Citat:
Ursprungligen postat av
Resorb
Alltså hur länge brukar processen ta? Skiljer processen från ställe till ställe?
För kanske två år sen gjorde jag självremiss, kommer knapt ihåg. Fick vänta ett bra tag sen kallade de in mig där jag fyllde i en massa papper med frågor om mig själv osv. Sen tog de blod och pissprov. Efter det fick jag prata med antigen en psykolog eller läkare(kommer inte ihåg vilken) och de bestämmde då att sätta mig i kö till den "riktiga" undersökningen som ska tydligen innehålla en massa tester bland annat. Sedan dess har det kanske gått mer än ett år och jag har inte hört nånting mer. Är det normalt eller borde jag kontakta de och se vad som händer?
Edit: befinner mig i Skåne.
Skiljer sig mycket från ställe till ställe. I Kalmar landsting tog det mig 7 månader. Kontaktade vårdcentralen som skickade remiss till psykiatrin, pratade med en psykiater, pratade med en psykoterapeut, pratade med en sjuksköterska om en massa papper jag fått fylla i, pratade med en annan psykiater som satte diagnosen. Fick medicin, men knappast någon hjälp.
Bad om att få en riktig utredning efter ett tag, den tog ytterligare 4 månader att utföra, med undersökningar av hjärnan, problemlösningsförmåga, massa tjafs med en korkad psykolog som försökte vrida på allting för att få mig att få en aspergerdiagnos och dylikt.