2015-10-16, 17:05
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du är inte så gammal va?
Modern tid brukar räknas från ca 50-60 tal och framåt.
Jonas Tern, Bosse Larsson mfl är än mer framgångsrika fotbillspelare än vad Mackan är.

Eeeeeh? Knappast.
Säger man "i modern" tid i samband med fotboll så skulle jag knappast räkna in 50-60talet där...
Citera
2015-10-16, 17:20
Medlem
Citat:
Du är inte så gammal va?
Jonas Tern, Bosse Larsson mfl är än mer framgångsrika fotbillspelare än vad Mackan är.
Ursäkta mig, men jag ifrågasatte väl att Mackan är det största MFF i "modern tid"?
Angående nuvarande framgång (senaste åren) skulle jag sätta Daniel Andersson ett par snäpp högre än the Mack.
Citera
2015-10-16, 17:32
Medlem
ringways avatar
När ska gnagarna inse att Carlgren är värdelös i luften, har sett om derbyt. Men framförallt kommer jag honom i Brage
Citera
2015-10-16, 17:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Du är inte så gammal va?
Sverige har spelat VM-final i modern tid?
Citat:
Ursprungligen postat av ringway
När ska gnagarna inse att Carlgren är värdelös i luften, har sett om derbyt. Men framförallt kommer jag honom i Brage
Mjo för det har ingen gnagare ännu reagerat på?
Citera
2015-10-16, 19:45
Medlem
Vilken oerhört trevlig nyhet!
Citera
2015-10-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Vilken oerhört trevlig nyhet!
Kul med deras summering av hans prestation.
I derbyt mellan AIK och Hammarby i mars så rasade AIK mot en utebliven straff.

Dessutom hamnade i rampljuset för att han först dömde mål till Malmö mot Halmstad - för att sedan ta tillbaka det.
Citera
2015-10-16, 20:24
Medlem
Är grymt nervös för plattmatch nu mot Halmstad. Göteborgsmatchen har jag lite derbykänsla inför, i det avseendet att spelarna i bägge lagen kommer att var (över-)tända och det kan sluta hursomhelst. Sista matchen på Örebroplast kan också sluta hur som, men det kommer inte bli platt.

Halmstad däremot, bortaresa, mot några som borde vara "enkla", men som slåss för att nå kval. Dessutom är de vana jättedödare som tagit poäng av CL-Malmö, Elfsborg och Göteborg. Gnaget har inte vunnit mot HBK borta sedan 2011. Vid de tre senaste mötena i Halmstad har dessutom HBK fått straff mot Gnaget. Usch och fy.

För övrigt många spännande kamper denna omgång.
Citera
2015-10-16, 23:44
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Dessutom hamnade i rampljuset för att han först dömde mål till Malmö mot Halmstad - för att sedan ta tillbaka det.

Enligt honom själv dömde han dock aldrig mål utan blåste för frispark för hands direkt. Tycker också att det verkar stämma när man sett repriser på situationen.
Citera
2015-10-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Enligt honom själv dömde han dock aldrig mål utan blåste för frispark för hands direkt. Tycker också att det verkar stämma när man sett repriser på situationen.

Om han nu blåste frispark direkt, varför blev då Halmstadspelarna fly förbannade och omringade honom?
Citera
2015-10-17, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Om han nu blåste frispark direkt, varför blev då Halmstadspelarna fly förbannade och omringade honom?
För att de inte uppfattade det?

Om du kollar på repriserna framgår det klart och tydligt att Lerjéus faktiskt aldrig blåser för mål i den situationen.
Citera
2015-10-17, 00:17
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq

Bland annat för att tecknet domaren gör för mål och frispark liknar varandra, svårt att uppfatta vad han faktiskt blåste för i stridens hetta kanske.
Citera
2015-10-17, 16:51
Medlem
knullklassons avatar

Herregud ett sånt mästerverk till artikel Erik Niva slängde ihop i dagens Aftonbladet. Sportjournalistik när den är som allra, allra bäst. Inte ett enda Peking-öga är torrt. Rekommenderar verkligen ALLA att läsa den, så fantastisk är den!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifknorrkoping/article21600687.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in