Läser nu i Aftonbladet att Ryssarna bombar Palmyra som är i händerna på IS. Det är runt Palmyra som Syriens största oljekällor ligger liksom Syrens viktigaste fornminnen. Det finns också en flygplats i Palmyra som ligger strategiskt mitt i landet. Därifrån kommer ryssarna att kunna attackera IS och andra terroristgrupper effektivt. Ryssarna har blivit lovade en del av oljeintäkterna från Palmyra av Assad som tack för hjälpen.
Hhaha vad ska Ryssarna med mer olja. Det är ingen slump att Ryssland börjar ta över i Syrien efter att priset på Olja gått under $50. Deras budget är baserat på ett pris på just $50 nu har priset på olja börjat gå upp igen. Samma sak hände förra gången priset var på väg under $50 då starta Iran och Ryssland yemen kriget som fick priset att gå upp till 60-65$ Så Ryssland är i Syrien av en anledning och det är att få upp olje priset.
Hhaha vad ska Ryssarna med mer olja. Det är ingen slump att Ryssland börjar ta över i Syrien efter att priset på Olja gått under $50. Deras budget är baserat på ett pris på just $50 nu har priset på olja börjat gå upp igen. Samma sak hände förra gången priset var på väg under $50 då starta Iran och Ryssland yemen kriget som fick priset att gå upp till 60-65$ Så Ryssland är i Syrien av en anledning och det är att få upp olje priset.
Alltid detta tjat om oljan. Det är naturligtvis inte det enda skälet att man går in i Syrien, men det kan vara ett sätt att finansiera operationen. Ska man föra krig behöver man bränsle och pengar.
Oljan är inte hårdvaluta idag, men Assad har inte så mycket annat han kan ge Ryssarna som tack för att de hjälper till att få bort terroristerna.
Alltid detta tjat om oljan. Det är naturligtvis inte det enda skälet att man går in i Syrien, men det kan vara ett sätt att finansiera operationen. Ska man föra krig behöver man bränsle och pengar.
Oljan är inte hårdvaluta idag, men Assad har inte så mycket annat han kan ge Ryssarna som tack för att de hjälper till att få bort terroristerna.
Oljan fran dessa falt ar val just nu det som huvudsakligen finanseirar ISIS dessutom och anledningen till att de kunnat vaxa. Klart man gar efter deras inkomstkallor forst. Hade USA verkligen velat skada ISIS hade dessa falt redan varit bombade. Samtidigt har jag for mig att produktions kostnaden pa dessa falt ar ar bland de lagsta i varlden, runt 10-15 usd fatet, sa varde har de.
Wolodarski har ertappats med lögnaktigt vinklad agenda. Igen. DN spred falska bilder och hävdade att ryssarna bombat och dödat civila i Syrien. Dessvärre för DN har det uppdagats att flera av bilderna var tagna innan ryssarna hade börjat bomba. Vilka har producerat den falska propagandan? En USA-sponsrad NGO så klart.
Amerikanarna tillsammans med resten av gänget bär indirekt eller direkt ett ansvar för över 250 000 människors död och så har man mage att säga att Rysslands bomber träffar civila.
Läste lite på twitter att Daesh gjorde en relativt stor offensiv emot Deir zor. Bland annat emot flygbasen där. Enligt uppgifterna så ska ryska plan ha bombat ordentligt och sen sattes ryska attackhelikoptrar in vilket fick Daesh att retirera med enorma förluster. Någon som kan bekräfta eller som vet mer?
Från en instagramblogg som heter resistance_axis:
ISIL Suffers Disastrous Defeat in Deir Ezzor: Over 150 Terrorists Killed in 24 Hours -
On Monday morning, the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) launched a full-scale assault on the provincial capital of the Deir Ezzor Governorate, attacking the Syrian Armed Forces’ frontline defenses at the Military Airport; the Al-Sina’a, Al-Haweeqa, and Al-‘Amal Districts; and the village of Al-Muri’iyah.
