2015-10-21, 13:57
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djamilla
Nej.

Tror ni detta är ett exempel av GS?

(FB) Kapiton - Vad som verkligen hände

Hur går du tillväga då du förbereder stämningen ?

Kontaktade du jurist och har denne gått igenom dit material?

Jag har ju väntat så länge så jag har dragit på mig ett digert material men man ser ju tydligt förföljelsen utav samma grupp då man googlar namn etc så lite fördel är det med att ha mycket dokumenterat.

Om detta nu vore Granskningskommissionen som startade drevet mot mig med förmodligen privata och även poliser som ju tydligen enligt Gävle domen får vara och agera privata också så borde man kanske kunna begära rättshjälp för att ta detta till JK för senare domstol?

Att skriva här gynnar inte mig längre har jag märkt då det är en väldig mix med berättelser och där tom de som har mycket pengar inte ens köper inspelningsutrustning som tex kapiton kunde ha gjort , jag fick vända på slantarna verkligen för att kunna köpa batterier och band till mina tidiga rull kassett diktafoner , men då jag hade missat en hel del innan så gjorde jag detta till prio 1 för att kunna dokumentera.

Det tog för mig att tag att inse att det var viktigt med dokumentation då jag innan tänkte att jag får nog en förklaring till sist och kanske de prövar mig, så det är viktigt att man åtminstone trycker på hur viktigt det är att man använder tex den 12 timmars ljudinspelaren på mobilen då man märker att man är utsatt. Jag trodde detta var för att dels hjälpa mig så jag hade inte riktiga garden uppe plus ett par snygga brudar gjorde en "blind" .

Dessa utnyttjar allt , i början var det ett gäng jag tänkte att dessa var inga bra killar och dessa hade många av dem sina rötter i en region utav världen. I Samband med bråket så stötte jag på en person som sade sig vara från en del av samma region och denna region( del) har jag stött på flera gånger och gått som en röd tråd genom detta tror att min nya granne är från den regionen ursprungligen , han pratat mycket bra svenska men hissade USA flaggan för en tid sedan och både LK och SP nämnde ofta USA , visst det bor många Svenskar i USA , men det verkar vara en röd tråd detta med.

Då tex Crister pettersson blev intervjuad en gång så sade han något ogillande om FBI , var dessa inblandade i Palmeutredningen ? 50 miljoner är ju en bra summa för vem som helst så...

Sedan med att det inte gynnar mig att skriva här är då vissa beskriver om att de varit inlåsta och har både det ena och det andra i kroppen och hör röster mm och har dessa en agenda att tysta så sitter de nog och sänder texter på texter där de slutar till sist med skalärvågor och ship och ufon och en annan har inte en chans hos dem de varit hos innan om man nämner att detta har varit långvarigt . Andra sitter och beskriver samma metoder och att alla som varit utsatta för Zersetzung är psykiskt sjuka och en stakars jurist som kommer in här och ska försöka dela upp vad som är vettigt eller inte drunknar i en mix i denna "författarklubb".
Senast redigerad av Harfager 2015-10-21 kl. 14:21.
Citera
2015-10-21, 14:18
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förutom att han är utslängd från "sitt" universitet så tas hans publicerade avhandlingar nu bort vetenskapliga institutioner, han är helt enkelt inte rumsren längre..
Scientific misconduct and forgery with publishing is simply not acceptable and those who take advantage of the involuntary and unavoidable weaknesses of the publishing system, have no place in our scientific community. http://retractionwatch.com/2013/02/22/way-out-there-paper-claiming-to-merge-physics-and-biology-retracted/

Två av hans "paper" - inte i hans avhandlingar - har dragits tillbaka av olika skäl. Ett skäl var att en liknande artikel redan publicerats av Meyl. Meyl själv höll inte med om denna slutsats och dess konsekvenser.

Tekniken och Meyls forskning må vara kontroversiell men vetenskaplig är den. Såpass vetenskaplig att professor Meyl - som tidigare nämnts - tillåts föreläsa på t.ex. Technical University of Berlin och University of Clausthal.

Dessutom har Meyl publicerat en hel rad "paper" -se denna länk:http://www.meyl.eu/go/index.php?dir=47_Papers&page=1&sublevel=0
Citera
2015-10-21, 14:21
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Hur går du tillväga då du förbereder stämningen ?

Jag försöker samla relevant information och samtidigt balansera det hela till att INTE ta över mitt liv.

