Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Putin beskriver läget den 7 oktober: [...] “Putin [b]called on the United States who claims to “know the situation on the ground in Syria better than any other side” to provide the Russian Defense Ministry with data on the locations of ISIS terrorists in Syria, if these claims are actually true.[...]
http://sana.sy/en/?p=57051
Haha, humoristiskt men han har en poäng. Hur kan USA och andra anti-Ryssland kommentatorer veta så mycket om vad som verkligen händer?
Jag har följt tråden sedan Rysslands första bombningar och det spekuleras väldigt mycket hit och dit. Man vet inte riktigt vilken media som man ska följa för att få sanningsenliga och icke-vinklade nyheter. Några tips?
Det är nog mycket riktigt att Putin/Ryssland har något typ av egenintresse i allt det här, märkligt vore det väl annars. Jag tror det är flera faktorer tillsammans som påverkar valet att gå in i Syrien, det ena behöver väl inte utesluta det andra? Så detta kan vara allt ifrån att påverka oljepriset till att framstå som bättre än USA/NATO.
Om man bara ska jämföra USA och Ryssland behöver han dock inte göra så mycket. Bara de fakto att USA har så "himla goda relationer" till den efterblivna staten Saudiarabien är så sjukt att man vill spy. USAs MÖ politik är riktigt kass i vilket fall, så det känns lite meningslöst att haka upp sig på huruvida terroristerna [som inte heter IS] är lite snällare än IS eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbacktroll
Nu bröt du mot regeln "övriga länkar ska följas av egen reflektion", men jag kan ju hjälpa dig lite på traven.
Kollade källan till detta påstående som är denna:
https://www.bellingcat.com/news/mena/2015/10/06/initial-findings-of-the-crowdsourced-geolocation-and-analysis-of-russian-mod-airstrike-videos-from-s yria/
Seriöst, gå in på den bara. En helt ljusgrå oläslig och asrörig sida.. Verkar vara en simpel blogg och att man inte kan gilla kommentarer/rangordna kommentarer efter flest gilla är ett varningstecken direkt.
Även om källan är riktig, är det inte bra att det händer något överhuvudtaget då? Ryssland verkar ha gjort mer mot terrorn på några dagar än vad USA har gjort på åratal!