2015-10-26, 11:44
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JWP
Vad uppger de vittnena??
Är de 100% säkra att det är NB de möter?
Notera nu att idioten i en pressad situation har erkänt att det var han!

Citat:
Utöver det finns det andra vittnen som har sett dig fara fram och tillbaka.

Ja, och det stämmer med en av dom som sa, kvart i åtta han såg mig
2015-10-26, 11:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Var dessa med även vid husrannsakan? Missing People kontaktade polisen..rimligt borde det varit poliser med när man fann LH? Vilka?
Var dessa som var med från Forensiska sektionen var de även med vid husrannsakan?
Vilka poliser grep litauerna? Fanns någon av dem med när offret hittades? Dessa frågor skulle jag vilja ha svar på då gripandet och hittandet av offer skedde med några timmars mellanrum. Detta kan vara en pusselbit för att få fastslagit hur IB DNA kom till offrets trosa.
Det kan naturligtvis varit felanalyserat på något vis ( det händer). Fast sambandet IB +NB+ offret får väl gälla som det troligaste.
Har du snöat inne via en artikel om en död person och är kontamineringsbekymrad: Gå till FUP.
Står det inte i FUP kan ingen i tråden svara hur många ggr samma sak det än upprepas.
2015-10-26, 11:45
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr så var just hängningen och hennes dödskamp "njutningen" för Nerijus!

Att se henne där hängande i snaran måste ha gett honom den starkaste, eller näst intill, orgasm han någonsin hade upplevt.

Jag tror tvärtemot dig att de övriga två också fanns med i detta men kanske inte just i själva mordet och "njutningen".

Vad baserar du det på? Egna erfarenheter?
2015-10-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Men för helvete, hur många gånger ska folk behöva förklara hur det kan hamna DNA på hennes trosor?
Word ! Det är nått sjukt
Med hur denna fråga förföljer oss !
2015-10-26, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Så du hävdar att vittnen som med 100% säkerhet pekar ut någon av bröderna körandes från Martorp 1930-1945 är utan betydelse? Jösses...

De är inte 100% säkra och bara det lämnar utrymme för tvivel.
De påstår att de känner igen fordonet NB brukar köra, men de är inte säkra att det är NB som kör fordonet.
2015-10-26, 11:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ritualmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kan han haft fler fejkade namn i England?

Hans fula tryne på Daily Mail skulle kunna ge svar på det. Jag tror inte detta är första mordet, det verkar vara en ritual för honom när han lockar till sig kvinnor. Han hade förberett allt, och genomförde mordet skoningslöst.

Kan han mycket väl ha haft.

Absolut skulle hans nylle på i olika engelska tidningar kunna ge svar på detta samt kanske ytterligare frågor?

Jag tror inte att detta är det första mordet Nerijus har begått men han har tyvärr aldrig åkt fast förut för ett sådant här mycket grovt skambrott.

Visst är detta ett ritualmord. Just ritualer är oftast mycket viktiga för amerikanska seriemördare.
2015-10-26, 11:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildhallonet
Undrar om polisens utredare undersökt sophantering o dyl, t ex där han köpte pizza efteråt
Ja, jag hoppas/antar det. Men han har ju åkt runt med bilen i många dagar, smartare vore ju en soptunna nån annanstans.
2015-10-26, 11:50
Medlem
FritzDaCats avatar
Qwart, har du möjlighet att gräva mer i uppgiften om att Lisa ska ha setts vid en bil? Det framkommer väl inget sånt i FUP.
2015-10-26, 11:51
Medlem
sidan 861 FUP:
5503/26565–15/G019 Träningsbyxa, svart – Satt nere runt smalbenen på målsäganden Lisa Holm.
Vid ankomst till laboratoriet låg byxorna inuti jeansbyxorna 5503/26565–15/G018. Undersökta områden (inringade) är markerade på bilderna.

vad menas med detta?
har man blandat bevismaterial?

redigerade pga fe sidnr
Senast redigerad av frijidpink 2015-10-26 kl. 11:58.
2015-10-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Kommer bli intressant att höra försvarets syn under förhandlingarna. NB har glömt en tröja I ladan, den kan ju ha använts för DNA - plantering. Men hur "planterar" man blodfläckar? Skulle en relativt färsk näsduk eller handduk med en hel del blod kunna (teoretiskt) doppas I vatten och sedan gnidas mot ett klädesplagg för att få fram en flack med blodpartiklar I?
Han säger själv att han har en tröja kvarglömd sedan tidigare och undrar om inte DNA kan ha kommit från den. Jag tolkar det som att han är osäker på om han fått med sig allt. Lögnare försöker ofta lägga sig så nära sanningen som möjligt, så tröjan kan ha varit med i förloppet
2015-10-26, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeyu
Skummat igenom fup i all hastighet men fastnade på varför den misstänktes frus DNA finns i LH trosor?

Troligtvis genom kontamination. Står en massa om det några sidor bakåt i tråden.
2015-10-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Troligtvis genom kontamination. Står en massa om det några sidor bakåt i tråden.

Jag noterade i fup sid 856 att trosorna var väldigt smutsiga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in