2015-10-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsoulstar11
Skatten är alltid 22%.

Sedan måste man hålla sig under ett antal affärer/år.
Eller ha avtalen skrivna på en familjemedlem.
Är du säker på det där med antal affärer per år? ryktet om att det gäller bilar är fel.
Jag tror att om skattemyndigheten anser att du handlar på spekulation kan dom beskatta dig högre.

Jag är dock inte säker och jag hittar ingen bra info på nätet.
2015-10-03, 12:57
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du vet om att Armstrong är förståndshandikappad va?

Med tanke på att han tjänat ett par hundratals miljoner mer än dig i sitt liv så måste du vara en utvecklingsstörd 11 åring mentalt, vilket också dina inlägg vittnar om

Du kan ju likt alla andra får låtsas som att allt är toppen medan alla marknader världen runt sjunker drastiskt och den ena staten efter den andra är på väg att gå i konkurs inkl Sverige.

Vad skall du göra när banken chockhöjer räntan och din förortslägenhet helt plötsligt kostar tre gånger så mycket i månaden

http://cornucopia.cornubot.se/2015/10/en-vecka-for-centralt.html
2015-10-03, 14:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Är du säker på det där med antal affärer per år? ryktet om att det gäller bilar är fel.
Jag tror att om skattemyndigheten anser att du handlar på spekulation kan dom beskatta dig högre.

Jag är dock inte säker och jag hittar ingen bra info på nätet.

Nej det är inte 22% skatt för den som sätter nyproduktionsaffärer i system givetvis.

Eller för "speckare" heller för den delen.
2015-10-03, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det är inte 22% skatt för den som sätter nyproduktionsaffärer i system givetvis.

Eller för "speckare" heller för den delen.
vad hävdar du att det skulle för skatt för "systemsättare" och "speckare" då? och var går gränsen för att man är en sån, hur upptäcks det? Du vet om att man bara kan köpa brf som privatperson, så man kan aldrig i spekulationsaffärer bli beskattad som företagare.
2015-10-03, 15:35
Medlem
canibuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Verkligen inte, det handlar om att maxa vinsten och man vet mycket väl att om inte Svensson har råd att betala så ska han fan bort för Andersson betalar gärna allt han tjänar och lever på bröd och vatten för att slippa bo granne med gapiga invandrare.

Vill man spräcka bubblan gör man det men vem skulle vilja göra något så dumt ?
Men Svensson eller Andersson tar lån dom köper inte lån av bankerna, så det spelar ingen roll vad dom vill.
2015-10-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
vad hävdar du att det skulle för skatt för "systemsättare" och "speckare" då? och var går gränsen för att man är en sån, hur upptäcks det? Du vet om att man bara kan köpa brf som privatperson, så man kan aldrig i spekulationsaffärer bli beskattad som företagare.
Man kan bli högre beskattad även om man säljer som privatperson bl.a om man säljer i oäkta förening eller om man säljer ombildning direkt.
Det kan uppstäckas om man gör för många bostadsaffärer,
2015-10-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Med tanke på att han tjänat ett par hundratals miljoner mer än dig i sitt liv så måste du vara en utvecklingsstörd 11 åring mentalt, vilket också dina inlägg vittnar om

Du kan ju likt alla andra får låtsas som att allt är toppen medan alla marknader världen runt sjunker drastiskt och den ena staten efter den andra är på väg att gå i konkurs inkl Sverige.

Vad skall du göra när banken chockhöjer räntan och din förortslägenhet helt plötsligt kostar tre gånger så mycket i månaden

http://cornucopia.cornubot.se/2015/10/en-vecka-for-centralt.html
Ja enligt att han själv så har han tjänat en massa pengar, undrar om han tjänade pengarna genom att sälja röv de 11 år han satt inspärrad.
2015-10-03, 20:03
Medlem
Citat:

Ja nu bor jag vare sig i förorten eller i lägenhet.
Ja med de små lån jag har så kan de gärna höja räntan till 10%
2015-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg

Jag är inte säker på hur det ser ut idag men jag tror att skattesatsen skilde sig förr i tiden om man hade bott "för kort tid" i lägenheten. Typ < 1 år. Är osäker. Googla.
2015-10-03, 20:10
Medlem
Citat:
Enligt Armstrong står vi på topp just nu och bubblan spricker snart och kommer fortsätta falla fram till 2033

http://www.armstrongeconomics.com/wp-content/uploads/2012/08/realestate-cycle.jpg

Tittar du på diagrammet ser du att det gäller USA inte Sverige.
2015-10-03, 20:52
Medlem
Just nu ca 10.000 asylsökande per vecka. Inte rimligt med detta tempo men räkna med fortsatt hög invandring ett par år. Lägg till att det saknas redan nu rejält med bostäder så bör det vara safe att köpa en brf i bra läge. Välfärdsstaten kommer förhoppningsvis krackelera iom detta och att äga sitt boende bör då vara en än mer fördel än vad det är idag.

Med denna enorma flyktingvåg vi ser i Sverige så bör det bli som det blivit i US/GB med gated communities lite överallt.

Jag tror att ett köp i bra stadsdelar kommer kunna vara en okej investering medan ett köp med nuvarande priser i en förort eller någon sämre stadsdel vara ett förfärligt beslut rent ekonomiskt.

Vad tror ni?
2015-10-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Just nu ca 10.000 asylsökande per vecka. Inte rimligt med detta tempo men räkna med fortsatt hög invandring ett par år. Lägg till att det saknas redan nu rejält med bostäder så bör det vara safe att köpa en brf i bra läge. Välfärdsstaten kommer förhoppningsvis krackelera iom detta och att äga sitt boende bör då vara en än mer fördel än vad det är idag.

Med denna enorma flyktingvåg vi ser i Sverige så bör det bli som det blivit i US/GB med gated communities lite överallt.

Jag tror att ett köp i bra stadsdelar kommer kunna vara en okej investering medan ett köp med nuvarande priser i en förort eller någon sämre stadsdel vara ett förfärligt beslut rent ekonomiskt.

Vad tror ni?

Jag tror att jag läst denna fråga/argument 25 ggr i tråden, kunde du inte bara citerat en av de gamla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in