2015-10-12, 19:48
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Tala då om för mig vad som är tillåtet och inte på EU servrarna..?

WGEU supporten vägrar yttra sig så hur du kan veta är för mig ett stort mysterium. Det enda dom säger är att man skall bedöma själv och att allt som ger en fördel in-game inte bör användas eftersom man kan bli bannad.

No modifications shall be created which, according to Wargaming.net, bring undesirable changes to the gameplay of Wargaming.net Games. The list includes, but is not limited to:

1. Transparent textures on game objects penetrated by game armament.
2. Replacement of game models with collision models.
3. Explicit highlighting of game objects that may seem dangerous as non-hazardous (e.g., white textures on destroyed tanks).
4. Any changes to auto-aim (e.g., leading targets, automatic targeting of vulnerable areas).
5. Fixing for the player the position of the other players that are not visible by the rules of the game visibility (locking the position of the player that disappeared from sight on map by tracer flares, display of the name of an enemy player that inflicted a non-critical hit remaining out of sight, etc.).
6. Fixing the destruction of destructible objects on the minimap.
7. Camera which is not attached to the position of a player, a “free” camera, able to move in three dimensions, and the use of artillery mode for other types of vehicles.
8. Using keyboard macros in game situations (e.g., automation of work of “manual fire extinguisher”, except for an automatic shot from a reloaded weapon).
9. Indication of an aiming point of other players which is different from its visual representation based on the position of a standard, unmodified 3D vehicle model operated by the player.
10. Full or partial automation sending a vehicle to battle, its operating and firing (use of bots).

Det finns dock ingen officiell "banned mod list" släppt av WGEU. Betydligt hårdare tag på WGNA och WGSEA. Inte det bästa svaret, men det jag kunde hitta.

Citera
2015-10-12, 20:32
Medlem
teflonpannan69s avatar
Shit, nu har man alltså "spelat" det här i fyra år! Har inte spelat på fyra månader, men ändå! Jäklar vad tiden går fort alltså
Citera
2015-10-13, 07:49
Medlem
Transistors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
KV-1 sovjetisk tier 5 heavy är det som brukar rekomenderas som en bra nybörjartank. Lär man sig att vinkla tanken och har lite koll på minikartan så är det en av de lättare tanksen i spelet och bära en match med när man är topp-tier.

Var inte rädd för att hoppa in och börja spela, det finns så många dåliga spelare lägre tiers så en till gör ingen skillnad

Gör minikartan större än vad den är från början!

Håll koll på vad som händer på minikartan.

När det gäller tanks så kan du fortsätta från KV-1 mot IS-7. Sovjetiska mediumlinjen mot t-54 -> obj 140, t-62a är mycket bra. Amerikanska heavy linjen är också ett säkert kort. Testa lite olika och se vad du tycker är kul.
Tack för tipsen! Det uppskattas, satte mig aldrig in i det igår utan försökte klara nybörjardelen och testa panga lite mot bottar.

Hur pass fort går det att ta sig upp till några vettiga tanks? Antar att det börjar hända grejer runt tier 4? Tänkte om man började köra som ryss men vill testa något annat.
Citera
2015-10-13, 08:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transistor
Tack för tipsen! Det uppskattas, satte mig aldrig in i det igår utan försökte klara nybörjardelen och testa panga lite mot bottar.

Hur pass fort går det att ta sig upp till några vettiga tanks? Antar att det börjar hända grejer runt tier 4? Tänkte om man började köra som ryss men vill testa något annat.

Upp till Tier 6 är lugna gatan. Efter det kan det bli lite svettigare, men jag har inte kört på 6 månader nu, bara hoppat in och dammat av 1390 någon gång så jag kan ha fel.
Citera
2015-10-13, 09:17
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:

Skulle kanske rekommendera USA eftersom dom är generellt bra på det mesta(även om det är få saker de är bäst på) om du kan ta dig igenom de första 4 tierna(tier 5 och uppåt är då det börjar hända saker enligt mig)
Citera
2015-10-13, 09:42
Medlem
Transistors avatar
Återigen, tack för tipsen! Tror man kan tröttna rätt lätt om allt går emot en så det är bra att ha det lite klarare i början.