Unfortunately for the terrorist group, they were severely outmatched by the soldiers from the 137th Artillery Brigade of the 17th Reserve Division and the 104th Airborne Brigade of the Republican Guard.
Upon their initial assault at the Deir Ezzor Military Airport, ISIL sent two waves of fighters towards the contested army base (southern perimeter); however, the charging terrorists were overwhelmed by the fierce resistance from the Syrian Arab Army and the relentless aerial assault by the Russian Air Force.
The terrorist group’s frontlines were fractured by the Syrian Armed Forces and Russian Air Force; this resulted in the death of over 55 enemy combatants from ISIL, including their Tunisian field commander.
Meanwhile, at the Al-‘Amal (Workers) and Al-Sina’a (Industrial) Districts of Deir Ezzor City, ISIL made the mistake of attempting to push into these well-fortified areas; this attack was repelled by the Syrian Armed Forces, who reportedly killed 32 enemy combatants from the terrorist group before they made an eastbound retreat.
Perhaps the most impressive victory for the Syrian Armed Forces came at the contested district of Al-Haweeqa, where they were originally attacked by a large contingent of ISIL fighters at the northern flank.
ISIL stormed the Syrian Armed Forces’ defenses at the northern flank of Al-Haweeqa; however, once again, they found themselves under attack by the Russian Air Force, who relentlessly bombarded their reserve units, leaving over 20 terrorist dead in the process.
With ISIL'S frontlines crumbling, the Syrian Army’s 137th Brigade took advantage of this, capturing a half dozen building blocks and unearthing a 150 meter tunnel that belonged to the terrorist group inside the Al-Haweeqa District.
Undeterred by their high death toll and failed infiltration attempts, ISIL launched one last assault at the imperative village of Al-Muri’iyah, where they foolishly stormed the Syrian Armed Forces’ defenses in an open field; this resulted in the death of almost 40 terrorists.
According to a military source from the 104th Airborne Brigade, ISIL'S offensive was a disaster and ill-prepared for something of this magnitude in the Deir Ezzor Governorate.
Furthermore, the Russian Air Force played an integral role in this defeat, as they relentlessly pounded the terrorist group with numerous airstrikes.
Det finns väl inte mycket olja i Syrien? Annars tror jag att USA hade infört "demokrati, ittrandefrihet och mänskliga rättigheter" i landet för länge sen...
Detta är någonting Putin redan räknat med, han måste ha en plan B. Till och med analytiker på flashback visste hur Turkiet skulle reagera på ryska bombningar i Syrien. Erdogans påståenden är bara för att vinna inhemskt stöd hos mullorna och andra obildade i Turkiet.
Du är helt övertygad om att ryssarnas flygkampanj hittills inte har orsakat civila offer och heller inte kommer att göra det framöver?
Hittills kan vi konstatera att det har varit lögn, ja. Sen är det väl inte säkert att kampanjen i Syrien helt kommer att kunna skona civila. Men då kan man ju fråga sig varför vissa aktörer helt plötsligt tycker att civila dödsoffer är huvudproblemet. Samma aktörer som i andra fall gladeligen offrat stora mängder civila.
Min 'baseline' när jag följer LiveLeak-rapportetringen är följande: hör vi oppositionen skandera Allahu Akbar så är det islamister (i.e. religiöst motiverade Sunni-terrorister), och hör vi det inte så är det antingen kurder eller 'moderat opposition'. Det är kanske inte förvånande att jag inte minns en enda (!) video där Sunni-rebellerna inte skanderar Alluhu Akbar. Därför har jag alltid frågat mig samma fråga som ryssarna nu ställer: vart fan hittar ni den 'moderata oppositionen'?
Detta var verkligen en hemsk nyhet. Turkiet har väl aldrig varit kompisar med Ryssland och de är med i NATO. Detta med flygkränkningarna är verkligen desperat. Jag tror USA trycker på Turkarna för att göra en stor grej av detta. Det finns ju inte mycket annat att komma med.
USA är totalt bortgjorda.