2015-10-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Vilket nu dementeras av ryska försvarsministeriet.

Via google translate:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1668734196702663&id=14922 52324350852

"Otherwise it would have to admit that located at a considerable distance from each other objects of terrorist groups in Syria yesterday LIH exploded themselves.
And almost simultaneously."

Den ryska sarkasmen lyser fint igenom googleöversättningen
Citera
2015-10-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Gorbatjov visste också vad han gjorde, när han placerade sovjetiska styrkor i Afghanistan var det av samma anledning som Putin: att skydda sina intressen plus att höja priset på oljan - Rysslands enda export värd namnet. Det är bäst för putin att olja priset fortsätter att höjas annars är han illa ute.

När Sovjet var i Afghanistan gick oljepriset uppåt till en början, men sen gick det åt helvete.

Jag tror Putin är galen nog att sänka Ryssland.

Nej sovjetunionen precis som USA ville exportera ideologier den ena kommunism den andra demokrati. Putin hjälper Syrien av en ända anledning och det är ekonomiska intressen och då snackar vi inte en miljard här eller där. Utan vi snackar om Ryssland framtida ekonomi existens, får USA igenom sin USA vänliga president i Syrien så kommer olje och gas Rör byggas i Syria nästa dag som kommer att konkurrera ut Ryssland väldigt snabbt u Europa.
Citera
2015-10-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag föreställs förvirrad i dina ögon eftersom du har svårt att förstå det jag, klart och tydligt, skriver. Varför kommenterar du inte åklagarna då? På vilka grunder avvisar du rapporter som propaganda? Det är det jag har svårt att begripa.

En av åklagare som har behandlat "Caesars" uppgifter var tidigare chefsåklagare i tribunalen för forna Jugoslavien, den andra har varit chefsåklagare i Sierra Leone och den sista var åklagare i fallet Milosevic . Att avfärda dessa åklagare, och rapporten, på det sättet du gör visar på att bevis inte ändrar din åsikt eftersom du redan har tagit ställning. Trångsynthet botas inte med "bevis".

Om jag inte minns fel förnekade Bashar al-Assad att han ens hade kemvapen i besittning några dagar efter kemattacken i östra Damaskus. Var det inte så nu att han fick lämna in sina kemvapen som han några veckor innan hade förnekat att han hade? Det visar på hur mycket hans ord är värda och hur enkelt det är att påverka en person som dig.

Vad vill du att jag ska säga göra din pajas? Att jag ska googla upp och kommentera information om dina "mästerliga" stjärnåklare, om hur pass många adelstitlar de fått av drottning Elisabeth eller andra "hedersutmärkelser" de fått i hemliga sällskap. Som att detta skulle höja trovärdigheten i de qatariska anklagelserna mot Assad din nolla. Ju mer man tittar på detta framkommer det att dessa människor är korrupta NWO-folk av värsta sorten, lägg till alla miljontals dollar de fått av qatar-shejkerna för att ta sig an "fallet" mot Assad.

Det lustiga i det hela att du tar upp åklagarnas bakgrund i åtalet mot Milosevic som ett annat "bevis" på deras "trovärdighet". Hela rättegången mot Milosevic var en fars av sällan skådad slag, alla åtalspunkter mot honom var fulla med fabrisering, påhitt och t.om utpressnignar och tortyr av vittnen som skulle vittna mot honom. Milosevic lyckades totalt desarmera allt detta under rättegången och dra "ner byxorna offentligt" på dina "stjärnåklare", och detta trots att han valde försvara sig helt själv. Verkar tillslut blivit för mycket för Haag-tribunal maffian, de verkar som de tillslut lät Milosevic gå en "plötsligt"död i sin cell död en natt innan rättegången han avslutas, han bara dog av "oförklariga" skäl.

Nej din pajas, bäst att inte gräva ner sig allt för mycket i detta då allt kommer bara att tala mer mot din nackdel. Ser nu att bildernas autenticet prövades av FBI tillsammans med dina "tre internationellt erkända åklagere" , nu kan man inte vara säker på någonting alls om bilderna .
Senast redigerad av panonia 2015-10-09 kl. 00:17.
Citera
2015-10-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nej sovjetunionen precis som USA ville exportera ideologier den ena kommunism den andra demokrati. Putin hjälper Syrien av en ända anledning och det är ekonomiska intressen och då snackar vi inte en miljard här eller där. Utan vi snackar om Ryssland framtida ekonomi existens, får USA igenom sin USA vänliga president i Syrien så kommer olje och gas Rör byggas i Syria nästa dag som kommer att konkurrera ut Ryssland väldigt snabbt u Europa.
Ideologier? Nej! Det är alltid ekonomiska skäl. Om Putin stannar för länge i Syrien finns risken att Ryssarna går samma öde till mötes som de gjorde i Afghanistan. Afghanistan kriget var en stor anledning till att Sovjet upplöstes.

