Citat:
Ursprungligen postat av
Skitful
Varför är det viktigt att påpeka det om det inte spelar roll? Du är bara ute efter att försköna asen, för att det passar din äckliga agenda.
Det är kristallklart. Du vill förlänga kriget och det oerhörda lidandet så länge som möjligt genom att beväpna terroristsvinen, bara för att du hatar Ryssland. Att ett helt land mals ned och förstörs av religiösa terrorister skiter du i, så länge det passar ditt syfte. Du är en sjuk, vidrig och ond människa och jag föraktar dig.
Därför att du, och andra här i tråden, har utmålat hela al-Nusra som religiösa fanatiker, när det i själva verket är så att många grupper har anslutit sig till gruppen även av ekonomiska skäl och inte enbart religiösa.
Försök inte moralisera över mig. Du har inte den auktoriteten när du själv står bakom en diktator som har dragit ner hela landet med sig i skiten, och som förorsakat över en kvartsmiljon människors död samt drivit miljontals människor på flykt. Hans regim står bakom de flesta civila dödsfall i Syrien, och använt alla vapen han har till sitt förfogande utan hänsyn till vilka risker det utsätter civila. Han gav amnesti till 700 islamister under upproren, och de flesta av dem befinner sig idag hos Ahrar al-Sham och andra hårdföra islamistgrupper. Han valde inte attackera IS först för ett år sedan när de de facto varit verksamma i Syrien sen två år tillbaka. Hans regim bedriver bokstavligt talat statsterrorism, både nu under kriget men även före kriget.
Jag har fört fram min rekommendation i ljuset av USA:s, västvärlden och gulfstaternas mål och ur deras geopolitiska perspektiv. Tror du på fullt allvar att det finns någon underrättelsetjänst som kommer begränsas av någon form av humanitet? Målet är att endast ett, och det är att säkra statens intressen, nationellt och internationellt.