2015-09-26, 01:53
Medlem
NirvanAs avatar
Ojoj, mycket judepikar i detta avsnitt, gillas
Citera
2015-09-26, 01:58
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det tror jag också, det hade ju blivit fantastiskt bra om man lekt presidentval i skolan eller något. Cartman agerar Trump och Wendy Testaburger är förstås Hillary, Kyle agerar Wall street och försöker köpa båda kandidaterna med jew gold

Låter som det hade varit ett grymt avsnitt. Så borde dom ha gjort avsnittet istället för skräpet dom gjorde nu.
Citera
2015-09-26, 10:17
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
En sämre version av "Goobacks". Synd att det inte handlar om killarna längre utan dom tar bara senaste nyheten/trenden och gör någon billig satir istället för att hitta på en originell story. Dom flesta karaktärerna verkar ha tappat sin personlighet också. Dom ändras hela tiden för vad som passar för stunden. South Park är mer som en tecknad version av SNL nu för tiden. Synd.

Det är tanken med South Park. Att ta upp aktuella nyheter/trender och göra satir av det. Det är därför det gillas så oerhört mycket. I nuläget den stora politiska korrektheten som genomsyrar flera länder. "You PC, bro?"

Hoppas man får se mer PC-principle i framtiden. Klockren bild jag fick av en svensk politisk mobbardebattör på diverse slaskmedia. Kan verkligen implementeras i flertalet länder... Sen är det kul att man gör en "never go full Donald Trump".
Senast redigerad av Markdaisy 2015-09-26 kl. 10:26.
Citera
2015-10-01, 11:39
Helt ok avsnitt, ganska lamt faktiskt. Men hoppas att de bygger upp mot något stort väldigt offensiv. Förstår att de driver med hipsters i detta avsnitt. Men var som sagt väldigt tama skämt skrattade knappt. Lite långdragna reklam sekvenser. Hade hoppats på att kinesen gjort lite tokigare saker för att få folk i sin resturang. Men som sagt jag hoppas att de bygger upp till ngt stort.
Citera
2015-10-01, 13:32
Medlem
Vassknivs avatar
Aa helt ok. Inte det bästa, kanske för det inte är så relevant i Sverige det här. Saknar dock Cartman, Stan, Kyle, Kenny och ett Butters avsnitt. Har ju knappt haft något med Stan alls, eller särskilt mycket med Cartman
Senast redigerad av Vasskniv 2015-10-01 kl. 13:36.
Citera
2015-10-01, 15:09
Medlem
Usch vilket trist avsnitt.
Citera
2015-10-01, 15:24
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det tycker jag inte, jag kan fortfarande återvända till äldre avsnitt som behandlade dåtidens händelser och få sig ett gott skratt.

Ja klart man kan. DU fattar ju uppenbarligen inte vad han menar.

Tycker personligen att förra säsongen var liite bättre än början av denna, men fortfarande otroligt mycket sämre än äldre avsnitt.

De senaste 3 avsnitten har varit otroligt skräp. Hoppas verkligen som någon skrev att de bara bygger upp mot något roligt, men med tanke på förra säsongen så lär vi nog inte få det.

Jag har varit ett otroligt stort south park-fan, men märks att de inte har "gnistan" kvar.

Det måste vara galnare, mer äventyr i stil med när barnen får tag på en p-rulle, samt åker till somalia för att bli pirater. Chef åker och knullar barn.

Nej nej, istället får vi "PC".... suck vad tråkigt, sämre satir får man leta efter.

Edit: Ser att många hyllar första avsnittet... antar att de bara spelar på trendpoäng nu för tiden och det verkar lyckas, som ni bekräftar.

Fy skäms!
Senast redigerad av Custom_made 2015-10-01 kl. 15:43.
Citera
2015-10-01, 16:56
Medlem
Så det är bara jag som fullkomligt älskar nya säsongen?

Älskar sättet de driver med den vita medelklassen, som bara vill passa in till vilket pris som helst.
Visst avsnittet var inte lika roligt som episod ett och två men desto mer gripande.

Tänker på Södermalm som ursprungligen var en arbetarklasstadsdel, nu kostar en etta över 2 miljoner i området. Finns ingen arbetarklass kvar i stadsdelen, men man vill ändå måla upp en bild av att man är det.
Citera
2015-10-01, 17:09
Medlem
Jullsans avatar
Skräpavsnitt. Var ju knappt några skämt med. Live action-reklamen var bara utdragen. Och var är grabbgänget? Randy har ju nästan mer screentime nu för tiden. Sen verkar dom köra på det här "PC"-spåret som ett tema hela säsongen. Det hade räckt med ett avsnitt av det. Byt ämne nu.
Citera
2015-10-01, 17:11
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Skräpavsnitt. Var ju knappt några skämt med. Live action-reklamen var bara utdragen. Och var är grabbgänget? Randy har ju nästan mer screentime nu för tiden. Sen verkar dom köra på det här "PC"-spåret som ett tema hela säsongen. Det hade räckt med ett avsnitt av det. Byt ämne nu.

Tror det kommer att vara temat hela säsongen. Hoppas att pojkarna får mer tid och gör mycket kränkande saker framöver
Citera
2015-10-01, 19:18
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netdel
Så det är bara jag som fullkomligt älskar nya säsongen?

Älskar sättet de driver med den vita medelklassen, som bara vill passa in till vilket pris som helst.
Visst avsnittet var inte lika roligt som episod ett och två men desto mer gripande.

Tänker på Södermalm som ursprungligen var en arbetarklasstadsdel, nu kostar en etta över 2 miljoner i området. Finns ingen arbetarklass kvar i stadsdelen, men man vill ändå måla upp en bild av att man är det.
Jag älskar den med. Senaste avsnittet var riktigt bra. De som påstår det är tråkigt måste ha missat hela poängen.
Citera
2015-10-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Jag älskar den med. Senaste avsnittet var riktigt bra. De som påstår det är tråkigt måste ha missat hela poängen.
Humorn är nästan bortblåst och huvudkaraktärerna har knappt fått något utrymme alls i de senaste två avsnitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in