Vad för typ bör man satsa på? Alltså scout/artilleri/heavy osv. Känns som att scouten kanske är dum att börja med, för den har väl rätt lågt HP gentemot övriga?
Citera
2015-10-13, 10:21
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Återigen, tack för tipsen! Tror man kan tröttna rätt lätt om allt går emot en så det är bra att ha det lite klarare i början.

Vad för typ bör man satsa på? Alltså scout/artilleri/heavy osv. Känns som att scouten kanske är dum att börja med, för den har väl rätt lågt HP gentemot övriga?
Scouts måste man ju vara väldigt taktisk med och det är ju inte garanterad att få hjälp även om du hittar tanks 50m framför dig. Det gör dig ganska hjälplös i vissa situationer. Ungefär samma sak gäller för TDs och artillery. Man kan ju kalla dom som understöd eller support för HTs och MTs.

Medium tanks och speciellt heavy tanks är nog ganska lätta eftersom de fokuserar ju mer på närstrider. Då kan du ju börja med att fokusera på att göra så mycket skada du kan medans du tar så lite skada som du kan. Frågan är kanske mer om du vill agera som understöd eller vara de som blir understödd. Du kan ju fortfarande prova flera saker samtidigt
Citera
2015-10-13, 12:37
Medlem
Transistors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Scouts måste man ju vara väldigt taktisk med och det är ju inte garanterad att få hjälp även om du hittar tanks 50m framför dig. Det gör dig ganska hjälplös i vissa situationer. Ungefär samma sak gäller för TDs och artillery. Man kan ju kalla dom som understöd eller support för HTs och MTs.

Medium tanks och speciellt heavy tanks är nog ganska lätta eftersom de fokuserar ju mer på närstrider. Då kan du ju börja med att fokusera på att göra så mycket skada du kan medans du tar så lite skada som du kan. Frågan är kanske mer om du vill agera som understöd eller vara de som blir understödd. Du kan ju fortfarande prova flera saker samtidigt
Jag gillar ju iofs att vara support i diverse spel, men kan vara svårt när man inte spelar med polare.

Men man behöver inte snöa in sig helt på t.ex. heavy för att komma någon vart utan man kan hoppa runt lite?

Bör man försöka hålla sig till samma land så gott det går hela tiden eller är det samma där, att man kör artilleri med Tyskland men scout med jänkarna? Tänkte om det fanns diverse lands-bonusar.
Citera
2015-10-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Därför att wg gick ut för ett bra tag sen med riktlinjer om vad som gällde, sök i tråden länkar finns.

Nu har jag sökt som en tok men jag hittar då fan inte ett enda uttalande från WGEU. Du får plocka fram den där länken..

Det enda som kommer i närheten är WGEU's TERMS AND POLICIES Wargaming Developers Partner Program (WG DPP). Men den säger ingenting om vilka mods vi får använda.. Det är bara riktlinjer för modskapare..

Här finns en lista för WGNA. Varför en liknande inte finns för EU är ett stort mysterium men du verkar ju ha lösningen så jag väntar med spänning!
Citera
2015-10-13, 18:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Nu har jag sökt som en tok men jag hittar då fan inte ett enda uttalande från WGEU. Du får plocka fram den där länken..
Varför ska jag plocka fram en länk om något jag inte skrivit om? jag har sagt att det finns riktlinjer, inte att wg skulle ha någon lista på otillåtna mods.
Citera
2015-10-13, 19:59
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Jag gillar ju iofs att vara support i diverse spel, men kan vara svårt när man inte spelar med polare.

Men man behöver inte snöa in sig helt på t.ex. heavy för att komma någon vart utan man kan hoppa runt lite?