Edit: Med samma öde menar jag att deras ekonomi kommer att köras till botten.
Senast redigerad av Kohen 2015-10-09 kl. 00:14.
Citera
2015-10-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Gott så, men tyvärr kan man kontrollera saken själv:

https://bellingcat.checkdesk.org/en/story/736

Crowdsourcing är ett utmärkt verktyg för att komma på lögner, och det faktum att Higgins och gänget avslöjar ryssarna gång på gång har gjort honom till hatobjekt nummer ett på RT.

Det jag kallar mög är den fatalt felaktiga idén att Daesh inte finns i västra Syrien. Flera av bombmålen i bergen ska enligt rysk underättelsetjänst vara Deash, vilket är logiskt om man antar att Daesh har som mål att erövra hela Syrien. Att utplåna alla islamister i landet är väldigt viktigt då de är Daesh främsta rekryteringsmaterial.
Citera
2015-10-09, 00:36
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Alltså du måste väl förstå att det är inte det han menar. Han menar att verkligheten är hans och att han utgår ifrån den och inte ifrån underättelserapporter eller nyheter ifrån media.

Intervjuaren, Charlie Rose, uppfattade intervjun på samma sätt. https://www.youtube.com/watch?v=aEg9ypCZ7Nc

Dessutom hade Assad motsagts sig själv då han ett par veckor efter erkände att han hade kemvapen eftersom att landet hade anslutit sig till OPCW. Intervjuaren konfronterade honom om hans tidigare förnekande och al-Assad svarade att han varken förnekade eller erkände innehavet av kemvapen. Denna intervju är av Fox News. Titta på den om du vill.

Jag återkommer med kommentar när jag har tittat på klippet.
"We never said that we have it, and we never said that we dont have it" och med det ansiktsspråket han visar i intervjun är väl inte att förneka att man har kemiska vapen som Rose i din andra länk försöker ge sken av. Att få höra att Assad var relativt lugn över anklagelserna retade väl upp satmaran i foxnews som desperat ville ha någonting att gå på
Citera
2015-10-09, 00:54
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Putin beskriver läget den 7 oktober: [...] “Putin [b]called on the United States who claims to “know the situation on the ground in Syria better than any other side” to provide the Russian Defense Ministry with data on the locations of ISIS terrorists in Syria, if these claims are actually true.[...]

http://sana.sy/en/?p=57051

Haha, humoristiskt men han har en poäng. Hur kan USA och andra anti-Ryssland kommentatorer veta så mycket om vad som verkligen händer?

Jag har följt tråden sedan Rysslands första bombningar och det spekuleras väldigt mycket hit och dit. Man vet inte riktigt vilken media som man ska följa för att få sanningsenliga och icke-vinklade nyheter. Några tips?

Det är nog mycket riktigt att Putin/Ryssland har något typ av egenintresse i allt det här, märkligt vore det väl annars. Jag tror det är flera faktorer tillsammans som påverkar valet att gå in i Syrien, det ena behöver väl inte utesluta det andra? Så detta kan vara allt ifrån att påverka oljepriset till att framstå som bättre än USA/NATO.

Om man bara ska jämföra USA och Ryssland behöver han dock inte göra så mycket. Bara de fakto att USA har så "himla goda relationer" till den efterblivna staten Saudiarabien är så sjukt att man vill spy. USAs MÖ politik är riktigt kass i vilket fall, så det känns lite meningslöst att haka upp sig på huruvida terroristerna [som inte heter IS] är lite snällare än IS eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
Synpunkter på detta?

http://cornucopia.cornubot.se/2015/10/inte-en-enda-rysk-attack-mot-is.html?m=1

Nu bröt du mot regeln "övriga länkar ska följas av egen reflektion", men jag kan ju hjälpa dig lite på traven.

Kollade källan till detta påstående som är denna:
https://www.bellingcat.com/news/mena/2015/10/06/initial-findings-of-the-crowdsourced-geolocation-and-analysis-of-russian-mod-airstrike-videos-from-s yria/

Seriöst, gå in på den bara. En helt ljusgrå oläslig och asrörig sida.. Verkar vara en simpel blogg och att man inte kan gilla kommentarer/rangordna kommentarer efter flest gilla är ett varningstecken direkt.

