2015-10-02, 17:36
Medlem
SwedishNukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Är helt på Rysslands sida! Och tack gode gud att dom äntligen städar bort skiten.

Du menar slaktar Kurder? Inte ISIS, för Ryssland kämpar egentligen inte mot ISIS, inte än i alla fall.
Citera
2015-10-02, 17:37
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Är det någon som tvekar längre på att Syrien var started på 3:e världskriget? Något jag propagerat för sedan början av konflikten. Jag hoppas verkligen att Ryssland går in brutalt och hänsynslöst. Vartenda person i närheten utav en terrorist är det opening season på. Det enda botemedlet mot dessa terrorister är fullständig annihilering, de är inte tillräckligt intelligenta för att förstå när det kokta fläsket är stekt.

Det ter sig väldigt tydligt nu vilka som haft rätt hela tiden och vilka som står med byxorna nere. USA har skämt ut sig i sitt pinsamma försök att förgöra ISIS, tvärtom man har gjort gruppen ännu starkare. FSA-åsnorna gör bäst i att värna om sitt land och sluta gå turkarna, zionisterna och saudiernas ärenden. Syrien är Assad och Assad är Syrien. Jag har pratat med över 15 syriska flyktingar och alla förutom 3 tyckte livet under Assad var mycket bättre än det bästa möjliga scenario de kan få nu. Endast 3 syrier som stred med terroristerna ville se kriget fortgå.
Citera
2015-10-02, 17:38
Medlem
SwedishNukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Nu när Ryssland blandat sig i kan man inte komma fram till en annan slutsats än att den så kallade konflikten har blivit en clusterfuck. De försöker mäkla fred mellan rebeller och Assad-regimen för att de ska samla krafter mot IS. Finns det verkligen någon som fortfarande tror på en politisk eller diplomatisk lösning? Mot IS finns ingen diplomatisk lösning, det tror jag alla är överens om. Talibaner och andra mujaheddin har de lyckats fördriva men aldrig besegrat. Så förutsättningarna för någon att lyckas är små. Det kräver inget mindre än en invasion i stil med D-day.

Du har nog helt rätt, det är dags att visa vad skåpet ska stå, snart får vi nog alla göra GMU, varken vi vill eller ej.
Citera
2015-10-02, 17:41
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Finns det en risk att konflikten sprider sig in på saudiskt territorium? Låt säga att terroristerna flyr i tiotusental över saudiska gränsen och Ryssland har byggt upp en omfattande logistik i Syrien samt har flera hundratusen mobiliserade människor i landet från Syrien, Ryssland, Libanon och Iran. Saudierna har finansierat terroristerna från dag ett och det logiska är att man hugger ormens huvud för att komma till en slutgiltig lösning.

Saudiarabien är ormens huvud, det i Syrien är bara ett symptom utav en giftorm som härjar i mellanöstern. Saudierna och deras perversa syn på Islam, upphetsad utav deras innerliga hat emot shiiter och Iran är anledningen att det råder ett helvetiskt tillstånd i Syrien och Irak då dessa länder vägrar gå den perversa saudiska incest familjens ärenden.

Den första dominobrickan som föll på plats var Iran dealen, nästa bricka är Rysslands involvering i konflikten. Ni tror väl inte Ryssland ger sig in i fighten utan en plan? Det står så himla mycket på spel när det kommer till propaganda. Detta är den stora chansen den sovande björnen i nordöst har väntat på.
Citera
2015-10-02, 17:42
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishNukes
Du menar slaktar Kurder? Inte ISIS, för Ryssland kämpar egentligen inte mot ISIS, inte än i alla fall.

Fan snackar du för skit? Vadå slaktar kurder? I Putins UN tal så refererade han till SAA och Kurdisk Militia som de enda marktrupperna som faktiskt kämpar mot IS...så om något så kommer de att samarbeta med varann.
Citera
2015-10-02, 17:44
Medlem
Citat:
Inte fan bombar Ryssland kurderna. Lite har de bombat isis men mest har de bombat al nusra och kompani plus de av USA tränade FSA.
Citera
2015-10-02, 17:44
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Är det någon som tvekar längre på att Syrien var started på 3:e världskriget? Något jag propagerat för sedan början av konflikten. Jag hoppas verkligen att Ryssland går in brutalt och hänsynslöst. Vartenda person i närheten utav en terrorist är det opening season på. Det enda botemedlet mot dessa terrorister är fullständig annihilering, de är inte tillräckligt intelligenta för att förstå när det kokta fläsket är stekt.

