2015-10-11, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FromAfar
Du din offerkofta. Är det någon som tramsar och beter sig som pajaser så är det vänsterfolk och antirasister. Ni vill bara käfta och förneka alla invandringsrelaterade brott och ägnar er åt politik på låg nivå, det har inte hänt, det är inte så, det handlar om utanförskap, dom är stackars flyktingar.

För att trösta dig så kan jag lugnt påstå att du har en del moderatorer på din sida. Somliga raderar allt som är det minsta icke-pk.

Jag är inte antirasist i diskussioner eftersom jag har ett intresse att diskutera med människor som tycker annat.

Men detta är ju inte möjligt om moderatorn modererar på ett rasistiskt sätt. Därför har inte den här tråden något med vänster, höger och nationalism som ideologi att göra.

Detta handlar om modereringen!!
Tyvärr så kan vi inte diskutera om det finns moderatorer som håller på med barnsligheter. Det kan mycket väl handla om en vänster-moderator som hindrar rasisterna från att säga sina åsikter.
Var säker på att jag kommer hit och försvarar även rasisterna eller högerextrema om jag vet att detta pågår. Jag menar allvar..

Byt ut rasismen i rubriken med kommunism, marxism, islamism... Spelar ingen roll..
Poängen är att diskussionerna ska vara fria och censur inte förekomma.
Sen finns det araber som är rasister, iranier som är rasister eller kommunister som är rasister etc.. Se inte detta som om att det handlar om hämnd mot ideologierna.. Det är barnsligt!!
Senast redigerad av IR5 2015-10-11 kl. 02:05.
Citera
2015-10-11, 11:07
Medlem
goran744s avatar
Har jag då inte märkt! OCH jag anser dessutom att just rasismen fått ett otroligt brett område och nästan på gränsen till: Tycker du ej som mig är du rasist. Gillar du inte surströmming är du rasist.....
De är väl mer intresserade av att man följer reglerna och inte deras åsikter.
De är ju inga åsiktspoliser.
De är väl människor som du och jag med sina små egenheter.
Citera
2015-10-11, 12:55
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Yeah, in my ass, OT och rykten, sista utvägen för dig är att passa på när fifflaren ger dig luft.
Om ni i kardborremaffian försöker ta till er fakta istället för att gråta och mässa om allmänt nonsens så kanske ni skulle få gehör?

Vilken punkt är felaktig i det citerade inlägget t.ex?

IR5 har, när det kommer till faktamässiga jämförelser, aldrig haft rätt. Därtill har han haft extremt svårt att specificera vad han egentligen menar utan kommenterar ofta med svävande termer. Lite som du också gör.

Eller vd sägs om detta meningsutbyte mellan dig och Ormen?
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen
Därtill så måste roboten rikta in sig mot varje MIRV-mål individuellt innan separationen sker,
så roboten måste ha en bantopp som ligger rejält över Karmanlinjen.

Och som sagt.
Bussen/separationsystemet är helt olikt samtliga kända MIRV-bussar/separationssystem,
men däremot snarlik många substridsdelssystem, substridsdelarna är helt olika
samtliga kända MIRV (men däremot lik många konventionella styrda vapen).

Vidare så har substridsdelarna vad som ska se ut som en exponerad raketmotor,
vilket utesluter möjligheten att det skulle handla om MIRV,
eftersom MIRV som detonerar vid återinträdet p.g.a. en exploderande raketmotor
är av föga nyttan.

Dvs en tydlig förklaring till hur MIRVar fungerar samt hur man kan se skillnad på MIRV och vanliga substridsdelar med SLUFA.

Ditt geniala svar:
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Mannen, jag kan säga att du i det här fallet har fel. MIRV för kärnvapen är ju en annan sak.
Fateh och Zelzal är inga stora robotar. Sen om vi snackar sjömål så är precisionen på den typen du menar jävligt dåligt!!
Kärnvapen är behöver inte ha den precisionen men en vanlig sjömålsrobot måste ha det.
Menar du att Fateh och Zelzal har MIRVar eller substridsdelar med slufa? Diskussionen handlar nämligen om att normala människor med IQ över 70 säger att Fateh och Zelzal har substridsdelar, Du, IR5, Literal och övriga ärkenötter påstår, trots övriga medlemmars vänliga information, att det är MIRVar iaf. Trots att ni inte ens fattar vad en MIRV är!

