2015-09-30, 15:42
Medlem
JoeBidens avatar
USAs bombningskampanjer i Vietnam var ju inte speciellt lyckade... Egentligen så är scenariot vi har i Syrien inte speciellt mycket annorlunda. Fanatisk fiende, oändlig källa med manpower, många civila dödsoffer, komplicerade fiende/vän konstellationer m.m. Hur skall man lyckas med att "bomba" bort ISIS?

It ain't gonna fly...
Citera
2015-09-30, 15:43
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

USA och Väst har bombat ISIS från luften i över ett år och de är fortfarande inte borta. Varför tror Ryssland att de kan göra ett bättre jobb, med samma förutsättningar?
USA har inte gått in för att utplåna ISIS. De har bombat dom för att hindra deras expansion till vissa områden, tex. till de kurdiska områdena i Irak.

Tvärtom. USA vill att ISIS finns kvar så att de kan bekämpa Assads regim.
Citera
2015-09-30, 15:45
Medlem
Ganska kul och se alla glada kommentarer "bra Ryssland"! Jag har suttit i flera år på Flashback och försvarat Ryssland och fått så jävla mycket skit på mig! Särskilt år 2014 när den där "ryska ubåten" i skärgården i själva verket var en fisk eller nåt.

Men ja bomba sönder dem Putin och skicka sen in Spetsnaz styrkor för att rensa upp ordentligt! Dem IS "krigarna" kommer pissa ner sig! Ali kommer bara "snälla jag är egentligen bor i Sveeerige, jag joina is för skoj skuulll".
Citera
2015-09-30, 15:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
En farlig konsekvens av det här kan vara ett ökat stöd för ISIS i arabländer, särskilt i Saudiarabien och i Irak. Saudierna vill ju in i Syrien och bomba Assad och att en kristen nu kommer in och bombar muslimska terrorister, det gillas nog inte. Så det är en farlig utveckling som kan få oerhört stora följder.

finns inga muslimer kvar, de har ju dragit till Europa

nej det är ingen farlig utveckling utan en helt logisk sådan
Assad bör sitta kvar tills krutröken lagt sig, till att börja med
Citera
Medlem
Harpys avatar
Så Assad "vann" kriget då eller? Finns väl fler grupper än ISIS som inte gillar honom, hur lång tid innan de blir måltavlor för strategiska "felbombningar"?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Tvärtom. USA vill att ISIS finns kvar så att de kan bekämpa Assads regim.

Kan du ge en källa på det påståendet och som inte är en utnött konspirationssite?
Citera
2015-09-30, 15:48
Medlem
Ryssland skyddar sina intressen liksom USA skyddar sina intressen. Att Ryssland bombar IS är däremot väldigt positivt för Europa, men mindre bra för USA.

Go for it, men däremot vinns inte kriget med bara flyg, men för varje död IS medlem är en vinst för hela världen, oavsett vem som avfyrar roboten.
Citera
2015-09-30, 15:49
Medlem
lobstoks avatar
Så jävla underbart och ryssland skapar mer ordning än tidigare, men väst kommer väl ta åt sig hedern

De kan ju inte gå sämre än för usa i irak och afganistan. Sovjet i afganistan och tjetjenien har jag förträngt...

HAR USA BOMBAT ASSAD? De bombar väl bara isis?
Citera
2015-09-30, 15:52
Medlem
adddicts avatar
Blir så glad när jag läser detta! Fyfan vad jag har börjat se upp till Ryssland. De enda som agerar!
Ska bli spännande att se alla mysiga videos på Liveleak de kommande dagarna.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kan du ge en källa på det påståendet och som inte är en utnött konspirationssite?
Jag sitter inte på någon rak källa men har du hängt med i nyheterna de senaste åren så hade du vetat.

USA gav rebellerna vapen för några år sen. USA vill störta Assad eftersom han och Libanon är anti-Israel. USA agerar efter Israels intressen i konflikten.

Hade dom verkligen velat att ISIS skulle ha störtats så hade dom tagit i med hårdhandskarna. Dom beslöt ju sig för att Gadaffi måste bort från Libyen, och det tog inte lång tid innan det var verkställt
Citera
Medlem
Osmanvallos avatar
Vitryska styrkor ansluter till alliansen där redan Ryssland,Iran,Kina,Irak och Syrien ingår

Citat:
Belarus sending troops in a first deployment auguring the arrival of more forces from the Collective Security Treaty Organization to effectuate a plan that had been in the development stage since at least the middle of 2013.

This is America’s nightmare. NATO is on the way out and CSTO is on the way in.

http://syrianperspective.com/2015/09/damascusmoscow-teheran-belarus-to-send-more-forces-to-syria-huge-army-buildup-to-take-back-jisr-al-s hughoor.html

Ryssarna attackerar även inne från Irak och plöjer upp vägen för Irakiska och Iranska styrkor

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940706000764

De flesta syrier som flyr till Europa är råttor som stridit på ISIS sida mot Assad så vi kan nog vänta oss lite sköna bombdåd i EU länder inom snar framtid och förhoppningsvis sprider sig dyngan in i Turkiet och Israel och skapar kaos
Citera
2015-09-30, 15:54
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Fredspristagaren Obamas verk. Glöm inte det.

Knappast... Putin skulle gått in med eller utan Obamas godkännande om han ville och fick okej från sin motsvarande riksdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in