Citat:
Ursprungligen postat av
Vlad-Putin
En liten uppdatering tycker jag krävs; om inte anat bara för att försöka hålla en så intressant och informativ tråd vid liv!
Som jag tidigare skrivit om funderade jag på att köpa några blandade
shortfillers från Balmoral. Billigt, smidigt och överlag bra "förstacigarrer". Igår var kvällen inne och jag rökte en Balmoral Oxford samt en Balmoral Highlands. Lite ovan som jag är brände jag den första något i tändningsprocessen, den andra lyckades jag bättre med.
Även om jag har ett stort intresse för öl och har lärt mig mer än många andra av mina kompisar så är jag helt novis inom cigarrvärlden, så några enskilda smaker kommer ni inte att få av mig denna gången

.
Jaha, var det de maskinrullade Balmoral du köpte? Alltså, de är inte usla för den varan, men det är
stor skillnad jämte en handrullad long filler. Ska du testa röka cigarr på riktigt så får du se till att testa riktiga handrullade också.

Vanligast är att börja prova lite efter ursprungsland: någon stabil kuban måste vara med, kanske två. Sedan någon mildare, kanske från dominikanska. Ytterligare någon ny och spännande fabrikör kanske. Börja gärna med de kortare pinnarna så klarar du dig vanligen på några hundralappar.