Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
- Hur vet du hur många medlemmar som är online dagligen?
Läsa var inte din starka sida? Vad har jag hävdat att jag "vet"? Ah... just det ingen stans.
Jag skrev C:a och det är en förkortning av "cirka".
Och för den som inte känner till om saken, att det är som så att cirka använder man om man sitter och gör en uppskattning.. "Uppskattning" (cirka) är INTE samma sak som "vet".
Om man tittar uppe vid Flashback loggan på höger sida så finns det en "count" som:
•talar om hur många medlemmar som är online samtidigt,
• samt även hur många medlemmar Flashback har totalt det är och
• hur många inlägg som är gjorda sedan Flashback startades.
Uppdateras i realtid allt detta..
Så kan man dra en snittbaserad uppskattning d.v.s ett "cirka" på hur många medlemmar som är online samtidigt.
Där av den stora spannet mellan 30-70 000 användare dagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
- Om det brukar vara 80000-100000 inlägg per dag så finns det full anledning för forumets ägare att börja fundera på vad som håller på att hända. Jag kollade, för skojs skull, aktiviteten på FB under två perioder. Både perioderna omfattade 8 timmar samt olika veckodagar och borde därför rent statistiskt vara korrekta.
- Dag 1 var antalet nya inlägg (på 24-timmarsbasis) 18000 och antalet nya trådar 500.
- Dag 2 var antalet nya inlägg (på 24-timmarsbasis) 13600 och antalet nya trådar 390.
Om detta är korrekt så borde det innebära en anledning att fundera på varför 117 moderatorer inte kan moderera FB effektivare än man gör nu.
Ja man kan ju fundera på varför 117 moderatore inte kan jobba effektivare..
Nu skall vi se är..
Är moderatorerna robotar? Eller är moderatorerna anställda av Flashback?
Eh nej det är de ju inte, de är människor.
Människor som jobbar frivilligt och gratis på Flashback, s.k volontärsarbete. Dessa moderatorer har ett liv utanför Flashback också. Alla kan inte vara "närvarande" på heltid, då de har kanske ungar(familj), jobb, vänner, hobbys etc..
Så man kan ju undra i stället varför folk väljer att bortse att moderatorerna är volontärer och vanliga människor, med ett liv (med allt det innebär för enskild individ) precis som oss vanliga användare av Flashback.
För att kunna ha effektiv moderering trots 117 moderatorer så som folk anser skulle vara effektiv moderering, så skulle det krävas att de är anställda av Flashback och har det som betaljobb heltidsjobb.