Precis som när IR-5 och övriga Iran-fanboys yttrar sig i majoriteten av frågor så är det substanslöst trams. Att ni inte är avstängda sedan länge förstår jag inte men det är väl för att mods är snälla.

Du fick inte ens ur dig ett vettigt svar på någonting i Ormens inlägg!
Citera
2015-10-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Har jag då inte märkt! OCH jag anser dessutom att just rasismen fått ett otroligt brett område och nästan på gränsen till: Tycker du ej som mig är du rasist. Gillar du inte surströmming är du rasist.....
De är väl mer intresserade av att man följer reglerna och inte deras åsikter.
De är ju inga åsiktspoliser.
De är väl människor som du och jag med sina små egenheter.

Det är så här att "rasism" och "imperialism" inte finns eller inte har funnits. Rasism har under längre tid systematiskt rättfärdigat många ekonomiska, politiska och kulturella strukturer.
Du kanske inte upptäcker rasismen i en värld där man numera normaliserat den som något naturligt.

Det är alltså inte så att rasism bara finns i en eller flera diskriminerande handlingar eller utsagor. Rasismen finns i utgångspunkterna i referensen som anses vara det normala.

Med tanke på hur djupt denna diskurs om rasism är rotad i människors föreställningar om De Andra, sabboteras även diskussionerna.
Tänk på att det många gånger inte handlar om debatter där användare argumenterar för sina agendor, utan det är "diskussioner" för att belysa olika aspekter.
Distinktionen mellan en debatt och diskussion är väldigt viktigt att veta åtminstone för någon som modererar.

Man utnyttjar inte händelserna under ett "läkarbesök" och sina personliga upplevelser för att "debattera" om hurvida invandrare är dumma eller snälla. Det är ett bevis på att TS bedriver en dold agenda eftersom det finns riktlinjer för hur man ska debattera och hur man för en diskussion.

På samma sätt som att man inte bör använda ett hangarfartyg som ämne för att dumförklara iranier. Om du tittar på tråden förstår du att tråden inte egentligen handlar om en diskussion om något hangarfartyg. Utan vad som styr mina meningsmotståndare i bakgrunden handlar om mig och mina politiska och religiösa övertygelser.
Det är för att dessa har inte förstått att det inte är debatt utan om en diskussion där flera läser varandras inlägg och försöker förstå nya infallsvinklar som berikar diskussionen.
Moderatorn förvandlar diskussionen till ett lagspel där människor som håller med mina synpunkter får stämpeln IR-ligan och per automatik straffas, fastän dessa inte ens är muslimer eller ens håller med mig ideologiskt sett.

Det här sättet att hela tiden låta fördomar påverka en diskussion, rikta diskussionen som moderator, höja och sänka ribban, radera inläggen, är att utsätta vissa för diskriminering.

Det är ingenting FB kan förneka eftersom omständigheterna som åberopats är ganska tydliga och bevismaterialet är facit.
Citera
2015-10-11, 14:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Om ni i kardborremaffian försöker ta till er fakta istället för att gråta och mässa om allmänt nonsens så kanske ni skulle få gehör?

Vilken punkt är felaktig i det citerade inlägget t.ex?

IR5 har, när det kommer till faktamässiga jämförelser, aldrig haft rätt. Därtill har han haft extremt svårt att specificera vad han egentligen menar utan kommenterar ofta med svävande termer. Lite som du också gör.

Eller vd sägs om detta meningsutbyte mellan dig och Ormen?

Dvs en tydlig förklaring till hur MIRVar fungerar samt hur man kan se skillnad på MIRV och vanliga substridsdelar med SLUFA.

Ditt geniala svar:

Menar du att Fateh och Zelzal har MIRVar eller substridsdelar med slufa? Diskussionen handlar nämligen om att normala människor med IQ över 70 säger att Fateh och Zelzal har substridsdelar, Du, IR5, Literal och övriga ärkenötter påstår, trots övriga medlemmars vänliga information, att det är MIRVar iaf. Trots att ni inte ens fattar vad en MIRV är!