Bör man försöka hålla sig till samma land så gott det går hela tiden eller är det samma där, att man kör artilleri med Tyskland men scout med jänkarna? Tänkte om det fanns diverse lands-bonusar.
Eftersom forskningsgrenarna för de olika tanktyperna i ett land är länkade på vissa ställen så går det ju att forska fram flera träd samtidigt väldigt enkelt. Dessutom så kan det hända att tanks från samma land använder samma moduler vilket betyder att om du redan forskat fram en motor som används på en annan tank så behöver du ju inte forska fram den igen. Det är väl den största "lands-bonus" att enbart fokusera på ett land(det går lite snabbare att komma fram)

Det står ju dig ganska fritt i hur du vill röra dig mellan matcherna så om du tröttnar på något så är det ju bara hoppa in någon annanstans. Du begränsas i regel bara utav antalet garageplatser du har. Men med 6-8 garageplatser(hur många man nu startar med) borde väl räcka för att alltid ha något att köra med.
Citera
2015-10-14, 01:38
Medlem
Citat:
Varför ska jag plocka fram en länk om något jag inte skrivit om? jag har sagt att det finns riktlinjer, inte att wg skulle ha någon lista på otillåtna mods.

Inte skrivit något om?

Citat:
Att jämföra warpack med legala mods är som att jämföra äpplen med babianer.

Det finns flera regler för mods vilket gör bla warpack totalförbjudet.

Du har ju påstått att det finns regler för mods.. Jag menar att det inte finns tydliga regler utan endast jävligt luddiga riktlinjer om ens det från WGEU. Hur något kan kallas legal modd när supporten inte ens kan tala om det för dig är det jag inte förstår.

Du behöver inte plocka fram länken om du inte vill. Jag tror inte ens du kan göra det även om du så ville för jag tror inte den finns. Men det är ju ditt påstående den skulle styrka samt att jag skulle vara väldigt tacksam om du motbevisar mig eftersom jag gärna skulle vilja veta vad som är okej och inte enl. WGEU själva.

Jag har sökt så gott jag kan men jag har ingen lust att söka efter något jag inte ens vet om det finns...

Så tills du presenterar den där länken tänker jag fortsätta påstå att det inte finns några "legala mods". Man kan bli bannad för allt som WGEU tycker man skall bli bannad för men man kan inte veta i förväg om man använder tillåtna eller icke tillåtna mods eftersom den informationen inte är tillgänglig för spelare eller inte finns.

Av precis denna anledning så tycker jag dessutom att du gör ett stort misstag när du menar att jag inte kan jämföra vilka mods som helst hur som helst.. Eftersom allt är en gigantisk gråzon och den dömande makten vägrar ens ge oss riktlinjer finner jag inga fel i att jämföra ALLA mods med sånt som gemene spelare anser vara fusk (Warpack).

Du får tycka tvärtom men du kan ju åtminstone presentera din åsikt snyggare än att hävda att min jämförelse är dålig och därefter dra till med ett vågat påstående utan något som styrker det öht.

Jag ska lägga fram mer underlag som visar hur svårt/omöjligt det är att ta reda på vad som är tillåtet och inte på EU servrarna. Jag kan ju dock inte på något sätt bevisa att din länk inte finns. Därför frågar jag fortfarande efter den?

Länkar:
http://ftr.wot-news.com/2015/02/23/wg-eus-stance-on-warpack-allowed/
http://ftr.wot-news.com/2015/02/25/wg-eu-doesnt-ban-warpack-part-deux/
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/517824-all-mods-are-allowed-on-the-eu-server-do-we-want-this-changed/

Och jag kanske hittade den länken du pratar om? Är det denna?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/378578-official-statement-on-game-modifications/

Om så är fallet kan du ju nu istället förklara för mig vart i den länken du ser vilka mods som är tillåtna eller ej.
Senast redigerad av se33 2015-10-14 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in