Hade jag samlat all information som jag tror eller misstänker har med saken att göra hade jag förmodligen blivit galen. Därför är det bra att hålla sig till uppenbara fall.

Edit: glömde ett viktigt ord, haha.
Citera
2015-10-21, 14:24
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Här blir Konstantin Meyls experiment och slutsatser sågade av forskare på Institut für Gravitationsforschung som försökte upprepa dem:
http://www.teslasociety.ch/info/wireless/meyl2.pdf

Google translate:
Ingen av de hypoteser som är experimentellt verifieras av Prof. Meyl med den experimentella kit kan bekräftas av oss.

Det försök du hänvisar till gjordes år 2001. Mycket vatten har hunnit rinna under broarna sedan dess. Detta oavsett korrektheten i försöket.
Citera
2015-10-21, 14:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det försök du hänvisar till gjordes år 2001. Mycket vatten har hunnit rinna under broarna sedan dess. Detta oavsett korrektheten i försöket.

Kan du hitta några nyare experiment Meyl gjort? Han säljer ju fortfarande samma experimentkit på sin hemsida precis som du hänvisade till. Så det verkar inte runnit nämnvärt med vatten alls...
Vidare - kan du visa att Meyl haft några föreläsningar på universiteteten du nämnde sedan 2003 (vilket är det senaste jag hittat som det nämns - och även då endast på hans hemsida..)
Citera
2015-10-21, 14:31
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djamilla
Jag försöker samla relevant information och samtidigt balansera det hela till ta över mitt liv.

Hade jag samlat all information som jag tror eller misstänker har med saken att göra hade jag förmodligen blivit galen. Därför är det bra att hålla sig till uppenbara fall.

Exakt, relevanta fakta och händelser är sådant man ska dokumentera sedan kan man kalla annat för kuriosa om man väljer att ta med en iakttagelse, jag tog tex strömavbrott som tidsstämplar (stora som andra minns också) löpsedlar etc. Ett utmärkt sätt att få med allt är att skriva dagbok, tyvärr så har jag talat in en hel del på band som dagbok så det är ett helsike att gå igenom , men det viktigaste har jag ju i minnet och redan nedskrivet. Jag har ju min berättelse klart men upplever det svårt att ens kontakta jurist eller hjälporganisation med detta nu då man vill och kan orda .

Som ett relevant fakta var då en ny granne kom så sade denna bara kort till mig bla "där bodde NN" en person i palmeutredningen och saker som jag nämnde på telefon började han prata om , bland andra personer där en på en utav bilderna sade hotande ungefär att man kan bli inlåst länge om man ordar om fel saker . Senare då jag flyttat och skulle handla en möbel så så sprang jag på denna man utanför och han pratade om att han skulle träffa en "Erik" (Fingerat namn) , då jag kommer hem så ringer som ofta någon fel och nu är det en kvinna som säger sitt namn och frågar efter en "Erik" . Detta är exempel på händelser jag noterar och sparar som indicier mot de som jag anklagar för trakasserierna
Senast redigerad av Harfager 2015-10-21 kl. 15:26.
Citera
2015-10-21, 14:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Två av hans "paper" - inte i hans avhandlingar - har dragits tillbaka av olika skäl. Ett skäl var att en liknande artikel redan publicerats av Meyl. Meyl själv höll inte med om denna slutsats och dess konsekvenser.

Tekniken och Meyls forskning må vara kontroversiell men vetenskaplig är den. Såpass vetenskaplig att professor Meyl - som tidigare nämnts - tillåts föreläsa på t.ex. Technical University of Berlin och University of Clausthal.

Dessutom har Meyl publicerat en hel rad "paper" -se denna länk:http://www.meyl.eu/go/index.php?dir=47_Papers&page=1&sublevel=0

Nej, att den hade publicerats redan tidigare var inte skälet till att den drogs tillbaka - dock hade den mycket riktigt redan publicerats och dragits tillbaka tidigare Faktum är att han skickade in samma text minst 4 gånger och alla vägrades publicering eller drogs tillbaka. Den första gången med formuleringen:
The “scientific” content of the paper is utter nonsense, at times reminiscent of an involuntary Sokal-hoax. The nonsense is so obvious that even a non-biologist like me can recognize it, but just to make sure, I have solicited the opinions of a molecular biologist, a biophysicist and a geneticist. They all agree that the paper contains crazy science-fiction at best.
Citera
2015-10-21, 15:09
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Nej, att den hade publicerats redan tidigare var inte skälet till att den drogs tillbaka - dock hade den mycket riktigt redan publicerats och dragits tillbaka tidigare

Jo, det "paper" som jag syftade på var det.

http://retractionwatch.com/2013/08/20/author-of-way-out-there-paper-merging-physics-and-biology-has-second-paper-retracted/#more-15342
Citera
2015-10-21, 15:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jo, det "paper" som jag syftade på var det.

http://retractionwatch.com/2013/08/20/author-of-way-out-there-paper-merging-physics-and-biology-has-second-paper-retracted/#more-15342

Vad är det du inte förstår? Det är samma text, samma "paper"!
Om än i förkortad version när det drogs in igen...