Även om källan är riktig, är det inte bra att det händer något överhuvudtaget då? Ryssland verkar ha gjort mer mot terrorn på några dagar än vad USA har gjort på åratal!
Citera
2015-10-09, 01:02
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
"We never said that we have it, and we never said that we dont have it" och med det ansiktsspråket han visar i intervjun är väl inte att förneka att man har kemiska vapen som Rose i din andra länk försöker ge sken av. Att få höra att Assad var relativt lugn över anklagelserna retade väl upp satmaran i foxnews som desperat ville ha någonting att gå på
Ja, därför tycker jag det är orimligt att han skulle erkänna att han har det som du ville visa. Denna ambivalenta ställning är någorlunda ny eftersom tidigare hade man förnekat det helt och hållet. Min teori är att al-Assad var medveten om risken att han skulle vara tvungen att lämna vapnen, eller att bli attackerad av USA och därmed avslöjad.
Citera
2015-10-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Även om källan är riktig, är det inte bra att det händer något överhuvudtaget då? Ryssland verkar ha gjort mer mot terrorn på några dagar än vad USA har gjort på åratal!
Ryssland får gärna besegra terroristerna men än har de inte gjort det.
Citera
2015-10-09, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Ryssland verkar ha gjort mer mot terrorn på några dagar än vad USA har gjort på åratal!

Vad får dig att tro det? Ryssland har inte gjort ett piss i den här konflikten, man letade tillfälle för att militärt uttrycka solidaritet med Assad. Flyktingkrisen inom EU bidrog till detta gyllene tillfälle. Man påstås bomba IS hit o dit, men kolla på kartan! Vart är IS ett direkt hot mot Assad? Jag välkomnar Putin i konflikten, han har all rätt att också skydda sina intressen men med den utgångspunkt de har i konflikten kommer man inte långt. Vid en viss punkt i konflikten kommer man att vara tvungen att förhandla och Assad måste förlora makt, annars återgår kriget till det vanliga tills han regimen faller.

Vart var Putin när IS förde folkmord på riktigt och inte bara några halshuggningar? USA har helt enkelt haft svårt med att föra en ordentligt krigsföring. Man beväpnar FSA och nästa dag går de till al-Nusra, man hjälper kurderna men kurderna är inte villiga att agera utanför dess områden osv. Allt verkar luta sig mot att Assad kommer att sitta kvar, men det återstår att se.
---------------------------- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag undrar om ingen planerat ett mord på Assad? Hur kommer det sig att ingen terrorist försökt spränga honom i luften? Hur försiktig är han? Finns det hot runt om kring honom? Skulle det vara en vändpunkt i konflikten isfl?
Citera
2015-10-09, 01:56
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ja, därför tycker jag det är orimligt att han skulle erkänna att han har det som du ville visa. Denna ambivalenta ställning är någorlunda ny eftersom tidigare hade man förnekat det helt och hållet. Min teori är att al-Assad var medveten om risken att han skulle vara tvungen att lämna vapnen, eller att bli attackerad av USA och därmed avslöjad.
Det har man inte alls gjort. Syrien gick ut med att man hade kemiska vapen senast år 2012,
http://youtu.be/fqjWzGfOLlE
Det finns alltså inget att "avslöja"
Citera
2015-10-09, 02:37
Medlem
Citat:
Alltså du måste väl förstå att det är inte det han menar. Han menar att verkligheten är hans och att han utgår ifrån den och inte ifrån underättelserapporter eller nyheter ifrån media.

Intervjuaren, Charlie Rose, uppfattade intervjun på samma sätt. https://www.youtube.com/watch?v=aEg9ypCZ7Nc

Dessutom hade Assad motsagts sig själv då han ett par veckor efter erkände att han hade kemvapen eftersom att landet hade anslutit sig till OPCW. Intervjuaren konfronterade honom om hans tidigare förnekande och al-Assad svarade att han varken förnekade eller erkände innehavet av kemvapen. Denna intervju är av Fox News. Titta på den om du vill.

Jag återkommer med kommentar när jag har tittat på klippet.
Håller med dig om att han säkerligen förnekade innehav av kemiska vapen. Lite som Israel förnekar sitt innehav av kärnvapen. Inget illa ment mot Israel med det. Jag menar bara att det är inte så förvånande att stater förnekar både det ena och det andra. Det gäller alla stater. Det intressanta och viktiga är ju huruvida han (Assad) använt dem mot några grupper eller vid något tillfälle. Jag tror att det säkert har hänt och håller det inte emot honom. Detta då de eventuella gånger han auktoriserat användningen inte ens blivit noterade och varit ämnade att utplåna större grupper. Den kända attacken finns inget som stödjer att han varit inblandad i. Det faller på sin egen orimlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in