Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Ja, man kan bli mördare med ett till synes fläckfri bakgrund. Men nu har vi backgrund och han är granskad. Han är ett äckel och kommer att bli dömd för det. Är han en sadistisk lustmördare? Finns det något i hans bakgrund som visar på detta? Jag hade hoppats på en hel del sjuka bilder och filmer medvetet sparade på datorn men inget. Är han en psykopat? Det framgår ingenstans anser jag och då har men träffat en del. Beskrivningen av honom passar en hel del svenska män också frånsett att dom brukar tvätta sig oftare. Han är troligen GM eller inblandad på något sätt men går det att döma honom för mord? Det går att påvisa rimligt tvivlel.
Det verkar vara jävligt svårt att begripa (den inledande meningen) för många trots information - innan FUP. Även efteråt tycks det mig:
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Visst kan MGM vara mördaren men då är han verkligen unik och det borde krävas en stor sinnesundersökning. Borde vara intressant för forskare.
Han är inte unik - han tillhör dock inte den stora procentsatsen i statistiken.
Hur sjuk han är lär en undersökning av hans psyke utröna - i mina ögon verkar han inte frisk och stämmer det som sägs om honom (aggression, låg tröskel impuls, dominant) så finns det detaljer som är minst sagt suspekta i hans personlighet - när man ser hur mordet utförts.
Han hade heller inget problem med att presentera en superduper presentation av sig i personutredningen (är han mördaren som jag tror så är det ren manipulation, självförnekelse, hybris, fett stor ego). Dock verkar han inte ha varit trevligt mot sitt ex. och varför ingen kontakt med dottern? Det finns frågetecken som behöver rätas ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det där går att förklara bort då ett ställe är överfallet med byxor på och ett annat med upphängning med byxor nerdragna. I båda fallen har kläderna varit i kontakt med mark/golv där han urinerat, skitit och annat.
Det sitter så signifikant på insidan knappen etc att då lär han lyckats med ett fantastiskt konstycke.
Lycka till med blod på insidan jeansen.. uppe i taket och
i kombination med allt annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Förundersökningen kunde ha gjorts bättre anser jag och jag håller inte med om att de följt upp och granskat allt. Dom har många gånger bara tagit upp förhör och låtit det vara så. Tex. så blev lettländarna med den vita skåpbilen aldrig hörda vad jag vet och jag misstänker att det är en av dom som skrämt Adriana där vid vägen.
Du har inte en susning vad som är klargjort och finns i slasken - avfärdat och klart. Det är en enorm utredning och jag anser den bra.
Att du fortsätter tvivla var helt förväntat. Jag tror till och med det finns folk i denna tråd som skulle bortförklara ett mord som filmats av en övervakningskamera. Det KAN vara en Jönsson som manipulerat den...