Det är alltså samma texter som han skickade in 4 gånger:
2 ggr förnekades publicering,
2 ggr publicerades det - båda gångerna drogs det tillbaka och första gången drogs det tillbaka med skälet jag angav ovan (The “scientific” content of the paper is utter nonsens,...)
Citera
2015-10-21, 15:28
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Det är samma text, samma "paper"!
Om än i förkortad version när det drogs in igen...

Det är alltså samma texter som han skickade in 4 gånger:
2 ggr förnekades publicering,
2 ggr publicerades det - båda gångerna drogs det tillbaka och första gången drogs det tillbaka med skälet jag angav ovan (The “scientific” content of the paper is utter nonsens,...)

Identiska? Jämför länkarna och innehållet i dessa. Är dessa identiska? Har du fel, eller?

Din ursprungliga länk:
http://retractionwatch.com/2013/02/22/way-out-there-paper-cl
aiming-to-merge-physics-and-biology-retracted/

Den länk som jag framförallt syftade på:
http://retractionwatch.com/2013/08/20/author-of-way-out-ther
e-paper-merging-physics-and-biology-has-second-paper-retract
ed/#more-15342
Citera
2015-10-21, 15:40
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Det vore dock enkelt för dig att visa att alla andra har fel - tag fram lite bevis för skalärvågor, fri energi, möjligheten att bota cancer, supervapen och allt (eller något) av det andra som Meyl påstår...

Apropå "supervapen" såsom remote neural monitoring.

Till dig och alla andra förnekare:

"A lawsuit filed against the U.S. National Security Agency reveals a frightening array of technologies and programs designed to keep tabs on individuals." Mer om John St Clair Akwei vs National Security Agency (NSA). En källförteckning finns i slutet av artikeln, för övrigt publicerad redan 1996, i magazinet Nexus.

Länk: http://www.whale.to/b/nsa7.html

---

Vad gäller remote neural monitoring så avser utsatta försöka protestera på det årliga aktieägarmötet hos nedanstående företag. Detta enligt ett nyhetsbrev från Freedom From Covert Harassment and Surveillance.

"The Harris Corporation is the current defense contractor in possession of the assets from Dorne and Margolin Inc., now owner of the Robert Malech patent for remote neural monitoring.

Harris Corporation, a leading provider of technical services, announced today that it has been selected by the U.S. National Reconnaissance Office (NRO) for a potential 10-year, $1 billion program to provide operations, maintenance and support services for the agency's global communications and information systems. The NRO designs, builds and operates the nation's reconnaissance satellites, providing the Central Intelligence Agency (CIA), the Department of Defense (DoD), and other U.S. government agencies with relevant products.”
Citera
2015-10-21, 15:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Identiska? Jämför länkarna och innehållet i dessa. Är dessa identiska? Har du fel, eller?

Din ursprungliga länk:
http://retractionwatch.com/2013/02/22/way-out-there-paper-cl
aiming-to-merge-physics-and-biology-retracted/

Den länk som jag framförallt syftade på:
http://retractionwatch.com/2013/08/20/author-of-way-out-ther
e-paper-merging-physics-and-biology-has-second-paper-retract
ed/#more-15342

Jag har rätt. Läs dina egna länkar:

Now a second paper — among the works from which the first retracted paper had drawn — has been retracted.

After thorough investigation the senior editorial team of the Journal of Cell Communication and Signaling must conclude that a similar manuscript was submitted to the journal ‘DNA and Cell Biology’

DNA and Cell Biology är alltså den första länken...
Det var där som texten först publicerades, och refuserades med den fantastiska formuleringen:
The “scientific” content of the paper is utter nonsense, at times reminiscent of an involuntary Sokal-hoax. The nonsense is so obvious that even a non-biologist like me can recognize it, but just to make sure, I have solicited the opinions of a molecular biologist, a biophysicist and a geneticist. They all agree that the paper contains crazy science-fiction at best.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in