2015-10-01, 15:44
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Vem eller vilka skulle det vara? SD satsar hellre på antitiggarkampanjer och Åkesson är helt enkelt inte tillräckligt smart för att ta upp en debatt om boendet osv. Jag vet inte hur många gånger han har stått och hummat i frågan nu?
Jag håller med att han kunde oftare ta upp det men det är inte sant att han inte skulle gjort det. Som debatten i våras.
Citera
2015-10-01, 15:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Nej, men fram tills ett beslut har fattats, då är dessa 1297 människor en kostnad för staten Sverige (skattebetalarna).....

Och i snitt tar det ca 10 månader innan Migrationsverket fattar ett beslut för en asylsökande. Så oavsett om de får avslag eller bifall så vistas många av dem upp till ett år i Sverige. Och måste, precis som alla andra, bo någonstans. Och är de unga nog så får de även gå i skola mm. Och alla har rätt till gratis eller subventionerad sjukvård, tandvård mm.

Den långsamma handläggningstiden i kombination med den stora strömmen asylsökande gör att antal personer som är inskrivna i Migrationsverkets mottagningssystem nu är över 100 000. Det är ungefär lika många som bor i Eskilstuna kommun. I praktiken innebär det att Sveriges befolkning är ca 100 000 personer större än vad som syns i de officiella befolkningssiffrorna.

källa 1 källa 2
Citera
2015-10-01, 15:56
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och i snitt tar det ca 10 månader innan Migrationsverket fattar ett beslut för en asylsökande. Så oavsett om de får avslag eller bifall så vistas många av dem upp till ett år i Sverige. Och måste, precis som alla andra, bo någonstans. Och är de unga nog så får de även gå i skola mm. Och alla har rätt till gratis eller subventionerad sjukvård, tandvård mm.

Den långsamma handläggningstiden i kombination med den stora strömmen asylsökande gör att antal personer som är inskrivna i Migrationsverkets mottagningssystem nu är över 100 000. Det är ungefär lika många som bor i Eskilstuna kommun. I praktiken innebär det att Sveriges befolkning är ca 100 000 personer större än vad som syns i de officiella befolkningssiffrorna.

källa 1 källa 2

Vidare släpper Sverige, som enda land, in i princip alla som påstår sig komma från Syrien, så avvisningsfrekvensen är ju inte jättehög direkt.
Citera
2015-10-01, 15:57
Medlem
Äntligen. Fy fan vad jag har vänta på detta. Jag hoppas att det går fort nu, så alla invandringsvurmande vidriga svenskar inser vad och hur mycket dem har förstört. Jag har tröttnat diskutera med idioter som fortfarande vidhåller att vi är ett rikt land bla bla. Hoppas på väldigt mycket inrikes attacker i form av bombdåd, ännu mera våldtäkter, jag hoppas många brudar som vurmar för mera invandring blir riktigt våldtagna så de fattar hur det är med mångkultur.

Jag kommer gladeligen sitta och skratta åt fördärvet. Underbart!!
Citera
2015-10-01, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Och i snitt tar det ca 10 månader innan Migrationsverket fattar ett beslut för en asylsökande.
Det tok 10 måneder for asylsøkerene som kom for 10 måneder siden. I de 10 siste månedene så har det kommet 80K asylsøkere, mens de har behandlet 45K søknader. Da må vi legge til (80K-45K)/4.5K = 8 måneder.

Det betyr at det vil ta 1 år og 6 måneder for de som kommer nå.
Citera
2015-10-01, 16:03
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensindunken
Äntligen. Fy fan vad jag har vänta på detta. Jag hoppas att det går fort nu, så alla invandringsvurmande vidriga svenskar inser vad och hur mycket dem har förstört. Jag har tröttnat diskutera med idioter som fortfarande vidhåller att vi är ett rikt land bla bla. Hoppas på väldigt mycket inrikes attacker i form av bombdåd, ännu mera våldtäkter, jag hoppas många brudar som vurmar för mera invandring blir riktigt våldtagna så de fattar hur det är med mångkultur.

Jag kommer gladeligen sitta och skratta åt fördärvet. Underbart!!
och sen kallar du och dina gelikar er själva för sverigevänner. Sssuuuure...
Citera
2015-10-01, 16:08
Bannlyst
Fortsätter det så här är vi nog uppe i 1 miljon nya medborgare i landet inom 2 år.
Citera
2015-10-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
och sen kallar du och dina gelikar er själva för sverigevänner. Sssuuuure...

Ja det är ju inte vi som jobbar för att förstöra landet iallafall, det är du och dina vänsterkompisar. Förhoppningsvis märker du av när ditt socialbidrag kommer att minska.
Citera
2015-10-01, 16:20
Medlem
De som är för fortsatt invandring har definitivt inte koll på ekonomin och förutsättningarna att dessa ska kunna leva ett bra liv i Sverige. Det enda försvaret är att de då tänkt att flyktingarna ska återvända till sina hemländer senare när det är möjligt.

Tänk er att ifall vi stänger gränserna idag och ger de som redan har kommit en möjlighet att leva ett värdigt liv?

Redan nu är det solklart att Sverige har tagit på sig en enorm uppgift som är större än någonsin tidigare. Vi kommer att kämpa med konsekvenserna i flera årtionden framöver.

Så hur kan då en fortsatt invandring vara positiv? Detta handlar inte längre om invandring. Det är ren skär flyktingmottagning i stort format. Politikerna måste tänka i större termer. Hur ska man ta emot hundratusentals människor utan att hela sveriges ekonomi trillar ner i ett slukhål?
Citera
2015-10-01, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nån som räknat ut när man kan sluta arbeta och bara gå hemma och pengar trillar in ändå från de här pengamaskinerna? Eller är det bara om man är flyktingbaron? Jag har inte riktigt finläst avtalen som politikerna gjort för den arbetande svensken..

Fejka depression. Eller så blir du deprimerad på riktigt när såna här sifrror trillar in.
Citera
2015-10-01, 16:39
Medlem
Var är de svennar, som säger att det inte finns eller pågår nån massinvandring? I nuvarande takt kommer det 365.000 om året till Sverige = ett helt Malmö, på 3 år är det = ett helt Stockholm. Svenskar, speciellt vänsterliberaler och sossesvennar, ser ni inte att ni håller på att bytas ut?
Citera
2015-10-01, 16:41
Medlem
Sunimods avatar
Kanonbra.

Vad jobb det kommer skapa när nya bostäder ska buggas så all får plats.

Opps, det byggs väldigt få lägenheter för att det är för dyrt och några nya jobb lär det inte bli.

Nyss 100 per dag och nu ligger vi på 1300 per dag och det lär snart vara uppe i 2000, 3000, eller fler eftersom Ryssar, Kineser och USA är i Syrien och krigar. Nu lär den riktigt stora vågen komma.

Dessutom kommer många andra passa på nu när det ändå väller in folk.

Och där står Löfven och håller upp dörren och en gäng här tycker att vi har plats utan minsta lösning på hur de ska komma in i svenska samhället. Kaoset är ett faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in