Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-01, 02:33
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff

Jag måste tydligen förklara för dig hur du själv tänker vilket jag faktiskt inte ser som min uppgift.
Du får nog försöka lista ut det själv.
Jag tror inte att dina problem med att följa med dig själv i dina egna resonemang riktigt stödjer naturopatens svammel eller vad som nu är topic i den här tråden.
Men vi kan ju fortsätta att växla okvädningsord ord med varandra om det känns bra för dig.

Du har ju inte bemött mina argument överhuvudtaget. Jag har talat om för dig hur kroppens sockermetabolism fungerar både i cancerceller och hos diabetiker när du har ifrågasatt mina påståenden. Men du har inte lyckats med att visa var jag kommer med felaktiga påståenden.
Du vet ju inte hur det fungerar. Du säger att jag har fel men har inte lyckats förklara hur.
Citera
2015-10-01, 02:35
  #326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Respondera gärna med att länka till en källa som bevisar att det finns några som helst bevis på att någon folkgrupp i historien har ätit en massa animaliskt fett och kött och att de faktiskt har mått någorlunda bra av det.
En studie är inte tillförlitlig för att den gillas av kostdoktorn.

Är inte massajerna giltiga?
Citera
2015-10-01, 08:29
  #327
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Är inte massajerna giltiga?
Förutom att mjölk innehåller socker?
Citera
2015-10-02, 00:48
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Förutom att mjölk innehåller socker?

Levde de endast på mjölk menar du?

De äter ju en massa animaliskt fett och protein. Hävdar du att sockret i mjölken är medicin som håller dem friska?
Citera
2015-10-02, 09:52
  #329
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Förutom att mjölk innehåller socker?
Mjölk innehåller socker, ja, men i små kvantiteter.

Mjölk, grädde, naturell yoghurt innehåller som mest 5 % kolhydrater. Jämför det med sådant som vi äter mycket av i Sverige: Potatis 16%, ris 24%, flingor 60%, pasta 70%, franska 48%.
Skillnaden är väldigt stor, eller hur.
Citera
2015-10-02, 13:31
  #330
Medlem
Mjolk behovs inte efter man slutat amma, sedan att det inte ar speciellt onyttigt, men om du forsatter och dricka mjolk sa vaxer man aldrig upp, typ som att amma mamma resten av livet.

Mjolk ar till for vaxande foster som behover just den blandningen.
Du ser ju inga djur som borjar amma mamman igen, sa varfor ska vi?

Men sedan maste all mjolk pastoriseras vilket gor mjolken ratt vardelos, for mycket bra saker forsvinner nar man varmer upp den.
ni som druckit riktigt mjolk vet att 99% av alla mjolk drickare i sverige skulle spy av den, da den ar fett for att det ar just det ett vaxande barn behover, och nar man slutat vaxa sa behover man det inte.

Sag en dokumentar om en islaning han sade det att ju mera ju andrar pa maten, t.ex steker, kokar, desto varre blir maten for dig, sa at maten som vaxer ifran jorden och nej du behover inte overdosera protein, och protein finns ju i gronsaker ocksa och inte bara ifran agg och kott, vilket kott industrin garna vill fa dig att tro....


Litar pa han da han sag yngre ut en 30 aring,och han var 50, no joke.


Ja socker, kokain kaffe, det ar samma skit och paverkar kroppen pa olika satt, men hjarnans beroende centrum triggas precis pa samma satt.

Darfor droger ar olagligt, da det ar fan sa mycket roligare an att kaka socker, det ar ju bara onodigt...
Av droger far man atminstone lite kul for valutan.

Typ hade varit mera effektivt och ge barnen en lina tjack varje morgon...
Nu kom jag pa mig, det ger vi ju redan barn med adhd


Slackoff ar typ ett barn, sa svara inte pa hans svar, da han bara vill ha en disskution, da han formodligen inte har sa manga vanner, och da sitter man pa flashback och pratar istallet, lev livet dar ute istallet for inne vid datorn, da blir man bara negativ.