Precis som när IR-5 och övriga Iran-fanboys yttrar sig i majoriteten av frågor så är det substanslöst trams. Att ni inte är avstängda sedan länge förstår jag inte men det är väl för att mods är snälla.

Du fick inte ens ur dig ett vettigt svar på någonting i Ormens inlägg!

Asså, hörru du fatta inte va du gjorde nu va?
Nån tog bort IR5s inlägg där.
Ormen Långe hade fel ju! IR5 hade rätt.
Kolla
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nej.
D.v.s. MIRV har alltid styrning på varje enskild verkansdel
och MIRV separerar alltid från roboten utanför atmosfären.
Om dessa två villkor inte uppfylls, så handlar det inte om MIRV.

Det var fel, och IR5s inlägg förvann. Visar också rasismen
Citera
2015-10-11, 23:02
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
- Hur vet du hur många medlemmar som är online dagligen?

Läsa var inte din starka sida? Vad har jag hävdat att jag "vet"? Ah... just det ingen stans.

Jag skrev C:a och det är en förkortning av "cirka".
Och för den som inte känner till om saken, att det är som så att cirka använder man om man sitter och gör en uppskattning.. "Uppskattning" (cirka) är INTE samma sak som "vet".

Om man tittar uppe vid Flashback loggan på höger sida så finns det en "count" som:

•talar om hur många medlemmar som är online samtidigt,

• samt även hur många medlemmar Flashback har totalt det är och

• hur många inlägg som är gjorda sedan Flashback startades.

Uppdateras i realtid allt detta..
Så kan man dra en snittbaserad uppskattning d.v.s ett "cirka" på hur många medlemmar som är online samtidigt.
Där av den stora spannet mellan 30-70 000 användare dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
- Om det brukar vara 80000-100000 inlägg per dag så finns det full anledning för forumets ägare att börja fundera på vad som håller på att hända. Jag kollade, för skojs skull, aktiviteten på FB under två perioder. Både perioderna omfattade 8 timmar samt olika veckodagar och borde därför rent statistiskt vara korrekta.

- Dag 1 var antalet nya inlägg (på 24-timmarsbasis) 18000 och antalet nya trådar 500.

- Dag 2 var antalet nya inlägg (på 24-timmarsbasis) 13600 och antalet nya trådar 390.

Om detta är korrekt så borde det innebära en anledning att fundera på varför 117 moderatorer inte kan moderera FB effektivare än man gör nu.

Ja man kan ju fundera på varför 117 moderatore inte kan jobba effektivare..

Nu skall vi se är..

Är moderatorerna robotar? Eller är moderatorerna anställda av Flashback?

Eh nej det är de ju inte, de är människor.
Människor som jobbar frivilligt och gratis på Flashback, s.k volontärsarbete. Dessa moderatorer har ett liv utanför Flashback också. Alla kan inte vara "närvarande" på heltid, då de har kanske ungar(familj), jobb, vänner, hobbys etc..

Så man kan ju undra i stället varför folk väljer att bortse att moderatorerna är volontärer och vanliga människor, med ett liv (med allt det innebär för enskild individ) precis som oss vanliga användare av Flashback.

För att kunna ha effektiv moderering trots 117 moderatorer så som folk anser skulle vara effektiv moderering, så skulle det krävas att de är anställda av Flashback och har det som betaljobb heltidsjobb.
Citera
2015-10-13, 23:06
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Jag tror moderatorerna skrattar rätt gott åt idiotin som kardborremaffian bjuder på.
Jag förstår att det verkar underligt för dig. Om du tar dig tiden att läsa IR5:s inlägg noggrant nästa gång och inte läsa några meningar och få för dig en massa så inser du vart du gjorde dig ett misstag.
(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej!!
Du beskriver ett ICBM beteende inte definitionen av vad MIRV är..i detta fall pratar vi om en sjömålsmissil.
Reentry-
1. Exoatmospheric-reentry
2. Endoatmospheric-reentry
Att systemet lämnar atmosfären i helhet betyder inte samma sak som att bara det systemet har en reentry.
Observera att reentry består av flera faser och startpunkten varierar beroende på missilen.
Reentry är en process!!
Reentry kan börja redan 80-100 km över havsytan.

