2015-10-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det börjas nu :

-Svenska räntor upp efter Migrationsverkets prognos

http://www.di.se/artiklar/2015/10/22/svenska-rantor-upp-efter-migrationsverkets-prognos/

Japp börsen har droppat 0,5% på 10 minuter.
Citera
2015-10-22, 10:28
Medlem
190 000? Löjligt att de inbillar sig att någon ska tro dem. 10 veckor kvar av året är det, 12 000 i veckan kommer det som registrerar sig. 10 x 12000, det bör man kunna räkna ut, blir väl 120000 till i år + ett okänt antal oregistrerade.

Det blir värre med tiden. Nu när de som kommit skickar sms/mms om hur fantastiskt sverige är, till släkten hemma kommer det att öka. SDs planerade kampanj kommer inte att ha verkan eftersom regeringen lovar att låna så att alla som kommer hit ska få ett gott liv.

sverige är kört, allt hopp är slut. Hade jag inte varit så gammal, haft barn och barnbarn här hade jag flyttat till Australien, men de har väl nog av gamlingar redan, så de vill nog inte ha en, dummbe sweden.
Man kan bara luta sig bak och tokskratta åt skiten.
Citera
2015-10-22, 10:28
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
http://www.svtplay.se/video/4344387/presskonferens-regeringen-om-flyktingprognosen/presskonferens-regeringen-om-flyktingprognosen

10:30 som gäller alltså.

Verkar vara ganska oplanrat, enligt Expressen ska den hållas i entren i Rosenbad och inte i något pressrum.
Citera
2015-10-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ja vad ?
Mycket bra fråga som vi måste hitta ett bra svar på. Hade vi vetat vad som behöver göras så hade det ju varit gjort.
Jag menar att vi måste organisera oss och se till att fler vaknar.
Att anordna protester känns som en bra grund, då blir vi organiserade och ser till att våra röster blir hörda. Det är även något som media inte kan ignorera eller sätta sin egna twist på.
Protesterar vi så måste vi göra det klart att vi inte protesterar mot invandring, vi är inte rasister och vi bör alla vilja ha en viss invandring men vad vi har idag är ren och skär galenskap.
Vi protesterar mot att vårt land är lett av ett pack okvalificerade och okunniga clowner.
Det låter jävligt kliché men vi behöver ta tillbaka makten ifrån våra "ledare" och ge den till folket.
Vem fan är Stefan Löven? Jag hade inte anställt honom till att måla mitt staket.
Citera
2015-10-22, 10:32
Medlem
Gizurs avatar
Eftersom det inte finns med i budgeten kan ju Magdalena Andersson enkelt konstarera att man får låna de här miljarderna.

Men vad ska hon göra till vårbudgeten eller höstbudgeten. De här kostnadsökningarna överskrider ju kraftigt samtliga de satsningar som Regeringen har presenterat. Ska satsningarna skrotas, skatter höjas eller underskotten rusa iväg?
Citera
2015-10-22, 10:33
Medlem
Fler än jag som får känslan att denna pres. konf. är ännu en bricka i flyktingspelet.

Imorgon när förslaget från 7K presenteras kommer vi att få känslan av att det är sossarnas förtjänst och hurra vad vi är bra.

Kommer att bli intressant och höra, MA brukar vara ganska dålig på att dölja sin egentliga agenda och visa tydligt när hon är pressad, lets see.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag tycker Schyffert och Ernman kan stå för den kostnaden.
Japp. De kan ju ta på sig upplåningskostnaderna också! Nu gäller det att visa ansvar Schyffert och Erman. Snacka går ju...
http://www.di.se/artiklar/2015/10/22/expert-migrationsprognosen-okar-lanebehoven/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condemnation
77 MILJARDER extra behöver vaskas fram för att täcka upp 2016-2017!

http://www.di.se/artiklar/2015/10/22/finansministern-behover-dra-in-ytterligare-77-miljarder/

77 jävla miljarder.

Jag vill skriva mer men är mållös.

Seriöst. 77 000 000 000 kronor! Det kommer göra Migration till den gissningsvis fjärde största utgiftsposten i hela statsbudgeten. Rättsväsendet kostar bara strax över 40M, Försvaret omkring 48M.

Det är i praktien då bara välfärd, trygghetssystem och utbildning som kommer att kosta mer. Det är väl då kanske en sanning med modifikation för någonstans måste ju pengarna tas i från och dessa är tre är väl näst upp på Magdalenas slaktbänk.

(siffror från statsbudget 2016)
Citera
2015-10-22, 10:34
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Tja, och vad händer den dagen då långivarna stryper lånen? Eller sätta skyhöga räntevillkor?
Spännande tider väntar.
Citera
2015-10-22, 10:35
Medlem
Vet inte vad man kan säga om annars kloka och vänliga personer som inte fattar att om staten ska betala ett par hundra miljarder kronor extra i reella kostnader varje år för alla möjliga människor från Asien och det inre av Afrika under de närmaste fem åren (nej, det handlar inte bara om Migrationsverkets eller socialens kostnader!), 100.000-tals personer varav många inte alls är flyktingar och endast några procent hittar riktiga jobb under den här tiden och börjar betala skatt, så kommer det att få ytterst allvarliga verkningar på hela samhället. Det handlar liksom inte längre om att visa litet hjärtevärme och skaka fram några hundralappar var.

Och att ens tänka tanken att ha en modell där man kvalar in i välfärden, där folk inte får allting serverat på en bricka från första stund, krockar uppenbarligen med bilden av Sverige som en humanitär stormakt.
Citera
2015-10-22, 10:35
Medlem
Medan vårt land går i spillror går ett demonstrationståg med palestinier mot Rosenbad för att dom kräver PUT och livstid försörjning.
Skratta eller gråta?
Citera
2015-10-22, 10:40
Medlem
Rambovics avatar
Ta ansvar för de offentliga finanserna genom att låna mera! - Maggan

Hur i helvete är detta att ta ansvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto