2015-10-22, 10:40
Medlem
Mullrets avatar
Man börjar undra över konspirationsteorier.. Om Sverige är det land som är utsett att starta en ekonomisk nedåtgående spiral som skoningslöst kommer resultera i en ny stor depression i Europa ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Depression

Var fan är vi på väg ? Inga bostäder, skenande politik, arbetslöshet, ohållbar invandring och ett land i upplösning. Parat med politiker som verkar drabbade av någon godhetskoma. Noll koll på verkligheten. Man tar sig för pannan.

Alla signaler pekar mot en ekonomisk katastrof som varken banker eller politik kan styra upp.
Citera
2015-10-22, 10:40
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haliax
Mycket bra fråga som vi måste hitta ett bra svar på. Hade vi vetat vad som behöver göras så hade det ju varit gjort.
Jag menar att vi måste organisera oss och se till att fler vaknar.
Att anordna protester känns som en bra grund, då blir vi organiserade och ser till att våra röster blir hörda. Det är även något som media inte kan ignorera eller sätta sin egna twist på.
Protesterar vi så måste vi göra det klart att vi inte protesterar mot invandring, vi är inte rasister och vi bör alla vilja ha en viss invandring men vad vi har idag är ren och skär galenskap.
Vi protesterar mot att vårt land är lett av ett pack okvalificerade och okunniga clowner.
Det låter jävligt kliché men vi behöver ta tillbaka makten ifrån våra "ledare" och ge den till folket.
Vem fan är Stefan Löven? Jag hade inte anställt honom till att måla mitt staket.

Stefan löfven är en clown ett stort skämt som sluddrar när han talar .Jag har aldrig fattat vad han talar om
Bra sagt vi är inga rasister vi är realister och det är samma med Åkesson han är ingen rasist.Vad är det egentligen för baktankar regeringen har med att ruinera sverige man undrar ju
Citera
2015-10-22, 10:41
Medlem
cem77s avatar
MV får väl hålla sig till budget som övriga myndigheter måste göra.

Annars kan vi ju skita i budgetar och låta alla spendera hur mycket pengar som helst.
GD för MV bör avskedas och ersättas med någon som kan sköta uppgiften att hålla sig till budget.

Registrering av asylansökningar kan göras via självregistrering. Använd sen befintlig personal till att behandla ansökningarna. Ingen bör släppas över gränsen utan bifallen ansökan utan får vänta tills MV hunnit behandla den.
Meddela detta med stora skyltar vid gränsen och ingen kommer längre söka asyl här.
Citera
2015-10-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuino
Medan vårt land går i spillror går ett demonstrationståg med palestinier mot Rosenbad för att dom kräver PUT och livstid försörjning.
Skratta eller gråta?

Länka gärna!
Citera
2015-10-22, 10:42
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vet inte vad man kan säga om annars kloka och vänliga personer som inte fattar att om staten ska betala ett par hundra miljarder kronor extra i reella kostnader varje år för alla möjliga människor från Asien och det inre av Afrika under de närmaste fem åren (nej, det handlar inte bara om Migrationsverkets eller socialens kostnader!), 100.000-tals personer varav många inte alls är flyktingar och endast några procent hittar riktiga jobb under den här tiden och börjar betala skatt, så kommer det att få ytterst allvarliga verkningar på hela samhället. Det handlar liksom inte längre om att visa litet hjärtevärme och skaka fram några hundralappar var.

Och att ens tänka tanken att ha en modell där man kvalar in i välfärden, där folk inte får allting serverat på en bricka från första stund, krockar uppenbarligen med bilden av Sverige som en humanitär stormakt.

Oroa dig inte, så länge invandring konsekvent ökar så borde ju alla invandrare kunna få jobb på asylboenden, som hemspråkslärare, som etableringslotsar, som arbetare i etniska föreningar, mm.. Och därmed blir de genast en pluspost i statistiken, direkt efter SFI är avklarad!

Måste ju ändå säga att det är en ytterst intressant situation Sverige valt att sätta sig i.
Men jag ser verkligen inte hur det i slutändan ska gå ihop med annat än ett nyliberalt perspektiv, kan ingen sosse klargöra det?
Senast redigerad av Oformad 2015-10-22 kl. 10:46.
Citera
2015-10-22, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinaw
Tror det var 29 miljarder extra för 2016!

Totalt 73 miljarder!!!! över 10år 730miljarder, innan ränta. och det är redan brist överallt, sen kommer de att kosta mer när de kommer ut i systemet, vilket betyder vi inte kommer ha bra sjukvård eller pensioner längre. Det måste alltid tilläggas att det inte är flyktingar, utan de har rest över hela europa utan att ha varit jagade, snarare att länder har försökt stoppa dem. DET ÄR INGEN SOM JAGAR DEM ÖVER HELA EUROPA = DE ÄR INTE FLYKTINGAR.
Citera
2015-10-22, 10:44
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Vilken skandal!

Magda säger idag att vi båda ska låna och spara pengar. Addera skattehöjningar på det!

Vilka idioter! Detta är inte acceptabelt!

Nu måste vi mobilisera alla politiska krafter i Sverige och marginalisera dessa vettvillingar från att fortsatt förstöra Sverige.
Citera
2015-10-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawnmover1
Totalt 73 miljarder!!!! över 10år 730miljarder, innan ränta. och det är redan brist överallt, sen kommer de att kosta mer när de kommer ut i systemet, vilket betyder vi inte kommer ha bra sjukvård eller pensioner längre. Det måste alltid tilläggas att det inte är flyktingar, utan de har rest över hela europa utan att ha varit jagade, snarare att länder har försökt stoppa dem. DET ÄR INGEN SOM JAGAR DEM ÖVER HELA EUROPA = DE ÄR INTE FLYKTINGAR.

Varför inte räkna på 1000år när du är igång? Du fattar väl att detta inte kommer vara i 10 år. Jag är inte politiskt aktiv men jag tror att idag var den dagen socialdemokraterna blev ett mittenparti på 15%.
Citera
2015-10-22, 10:46
Medlem
RadioDDR1s avatar
Färre asylsökare nästa år. Varför? Trenden visar ju att asyltrycket hela tiden ökar. Min prognos för 2016 är 350-500,000. Migrationsverket kan dra åt helvete med sina glädjekalkyler för att lugna svenska folket.
Citera
2015-10-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeverianTheLame
Det verkar som om den stora lösningen är "EU måste ta mer ansvar...." Det kommer aldrig hända. Inga andra EU-länder är intresserade av att livstidsförsöja improduktiva lyckosökare från tredjevärlden.

Skämskudde.
EU ja, undrar hur länge till vi kvalificerar oss för ett medlemskap?
Citera
2015-10-22, 10:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newone
Varför inte räkna på 1000år när du är igång? Du fattar väl att detta inte kommer vara i 10 år. Jag är inte politiskt aktiv men jag tror att idag var den dagen socialdemokraterna blev ett mittenparti på 15%.
Nämn en enda faktor som påvisar att detta inte skulle kunna pågå i tio år.
Citera
2015-10-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nämn en enda faktor som påvisar att detta inte skulle kunna pågå i tio år.

Kanske för att ni SD'are är på god väg att bli det största partiet och få inflytande?
Efter dagens prognos så lär ju halva befolkningen rösta på SD också... Så nej, detta kommer inte vara i 10 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in