Nu ska jag ivag och umgas med levande manniskor, lycka till flashback, min tid ar inne.

Love Is The Answer. WINK


later Meja sjunga mig ut> https://www.youtube.com/watch?v=YcXMhwF4EtQ
Citera
2015-10-03, 09:17
  #331
Medlem
Sqeptisks avatar
Yrrerligare ett inlägg i debatten:

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/info...och-fettintag/
Citera
2016-01-29, 14:51
  #332
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vi behöver inte tillföra kroppen socker och kolhydrater, kroppen omvandlar själv andra ämnen till glukos. Den kost som vi äter idag är väldigt annorlunda mot den vi har ätit historiskt, så våra kroppar är inte anpassade till det höga intaget av kolhydrater och på grund av det uppstår sjukdomar.
Om man tränar kan det vara bättre med kolhydrater för det omvandlas snabbare till energi och behöver inte syre.
Flera andra som sagt det i tråden också.
Ska du säga imot?
__________________
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-01-29 kl. 14:54.
Citera
2016-02-22, 15:04
  #333
Medlem
francobollis avatar
Kan tipsa om den här dokumentären som finns på SVT Play ang. ämnet socker.

http://www.svtplay.se/video/6614800/...lmen-avsnitt-1

Mycket intressant!
Citera
2016-02-22, 23:14
  #334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smortin
Påståendena får stå för dig. Du tycks redan ha din ståndpunkt klar. Ingen idé att diskutera med någon som inte vill förstå.

Sök på google scholar, där får du bättre källor. Att läsa diverse bloggar och hävda att det är vetenskapliga källor är bara trams. Det här vet du om du försöker lite.
Ifall du verkligen försöker så måste du även faktorera in den vetenskapliga tidskriftens "impact factor", alltså hur gott rykte den har.
Citera
2016-02-24, 22:34
  #335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av francobolli
Kan tipsa om den här dokumentären som finns på SVT Play ang. ämnet socker.

http://www.svtplay.se/video/6614800/...lmen-avsnitt-1

Mycket intressant!

Intressant film.

Äter själv lite socker numera och det är skönt att slippa sötsug. I övrigt märker jag inga större skillnader dock utöver att man kommit tillbaka till matchvikt.

Det är faktiskt rätt sjukt att politikerna agerar med sådan flathet mot sockerindustrin. Rimligtvis borde sockerindustrin döda fler personer per år än tobaksindustrin. Fattiga människor är dömda att gå under när en extrem sockerkost blir den givna vägen.
__________________
Senast redigerad av avec 2016-02-24 kl. 22:37.
Citera
2016-08-26, 21:43
  #336
Medlem
OstravaRadvanices avatar
Den amerikanska hjärtorganisationen AHA kommer nu med nya riktlinjer kring vad som kan anses vara en lagom mängd socker att ge till barn samt att man inte bör ge barn under två år något tillsatt socker alls.
Citat:
American Heart Association (AHA) kommer nu med nya riktlinjer kring vad som kan anses vara en lagom mängd tillsatt socker att ge till barn. De poängterar också att man helt bör utesluta livsmedel med tillsatt socker till barn under två år. Till barn som är något äldre rekommenderas max 25 gram socker per dag.

AHA:s rekommendationer motsvarar att barn i åldern 2-18 år inte bör få i sig mer än åtta sockerbitar per dag och att man inte bör överstiga 2,5 deciliter eller ett glas sockersötad dryck per vecka. Rekommendationerna gäller tillsatt socker, det vill säga att exempelvis naturligt söt frukt inte räknas in i detta.

I Sverige däremot väljer man att fortsätta rätta sig efter de rekommendationer som kommer från Världshälsorganisationen (WHO). WHO poängterar dock att ytterligare en minskning av sockerintaget har stora fördelar. Hanna Eneroth på svenska Livsmedelsverket säger att tillsatt socker inte på något vis främjar god hälsa.

https://www.nordfront.se/nya-rekomme...ocker-barn.smr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback