2015-09-24, 14:17
Medlem
Vassknivs avatar
Så jävla bra avsnitt hahaha
Citera
2015-09-24, 16:11
Medlem
moraltanten88s avatar
Har bara en sak o säga

matt and Trey

You are Gods
Citera
2015-09-24, 17:29
Hehe detta kan bli en riktigt bra säsong. Mr Garrison kanske blir president:P? hoppas han blir det. Hoppas också de driver med flykting politiken i europa och fler känsliga ämnen. Underhållande avsnitt nr 2
Citera
2015-09-24, 18:14
Medlem
Jullsans avatar
En sämre version av "Goobacks". Synd att det inte handlar om killarna längre utan dom tar bara senaste nyheten/trenden och gör någon billig satir istället för att hitta på en originell story. Dom flesta karaktärerna verkar ha tappat sin personlighet också. Dom ändras hela tiden för vad som passar för stunden. South Park är mer som en tecknad version av SNL nu för tiden. Synd.
Citera
2015-09-24, 18:23
Medlem
Väldigt träffande det där den kanadensiska pappan sa att de tog presidentkandidaten som ett skämt och körde vidare på det tills det var för sent. Det är ju den här karismatiska och säg vad du vill grejen hos Trump alla gillar. Man hör publiken vid debatterna skratta osv. Det är det de gillar, hur kul Trump är. Jag har också tyckt Trump varit kul. Har inte nickat instämmande, eller tyckt att han varit vettig som kandidat, men bara haft kul och känt det befriande hur icke-PK han är. Vilket förstås, precis som de menar i avsnittet, PK-klimatet delvis kan skyllas för.

Bästa med detta avsnitt.

Edit: Det har vissa paralleller med SD här i Sverige. Det är egentligen mest etablissemangets kvävande PK-klimat som driver fram dess framgång. Varje kvävande mediekampanj driver upp siffrorna allt mer. Båda sidor är egentligen fanatiker. Och det är inget man bör ta lätt på.
Senast redigerad av HerrWarum 2015-09-24 kl. 18:26.
Citera
2015-09-24, 20:06
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
En sämre version av "Goobacks". Synd att det inte handlar om killarna längre utan dom tar bara senaste nyheten/trenden och gör någon billig satir istället för att hitta på en originell story. Dom flesta karaktärerna verkar ha tappat sin personlighet också. Dom ändras hela tiden för vad som passar för stunden. South Park är mer som en tecknad version av SNL nu för tiden. Synd.

Det verka finnas två läger bland South Park fansen. Dels har vi de som föredrar den gamla "kiss-o-bajs" humorn och de som föredrar den nyare formen där dagaktuell satir verka ha ersatt de fyra pojkarnas gamla upptåg.

Bu eller bä? Svårt att säga, jag personligen kan hålla med dig en del, men samtidigt så känns ju serien mycket fräschare då de kör dagsaktuella grejor istället för att återupprepa gamla upptåg.

En god mix av de båda två tror jag är bäst. Själv gillar jag både de äldre avsnitten och de nya.
Citera
2015-09-24, 21:22
Medlem
Det bästa med det senaste avsnittet är helt klart när Garrison ska berätta varför romarriket föll. Hela scenen känns så flippad.
Citera
2015-09-24, 23:45
Medlem
SteveAngellos avatar
Underhållande avsnitt!
Citera
2015-09-25, 00:05
Medlem
BWV639s avatar
Nej den här säsongen har verkligen börjat dåligt.
Citera
2015-09-25, 00:09
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Det verka finnas två läger bland South Park fansen. Dels har vi de som föredrar den gamla "kiss-o-bajs" humorn och de som föredrar den nyare formen där dagaktuell satir verka ha ersatt de fyra pojkarnas gamla upptåg.

Bu eller bä? Svårt att säga, jag personligen kan hålla med dig en del, men samtidigt så känns ju serien mycket fräschare då de kör dagsaktuella grejor istället för att återupprepa gamla upptåg.

En god mix av de båda två tror jag är bäst. Själv gillar jag både de äldre avsnitten och de nya.

Grejen är att ingen kommer förstå/bry sig om de senaste årens avsnitt om några år då dom kommer vara utdaterade medan de äldre avsnitten fortfarande kommer vara relevanta. Det var bättre när dom mer fokuserade på staden, karaktärerna och en "egen" story där dom sen satte in satiren lite mer subtilt istället för dagens: "Kolla nu ska vi göra satir på den här nyheten/trenden". I de äldre avsnitten var det på ytan "kiss och bajs" humor men under ytan var det briljant satir.

Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Nej den här säsongen har verkligen börjat dåligt.

Håller med. Riktigt svag inledning.
Citera
2015-09-25, 23:25
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden

Det tror jag också, det hade ju blivit fantastiskt bra om man lekt presidentval i skolan eller något. Cartman agerar Trump och Wendy Testaburger är förstås Hillary, Kyle agerar Wall street och försöker köpa båda kandidaterna med jew gold
Citera
2015-09-26, 01:13
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Grejen är att ingen kommer förstå/bry sig om de senaste årens avsnitt om några år då dom kommer vara utdaterade medan de äldre avsnitten fortfarande kommer vara relevanta. Det var bättre när dom mer fokuserade på staden, karaktärerna och en "egen" story där dom sen satte in satiren lite mer subtilt istället för dagens: "Kolla nu ska vi göra satir på den här nyheten/trenden". I de äldre avsnitten var det på ytan "kiss och bajs" humor men under ytan var det briljant satir.
Det tycker jag inte, jag kan fortfarande återvända till äldre avsnitt som behandlade dåtidens händelser och få sig ett gott skratt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in