Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Har Ramon Allones Small Club Coronas och Trinidad Reyes bra lagringspotential? Finns det något allmänt rekomnderat? Jag har även Hoyo de Monterrey, är det ett märke som vinner på lagring? Hur är monte 5an? Rökte en 3a som som jag fann för mild, är 5an kraftigare?
Antagligen har dem väl det då de båda väl är hyffsat starka. Mer kan jag inte säga om det förutom att jag rökte en Trinidad Reyes igårkväll, ifrån apr. -10 daterad.
Den fick min näsa och gomme att bli en anings irriterad/klia en bit, vilket inte hänt på länge och enligt mina guesstimations beror inte detta bara på att den den var endast 2 år eller att jag är sådär lite lite på gränsen till en lätt förkylning (som jag aldrig får

).
Hade en del pepprighet, någon slags påtagande svart té -arom, något nötig/fett sak going on men samtidigt gräsig el dylikt. Påminnde faktiskt en bit om Jose L Piedra cigarrernas väldigt djupa ganska monotona smak, i vilket fall blev lite för mycket av det på sista halvan så tror man nog kan få bort lite av de dåliga aspekterna av det med ett antal år till. Väldigt trevlig cigarr i alla fall. kändes helt rätt såhär på våren i väntan på än mer värme.