2015-10-22, 17:51
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
En Välkommen skylt i bakgrunden av den Svenska skolan där dådet hände.

http://www.anony.ws/image/JJPb
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Till er som förövrigt hoppar och skuttar över att GM är avliden. Liksom i alla andra fall så ska vi väl respektera dennes anhöriga? Han är han och han står för sina egna handlingar, det ska ingen annan behöva göra. En oerhört traumatisk dag även för hans föräldrar och syskon.

Visst GMS anhöriga skall lämnas utanför detta... men jag har inge sympatier för idioter som dödar oskyldiga människor... och då skiter jag i vilken hudfärg/religion människor har.

Tycker fortfarande att polisen som sköt det dödande skotte skall ha en medalj.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Fy fan vilket jobb modsen kommer att få med att rensa OT i denna tråd... puh.... ingen läser tydligen Moderatormeddelandet kopplat till tråden? Må varningarna falla...

Nåja, bortom allt tramsande i tråden, så, det lät som om polisen hade gjort fynd vid husrannsakan. Hoppas det är av den karaktär att det går att utröna motiv till dådet.

Valet av kostym/klädsel är intressant. Var det med tanke på annalkande Allhelgonahelg, eller var det ett försök till Darth Vader/StarWarsimitation? Eller det ett försök att se ut som en tysk soldat? Fanns det ett politiskt motiv bakom själva utstyrseln eller var det mer en sjuk grej?

Om hjälmen nu var en soldathjälm så kan det rimma bra med att GM verkar ha haft intresse för WW2 och då specifikt Tyskland/Hitler. Han har t.ex. inte gillat inlägg på allierades vapen eller framgångar. Låter inte helt ologiskt att han haft en sådan hjälm hemma i bokhyllan. Ansiktsmasken i sig, något han köpt eller har han spelat Airsoft eller Paintball?

Att GM hade någon form av psykos och/eller gick på droger är högst troligt om man ställer upp på fotografering före eller i samband med att man begår knivdåd.

Om GM var högerextrem själv eller ej lär utredningen påvisa. Oavsett vilket så är steget ändå rätt stort från att sitta och spela allanballan hemma på internetforum som flera av hatposterna här i tråden idag, till att faktiskt gå till en skola och svinga ett svärd.

Skolan är för mig en gåta. I normala skoldåd så finns ju en koppling mellan GM och skola/lärare/elever och ofta också lite högre upp i åldrarna. Varför valde den här snubben ut en skola och dessutom attackerade mellanstadiebarn?
Citera
2015-10-22, 17:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
FUP blir inte offentlig förrän det blir åtal, just nu finns ingen FUP öht. Så du får vänta länge till på den.
Det blir ingen fup då GM är död. Kommer någon information att komma ut eller får vi förlita oss på Nordisk Kriminalkrönika?
Citera
Bannlyst
Kommer etniskt svenskar bli skyddade av Kling & Klang nu.
Som Västerås.
Krisläge, eller?
Citera
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det är ingen skillnad, bara i din vänstervridna hjärna.
Skillnaden består i etablissemangets reaktioner.
Svensk dödar invandrare, fördömanden, Löfvén kondolerar, besöker orten blixtsnabbt.
Invandrare mördar svenskar på liknande sätt, ingen reaktion, ingen kondolerar, inget besök av Löfvén osv.
Bara i din förvirrade vänstervridenhet finns en skillnad.

De svenska offren på IKEA sades vara "på fel plats vid fel tidpunkt". Vad man menade med det var "shit happens"...
Citera
Medlem
Är det någon här som är bra på "svärd" och eventuellt identifiera vilken typ av svärd han har samt var man kan få tag i en sådan?

Hur många normala unga män har egentligen svärd hemma?
Citera
2015-10-22, 17:53
Medlem
Var GM elev på skolan där han begick dådet?
Citera
Medlem
Vad är det för tomte som kommenterar i studion hos Expressen? Slog på deras livesändning för ett tag sen och gubben fluktar mer än GW, rätt in i mikrofonen. Otroligt irriterande snubbe och nämner givetvis Sverigedemokraterna tillsammans med gärningsmannen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Alla är vi rasister mer eller mindre, svenskar såväl som invandrare, inget konstigt med det. Ska man se till rasmotiv när det gäller brott så ligger faktiskt svenskar i lä i jämförelse med invandrare. Varje år utsätts massor av svenskar för så kallade hatbrott som invandrare begått. Ska rikta anklagelser mot SD och svenskar så får du först sopa rent framför din egen dörr.

Så att vara rasist är inte konstigt? en fråga till vad anser du om en person som begår brått och en person som uppmuntrar till brått?

Du glömde nämna att Invandrare utsätts också av hatbrott varje dag i Sverige eller du kanske lever ditt liv endast via FB?

Skillnaden mellan mig och dig är att jag är inte på någons sida. Jag hatar allt som har med brått, våld vare sig det är mot Svensken eller invandraren.
Citera
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enaxtroll
Nån som har bilden när han posar med barnen?
Här finner du bilden: http://d3.dn-static.se/UploadedImages/2015/10/22/a4b2c3e5-f86f-4103-b83d-b33a8f43b4e1/original.jpg?id=1345223
Citera
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltgalentok
Tråkigt att inte få höra GMs version av det hela.. Hade hellre sett att han överlevde detta.

(JA jag har flertal psykiska diagnoser, det skäms jag inte ett dugg över, bla asperger som det spekuleras om men de flesta av oss aspies nöjer sig med att snöa in på tågtabeller/hockeylag eller nått annat. Att vara "aspergare" varken ökar eller sänker riskerna för att man ska göra något sånt här horribelt)

Asperger isolerar människor vilket i sig ökar risken för utbrott. Asperger leder till social isolering vilket sedan leder till sånt här. Det sker dock i extremt få fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in