MRV/MaRV/MiRV
Har alla en reentry...

Finns/fanns ytterligare ett inlägg som postades av användaren på sidan 368 som har raderats.
Datum: 2015-08-28 kl.18:33
Citera
2015-10-16, 09:23
Medlem
najass avatar
En drös inlägg har raderats som OT. Denna tråden är inte en militärteknisk tråd och diskussioner av den naturen tas i ursprungstråden. Här diskuteras rasistisk moderering. Det går bra att exemplifiera men LÄNKA då till inlägget som finns kvar i militärtråden istället för att bara citera det i denna tråden. Då kan vi enkelt gå in och titta om det raderats inlägg på felaktiga grunder i militärtråden.

/mod

EDIT: jag har återställt ett par inlägg nu
Citera
2015-10-16, 10:00
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Jag förstår att det verkar underligt för dig. Om du tar dig tiden att läsa IR5:s inlägg noggrant nästa gång och inte läsa några meningar och få för dig en massa så inser du vart du gjorde dig ett misstag.
(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?

Finns/fanns ytterligare ett inlägg som postades av användaren på sidan 368 som har raderats.
Datum: 2015-08-28 kl.18:33

Japp, detta är raderat:

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag ser dig som en seriös användare och därför svarar jag på din invändning.

En ballistisk missil måste minst i altitud komma upp till 1/4 av räckvidden.
En missil med räckvidden 300+ till 500 km kommer upp till ungefär mellan 75-125 km..
Dock har kortdistansmissilen tendensen att hålla sig suborbital.
Det är en skillnad mellan entry-interface punkten 120km som gäller ICBM och en re-entry som är processen mellan 120-80km som sker i olika faser.

I den diskussionen har IR5 postat 16 inlägg varav 1 raderats. Det har också raderats inlägg från 3-4 andra FB:are (inkl. inlägg av T-80U). Om ni eller IR5 inte håller med om att det raderade inlägget är OT så ontakta moderatorn (i det här fallet scheele).

Men grejen här är ju rasistisk moderering. När jag kollar i tråden i efterhand så verkar IR5 inte alls särbehandlad. Han har fått ett (1) inlägg raderat i missil-diskussionen, vilket flera andra också har fått. Varför är det ett tecken på rasistisk moderering?
Citera
2015-10-16, 11:07
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Japp, detta är raderat:

I den diskussionen har IR5 postat 16 inlägg varav 1 raderats. Det har också raderats inlägg från 3-4 andra FB:are (inkl. inlägg av T-80U). Om ni eller IR5 inte håller med om att det raderade inlägget är OT så ontakta moderatorn (i det här fallet scheele).

Men grejen här är ju rasistisk moderering. När jag kollar i tråden i efterhand så verkar IR5 inte alls särbehandlad. Han har fått ett (1) inlägg raderat i missil-diskussionen, vilket flera andra också har fått. Varför är det ett tecken på rasistisk moderering?
Jag kan inte heller se att det skulle vara punktmarkerande av en användare heller.
Citera
2015-10-16, 11:43
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Jag kan inte heller se att det skulle vara punktmarkerande av en användare heller.
För att IR5:s inlägg inte på något sätt kan uppfattas OT eller trams,i varje fall inte i sammanhanget.
IR5 avhandlar något som är vetenskapligt korrekt.Han förklarar vad som menas med Re-entry.
Nja,det kan vara en komplott eller ett taktiskt spel för att bevisa T-80U:s neutralitet.Observera att raderingen sammanfaller med IR5:s klagomål på FB.Om Scheele denna gång står för raderingen,då har också den moderatorn gjort fel.
Citera
2015-10-16, 12:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Japp, detta är raderat:

Va fan! Hörru, det kan va typ 1000 inlägg som raderats, va menar du? Grejen är ju att det är inte något fel på inläggen och han skriver ju för i helvete OnT.

Det är typ som att en läkare diskriminerar en patient och patienten dör för att inte fått vård. Sen säger läkaren så här typ: kolla 10 andra har också dött. Skojare asså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in