tycka att det är rätt trist

Hoppas på att hitta ett favoritområde i Fallout 4 då haha, men det man fick se i trailern så verkar det ju som att det kommer finnas en stor variation

Kanske inte just "område" men stad, i 3an sprängde jag aldrig Megatron då jag tyckte mer om det än tenpenny tower då det var mer välkomnande i mina ögon.
Citera
2015-10-24, 22:03
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon.gunnut
Om du är en spinkig nörd och jorden plötsligt går under skulle jag rekommendera dig att gänga dig med lite mer kapabla indvider än just andra spinkiga nördar. Eller vem vet, ni kanske kan få bli slavar åt mitt gäng så vi har nån som fixar kaffekokaren när den går sönder.

Vilka var det som utvecklade atombomben? - Spinkiga nördar!
Vilka stod bakom månlandningen? - Spinkiga nödrar!
Vem utvecklade den första datorn? - En spinkig nörd!
Vilka tog fram vetenskapen som möjliggjorde kryssningsmissiler och drönare? - Spinkiga nördar!

Vilka springer runt på en gräsmatta, tacklar varandra, och slänger en boll mellan sig? - "Kapabla" individer!
Citera
2015-10-25, 02:18
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Vilka var det som utvecklade atombomben? - Spinkiga nördar!
Vilka stod bakom månlandningen? - Spinkiga nödrar!
Vem utvecklade den första datorn? - En spinkig nörd!
Vilka tog fram vetenskapen som möjliggjorde kryssningsmissiler och drönare? - Spinkiga nördar!

Vilka springer runt på en gräsmatta, tacklar varandra, och slänger en boll mellan sig? - "Kapabla" individer!
Låter rimligt att vi därmed kan peka ut de spinkiga nördarna som ytterst ansvariga för apokalypsen i Fallout-världen.

Vad gäller MIT/The Institute så är väl det en lågoddsare att de utgör "bovarna" i Fallout 4 med tanke på dels vad som hände i Fallout 3 (The Replicated Man) och dels själva geografin i Fallout 4 (man börjar på landet och tar sig in mot själva Boston, där ju MIT ligger).
Citera
2015-10-25, 12:25
Medlem
Glorkass avatar
Hoppas nu att de inte gör om misstaget från fallout 3, och new Vegas där staden inte kändes som en riktig stad, utan en serie av ologiskt placerade zoner med branta avspärrningar överallt som man teleporterade sig emellan via mörka tunnlar. Ofta Trånga zoner bestående av en enda gata, kändes som att man var inomhus.
Citera
2015-10-25, 12:52
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Hoppas nu att de inte gör om misstaget från fallout 3, och new Vegas där staden inte kändes som en riktig stad, utan en serie av ologiskt placerade zoner med branta avspärrningar överallt som man teleporterade sig emellan via mörka tunnlar. Ofta Trånga zoner bestående av en enda gata, kändes som att man var inomhus.

Fallout 3 tyckte jag skötte den delen på ett bra sätt, New Vegas strippen däremot var ju bedrövlig med en stor gata som var uppdelad i tre zoner som hade tre olika loading screens mellan varje del

Har ingen källa på det men jag har för mig att Todd Howard har sagt i en intervju att de har försökt att minimera loading screens i Fallout 4 till ett minimum med tanke på hur New Vegas såg ut.

Nu om detta stämmer eller om det som vanligt bara är ett försäljningsknep är väl bara att vänta och se, endast 15 dagar kvar nu
Citera
2015-10-25, 13:10
Medlem
Citat:
Fallout 3 tyckte jag skötte den delen på ett bra sätt, New Vegas strippen däremot var ju bedrövlig med en stor gata som var uppdelad i tre zoner som hade tre olika loading screens mellan varje del

Har ingen källa på det men jag har för mig att Todd Howard har sagt i en intervju att de har försökt att minimera loading screens i Fallout 4 till ett minimum med tanke på hur New Vegas såg ut.

Nu om detta stämmer eller om det som vanligt bara är ett försäljningsknep är väl bara att vänta och se, endast 15 dagar kvar nu
Jag har hört att det inte ska vara några loading screens överhuvudtaget. Men det kan ju inte stämma, då skulle väl världen laddas upp i horisonten känns det som. Men när man går emellan en stads olika delar så förstörs helt klart upplevelsen om man ska behöva vänta på att få komma till södra delen t.ex
Citera
2015-10-25, 15:11
Medlem
pepsi haxs avatar
När man köper detta på ps4 och "beställt" tar ps store pengar från kortet dagen spelet kommer ut?
Citera
2015-10-25, 15:23
Medlem
Så sugen på Fallout 4 men inte klarat ut de andra...vet inte om det blir köp. Jag tröttnar lätt på spelen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in