Det ter sig väldigt tydligt nu vilka som haft rätt hela tiden och vilka som står med byxorna nere. USA har skämt ut sig i sitt pinsamma försök att förgöra ISIS, tvärtom man har gjort gruppen ännu starkare. FSA-åsnorna gör bäst i att värna om sitt land och sluta gå turkarna, zionisterna och saudiernas ärenden. Syrien är Assad och Assad är Syrien. Jag har pratat med över 15 syriska flyktingar och alla förutom 3 tyckte livet under Assad var mycket bättre än det bästa möjliga scenario de kan få nu. Endast 3 syrier som stred med terroristerna ville se kriget fortgå.

3:e världskriget har redan börjat, proxykrig i ukraina/syrien och ekonomisk krigsföring mot Ryssland/Kina pågår redan..
Citera
2015-10-02, 17:48
Medlem
SwedishNukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Inte fan bombar Ryssland kurderna. Lite har de bombat isis men mest har de bombat al nusra och kompani plus de av USA tränade FSA.

Men dem lär ju göra det, eftersom Ryssarna bombar alla som kämpar mot den Syriska Regimen. Jag vet inte riktigt hur YPG och Syriska regimens relation ser ut? För Ryssarna bombar FSA och dem samarbetar med YPG.
Citera
2015-10-02, 17:52
Medlem
Citat:
Men dem lär ju göra det, eftersom Ryssarna bombar alla som kämpar mot den Syriska Regimen. Jag vet inte riktigt hur YPG och Syriska regimens relation ser ut? För Ryssarna bombar FSA och dem samarbetar med YPG.
FSA som samarbetar med YPG är i säkerhet, men FSA som troligen samarbetar med al nusra och kompani blev bombad. YPG och regimen krigar inte med varandra.
Citera
2015-10-02, 17:56
Medlem
SwedishNukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Håller med dig där: Nu kommer det att hända grejor!

Jag tror att flyktingarna inser att avgrunden är nära och att det är dags att lämna. Jag hade nog gjort samma val.

I ena ringhörnan sunnimuslimer, Jabhat al-Nusra från al-Qaida, Saudi Arabien, Turkiet och Israel och i andra ringhörnan shiamuslimer, Iran, al-Assads Syrien, Ryssland, Hezbollah från Libanon och snart kanske Kina. USA springer mittemellan och låtsas vara poliser och fantiserar om att ha rätt hela tiden och tillrättavisar alla andra.

Svensk media verkar ha anslutit sig till att Ryssland och al-Assad är skurkarna i sammanhanget. IS bagatelliseras liksom Turkiets IS-vänliga inställning, Jabhat al-Nusra från al-Qaidas roll etc.

Det är märkligt det som sker...

Men tänk också på att över 70 % av all "flyktingar" är män, och nästan alla har redan uppehållstillstånd i andra länder. Det är extremt få som faktiskt flyr. Dem senaste två månaderna så har över 1.2 miljoner män från Irak tagit sig till Europa med målet Sverige och Tyskland. Om det nu är sant: http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/09/08/
Citera
2015-10-02, 17:57
Medlem
SwedishNukess avatar
Citat:
Men tänk också på att över 70 % av all "flyktingar" är män, och nästan alla har redan uppehållstillstånd i andra länder. Det är extremt få som faktiskt flyr. Dem senaste två månaderna så har över 1.2 miljoner män från Irak tagit sig till Europa med målet Sverige och Tyskland.

Edit: Om det nu är sant: http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/09/08/
Flyr dem verkligen? Eller är det något större?
Citera
2015-10-02, 18:00
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:

Detta är ett så ogrundat och okunnigt inlägg. Skriver man sånt här så har man ingen koll alls hur dynamiken i konflikten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in