2015-10-14, 03:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Du har ju påstått att det finns regler för mods.. Jag menar att det inte finns tydliga regler utan endast jävligt luddiga riktlinjer om ens det från WGEU.
Men herregud förstår du verkligen inte att regler och riktlinjer är samma sak
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-10-14 kl. 03:31.
Citera
2015-10-14, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Men herregud förstår du verkligen inte att regler och riktlinjer är samma sak

JAHAAAAA

Ja, då finns inget av dom (varken regler eller riktlinjer) för tillåtna mods på EU servrarna. Bara några luddiga "tips" för hur man vet vad som kan antas vara okej eller inte vilket jag skulle kalla luddiga riktlinjer men inte regler. Men jag har väl gjort fel där då. Nånting annat gramatik fel du vill anmärka på?

Sluta nu säga vilka mods som skulle vara tillåtna eller inte och anmärka på mig när jag jämnför andra fördelaktig mods med Warpack.. Tills den dag då vi får tydliga regler är det bara acceptera att det inte finns några förbjudna eller tillåtna mods utan allt vi kan göra är att GISSA. Du kan bli bannad för vilket mod som helst men det betyder inte att alla kommer bli bannade för den modden.. Kolla själv WGEU's respons på FTR länkarna jag skickade. Du kastar runt påståenden som om det var fakta men belägg för dom ser jag färre än jag sett isbjörnar i Sverige...

Du svarade inte på frågan om länken jag hittade var den du menade?
Citera
2015-10-14, 05:17
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transistor
Men man behöver inte snöa in sig helt på t.ex. heavy för att komma någon vart utan man kan hoppa runt lite?

Bör man försöka hålla sig till samma land så gott det går hela tiden eller är det samma där, att man kör artilleri med Tyskland men scout med jänkarna? Tänkte om det fanns diverse lands-bonusar.

Hoppa runt, jag rekomenderar att du går upp för en av varje linje. (heavy, medium, TD, arty och lights)
Personligen gillar jag inte och spela TD och Arty, men om man spelar lite sådana så lär man sig hur man ska spela mot den sortens tank.

Om du fortsätter spela så kommer du få brist på garageplatser. Det är halva priset i bland så vänta tills dess om du får trångt i garaget. Garageplatser kan bara köpas för guld och det är väldigt sällan man får guld utan att ta fram visakortet.
Citera
2015-10-14, 10:06
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Inte skrivit något om?

Du har ju påstått att det finns regler för mods.. Jag menar att det inte finns tydliga regler utan endast jävligt luddiga riktlinjer om ens det från WGEU. Hur något kan kallas legal modd när supporten inte ens kan tala om det för dig är det jag inte förstår.

Du behöver inte plocka fram länken om du inte vill. Jag tror inte ens du kan göra det även om du så ville för jag tror inte den finns. Men det är ju ditt påstående den skulle styrka samt att jag skulle vara väldigt tacksam om du motbevisar mig eftersom jag gärna skulle vilja veta vad som är okej och inte enl. WGEU själva.

Jag har sökt så gott jag kan men jag har ingen lust att söka efter något jag inte ens vet om det finns...

Så tills du presenterar den där länken tänker jag fortsätta påstå att det inte finns några "legala mods". Man kan bli bannad för allt som WGEU tycker man skall bli bannad för men man kan inte veta i förväg om man använder tillåtna eller icke tillåtna mods eftersom den informationen inte är tillgänglig för spelare eller inte finns.

Av precis denna anledning så tycker jag dessutom att du gör ett stort misstag när du menar att jag inte kan jämföra vilka mods som helst hur som helst.. Eftersom allt är en gigantisk gråzon och den dömande makten vägrar ens ge oss riktlinjer finner jag inga fel i att jämföra ALLA mods med sånt som gemene spelare anser vara fusk (Warpack).

Du får tycka tvärtom men du kan ju åtminstone presentera din åsikt snyggare än att hävda att min jämförelse är dålig och därefter dra till med ett vågat påstående utan något som styrker det öht.

Jag ska lägga fram mer underlag som visar hur svårt/omöjligt det är att ta reda på vad som är tillåtet och inte på EU servrarna. Jag kan ju dock inte på något sätt bevisa att din länk inte finns. Därför frågar jag fortfarande efter den?

Länkar:
http://ftr.wot-news.com/2015/02/23/wg-eus-stance-on-warpack-allowed/
http://ftr.wot-news.com/2015/02/25/wg-eu-doesnt-ban-warpack-part-deux/
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/517824-all-mods-are-allowed-on-the-eu-server-do-we-want-this-changed/

Och jag kanske hittade den länken du pratar om? Är det denna?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/378578-official-statement-on-game-modifications/

Om så är fallet kan du ju nu istället förklara för mig vart i den länken du ser vilka mods som är tillåtna eller ej.

Problemet här är ju egentligen bara att WG EU är helt ryggradslösa och inte tar tag i varken mods eller bot problemet alls, det har dom också fått höra från andra delar av WG enligt flera bloggare som påstår att både Storm och SerB har varit på EU om just detta och tycker att dom är för slappa i attityden.
Det betyder ju inte att warpack är en okej mod att använda.
Citera
2015-10-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Problemet här är ju egentligen bara att WG EU är helt ryggradslösa och inte tar tag i varken mods eller bot problemet alls, det har dom också fått höra från andra delar av WG enligt flera bloggare som påstår att både Storm och SerB har varit på EU om just detta och tycker att dom är för slappa i attityden.
Det betyder ju inte att warpack är en okej mod att använda.

