2015-10-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filous
Frågan är hur mycket skit psykvården kommer få efter detta fall? Psykvården i Sverige har totalt fallerat. Jag har själv tvångstankar (OCD) men får köa i 12 månader för att få adekvat vård. Känner folk med depressioner och psykoser som också får vänta länge innan de får vård. Det är u-landsklass på svensk psykvård, jag garanterar er att det finns sjukt många psykiskt sjuka personer i Sverige som är som tickande bomber. Folk får inte den vården de förtjänar.

Instämmer definitivt här, har tidigare har djup depression och självmordstankar och ringde direkt till psyk för att få hjälp. Fick vänta över ett år för att bli inskriven, under tiden blev jag tagen till akutpsyk 3 gånger där man bara konstaterade att inget kan göras eftersom jag inte hade någon diagnos. Helt sjukt. Hade jag varit våldsam mot andra än mig själv hade det kunnat gå helt och helvete.
Citera
2015-10-22, 13:40
Medlem
Screenarns avatar
Citat:
Frågan är hur mycket skit psykvården kommer få efter detta fall? Psykvården i Sverige har totalt fallerat. Jag har själv tvångstankar (OCD) men får köa i 12 månader för att få adekvat vård. Känner folk med depressioner och psykoser som också får vänta länge innan de får vård. Det är u-landsklass på svensk psykvård, jag garanterar er att det finns sjukt många psykiskt sjuka personer i Sverige som är som tickande bomber. Folk får inte den vården de förtjänar.
Detta är en oerhört viktig del som spelar in, vi klarar inte av psykiskt sjuka svenskar. Sen om vi får traumatiserade araber/afrikaner är de som du säger en tickande bomb. Samma problem med droger.
Senast redigerad av Screenarn 2015-10-22 kl. 13:43.
Citera
2015-10-22, 13:41
Medlem
GM är mycket kritiskt skadad.
Citera
2015-10-22, 13:42
Medlem
Månsans avatar
"Mycket kritiskt" för flera av de skadade säger läkare på TV nu.
Översatt betyder det ofta döende bortom räddning.

3-4 till kommer antagligen att dö.
Citera
Medlem
GM är ju den patient med skottskador, en skada i under bröstkorg och en i lever. Läget kritiskt men inte avliden som någon här skrev.
Citera
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Våra vapenlagar avväpnar bara laglydiga medborgare. Kriminella får som bekant vapen i alla fall. Bara en idiot kan hylla våra vapenlagar.
Stämmer det du säger om att de som kommer begå brott är kriminella och vice versa. MEN, vad du inte tar med i beräkningarna är att antalet laglydiga är variabelt. Tänk ungdomar som skjuter i sina skolor i USA. Givetvis är det enklare för dem att få tag i ett skjutvapen än nån psykiskt sjuk 16-åring i Sverige...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det finnsr rykten om att GM har avlidit av sina skador.
Inget bekräftat, svt säger GM är "mycket kritiskt skadad" - deras ord exakta.
Citera
Bannlyst
"3 av patienterna kämpar för sitt liv just nu" enligt kirurg på sjukhuset. Detta är ett vansinnesdåd som drivits av psykisk sjukdom/droger. Precis som i Linköping.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Kan någon länka FUP? Så vi kan få ut lite uppgifter istället för att alla ska sitta o spekulera!
FUP blir inte offentlig förrän det blir åtal, just nu finns ingen FUP öht. Så du får vänta länge till på den.
Citera
Medlem
För oss som bor i Trollhättan, är det bara att åka upp till näl och lämna blod? Även om jag inte vet vilken blodgrupp man har så kan man iallafall försöka.
Citera
2015-10-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
"Mycket kritiskt" för flera av de skadade säger läkare på TV nu.
Översatt betyder det ofta döende bortom räddning.

3-4 till kommer antagligen att dö.
Nä, Schumacher var mkt kritiskt skadad - men överlevde. De får bästa tänkbara vård.
Citera
2015-10-22, 13:44
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screenarn
Detta är en oerhört viktig del som spelar in, vi kan inte klara av psykiskt sjuka svenskar. Sen om vi får traumatiserade araber/afrikaner är de som du säger en tickande bomb.

Citat:

Psykvården i Västragötalands-regionen är verkligen under all kritik. Har vid vissa tillfällen varit med och hanterat olika fall. Vid ett tillfälle mötte vi en ensam AT-jour-läkare som bröt på svenska, och som trots att patienten låg och krampade på golvet pga höga halter alkohol + droger så ville AT-läkaren att det skulle fyllas i papper, mitt i allt kaos...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in