Citat:
Ursprungligen postat av
Jesuischarlie
Jag har sett filmen men tittade på den igen. Uppenbarligen pågår någonting utöver det vanliga och om det hade hänt runt mig hade jag blivit nyfiken på allvar. Jag håller inte med filmaren om alla slutsatser men filmen är uppenbarligen inte fejkad.
Min första tanke var att det inte var meningen att det skulle synas och när de upptäcker att ingenting går som planerat och att de blir filmade så avblåses hela operationen: "Boston stalkaren", som ser ut som ett frågetecken, upptäcker kameran och vänder tillbaka till korsningen där "koordinatören" står och meddelar vad han sett.
Man kan se filmen på olika sätt:
- man kan försöka bedöma filmaren mentala status
- man kan försöka förklara eller bortförklara de filmade händelserna, händelse för händelse
- man kan försöka förklara det hela som en (eventuellt misslyckad) spaning
- etc
Kanske har filmaren blivit utvald för träning eller misstänks för något allvarligt brott? En hel del gang stalking kanske kan förklaras som misslyckad spaning? Eller, klumpig spaning kanske gav upphov till gs-idén när de såg hur offren reagerade och hur lätt det var att förneka allting?
Det kan också handla om en hobby för folk som söker till FBI, CIA etc men som aldrig blir antagna och som lever ut sina behov av makt, kontroll, samhörighet och uppblåst ego genom avancerade lekar...