Det har du helt rätt i. Jag tycker dessutom inte att många andra mods är okej heller eftersom dom ger liknande fördelar som är helt orättvisa. (tex. motståndarnas turret dir. på kartan)

Många mods är inte okej. Men man kan ju inte hävda att dom är tillåtna eller otillåtna när WGEU själva inte kan svara på om dom är det... Att andra delar av WG inte är nöjda är väl bra, men det hjälper ju oss spelare föga tills WGEU faktiskt gör något.

Att det här skiljer sig mellan regioner är också helt korkat.. WG borde verkligen centralisera kontrollen över spelet, synka alla servrar med lika erbjudande och allt för att därefter kunna tillåta server transfers för en avgift. Det är möjligt i dom flesta andra spel vad jag vet och är ju särskilt viktigt i ett spel som WoT där gamla spelare inte gärna börjar om från början.. Det är ju fan 2015, folk flyttar och man kan ta med sig bilar och båtar och skit men inte ett digitalt konto i WoT.. Då skulle ju samma regler för mods kunna sättas upp och efterlevas i alla regioner.
Citera
2015-10-15, 19:07
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Shit, nu har man alltså "spelat" det här i fyra år! Har inte spelat på fyra månader, men ändå! Jäklar vad tiden går fort alltså

Och istort sett alla banor är omgjorda, och har man otur så får man inte vissa banor på typ en vecka.
Citera
2015-10-15, 19:11
Medlem
Skelets avatar
Nja drar ihop sig nu, spelat sedan betan men nu drar det ihop sig. Kanske fia med knuff bli nästa spel.

Citera
2015-10-16, 14:28
Medlem
Ace Venturas avatar
Vem har sagt att det inte kan löna sig att lägga ner tusentals timmar på dataspel!??

Nu har vi vår chans folks! Vem vill extraknäcka lite för Röda Armén!??
http://www.di.se/artiklar/2015/10/14/ryssland-bygger-fjarrstyrda-tanks/
Citera
2015-10-16, 18:36
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vem har sagt att det inte kan löna sig att lägga ner tusentals timmar på dataspel!??

Nu har vi vår chans folks! Vem vill extraknäcka lite för Röda Armén!??
http://www.di.se/artiklar/2015/10/14/ryssland-bygger-fjarrstyrda-tanks/

Tyvärr är jag inte unicum, plus att man nog skulle behöva lägga lika många timmar på att lära sig ryska och bli ryss.
Citera
2015-10-18, 19:06
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Det har du helt rätt i. Jag tycker dessutom inte att många andra mods är okej heller eftersom dom ger liknande fördelar som är helt orättvisa. (tex. motståndarnas turret dir. på kartan)

Många mods är inte okej. Men man kan ju inte hävda att dom är tillåtna eller otillåtna när WGEU själva inte kan svara på om dom är det... Att andra delar av WG inte är nöjda är väl bra, men det hjälper ju oss spelare föga tills WGEU faktiskt gör något.

Att det här skiljer sig mellan regioner är också helt korkat.. WG borde verkligen centralisera kontrollen över spelet, synka alla servrar med lika erbjudande och allt för att därefter kunna tillåta server transfers för en avgift. Det är möjligt i dom flesta andra spel vad jag vet och är ju särskilt viktigt i ett spel som WoT där gamla spelare inte gärna börjar om från början.. Det är ju fan 2015, folk flyttar och man kan ta med sig bilar och båtar och skit men inte ett digitalt konto i WoT.. Då skulle ju samma regler för mods kunna sättas upp och efterlevas i alla regioner.

Det roliga med moddar är att WG enkelt hade kunnat reglera det. När man startar WoT så skapas en lista med vilka moddar man kör, och WG hade enkelt bara kunnat ta lista och autobanna folk med förbjudna moddar alt inte låta dessa moddar köras.
Å andra sidan är det bara 5% som tydligen kör moddar, så det är knappast ett stort problem. Alla bra spelare kör definitivt moddar, mest för att orginal interfacet är så dåligt och saknar information.
Skulle aldrig orka köra det här spelet utan Jimbos sikte tex.
Citera
2015-10-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det roliga med moddar är att WG enkelt hade kunnat reglera det. När man startar WoT så skapas en lista med vilka moddar man kör, och WG hade enkelt bara kunnat ta lista och autobanna folk med förbjudna moddar alt inte låta dessa moddar köras.
Å andra sidan är det bara 5% som tydligen kör moddar, så det är knappast ett stort problem. Alla bra spelare kör definitivt moddar, mest för att orginal interfacet är så dåligt och saknar information.
Skulle aldrig orka köra det här spelet utan Jimbos sikte tex.

Inte alla bra spelare kör definitivt med moddar.. Många som spelar ESL kör alltid utan just för att man inte får ha några moddar i ESL..

5% som använder moddar? Vart hitta du den siffran.. Jag hade gissat på 50%+..
Citera
2015-10-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Å andra sidan är det bara 5% som tydligen kör moddar, så det är knappast ett stort problem.

Nu råkar jag ha en mod som visar om motståndarna använder xvm iaf (och det skulle jag kalla en mod!)...är minst 50% i snitt. Och ju högre tier du kör dessto högre %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in