2015-09-30, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Nu hoppas jag förvisso Peking tar guldet

Om Norrköping vinner vet vi att en mångmiljardär som Fredrik Lundberg kan köpa ett SM-guld.
Citera
2015-09-30, 06:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Om Norrköping vinner vet vi att en mångmiljardär som Fredrik Lundberg kan köpa ett SM-guld.
Har du ramlat och slagit i huvudet? Har Norrköping spenderat stora summor pengar på spelare?
Citera
2015-09-30, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du ramlat och slagit i huvudet? Har Norrköping spenderat stora summor pengar på spelare?

Fredrik Lundberg, Sveriges främste aktieplacerare, mångmiljardär och bland de rikaste vi har, finansierar med sin företagsgrupp IFK Norrköping, inklusive alla spelarköp. Utan Fredrik Lundberg hade Norrköping fortfarande spelat i division 1. Vinner Norrköping visar detta att man kan köpa sig framgång.
Citera
2015-09-30, 06:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Fredrik Lundberg, Sveriges främste aktieplacerare, mångmiljardär och bland de rikaste vi har, finansierar med sin företagsgrupp IFK Norrköping, inklusive alla spelarköp. Utan Fredrik Lundberg hade Norrköping fortfarande spelat i division 1. Vinner Norrköping visar detta att man kan köpa sig framgång.
Jag vet mycket väl vem Fredrik Lundberg är. Och jag vet att han inte gått in och pyntat några större summor på spelarköp. Det är ju ingen Abramovitj direkt.

Och att man kan köpa sig framgång, vilket löjligt påstående. Det har man väl kunnat i alla tider, titta bara på Chelsea. Men det är ju alltid andra lag som ägnar sig åt excesser på marknaden, ens eget består ju bara av hemvävda talanger, som MFF? Rodic och Djurdic, Carvalho och Yotún, Wiland och Adu.
Om det finns något köpelag i Allsvenskan så är det ju Real Malmö.

Och IFK Göteborg som hämtat in ett antal norrmän och danskar trots att deras ekonomi är minst sagt darrig, tack vare något smart ekonomist upplägg.
Senast redigerad av gato12 2015-09-30 kl. 06:35.
Citera
2015-09-30, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jag vet mycket väl vem Fredrik Lundberg är. Och jag vet att han inte gått in och pyntat några större summor på spelarköp. Det är ju ingen Abramovitj direkt.

Spelarköp? Spelarköp är en mindre del av alla föreningars ekonomi. Det finns ingen som helst skillnad på att pynta in 20 miljoner i driften jämfört med 20 miljoner på spelarköp. Utan Lundbergs pengar hade Norrköping spelat i division 1. Fredrik Lundberg har köpt Norrköpings framgångar. Så enkelt är det.
Citera
2015-09-30, 09:04
Medlem
ArneIIIs avatar
Vilken plot twist i tråden!

Just nu...Norrköping ovärdiga vinnare! Stay tuned for more..

Angående Blåvitts rövar/brottarfotboll eller vad ni nu vill kalla det så är det klart att det finns saker man tycker fungerar mindre bra i spelet. Det tycker väl alla om sitt lag. Vad gäller IFK Göteborg så tycker jag att vi utvecklat vårt offensiva spel och vår boll-possession och vi har en betydligt bättre matchcoach. Många utav de kryss som hade med Stahre har blivit till vinster. Vi vinner mot sämre lag, men vi har fortfarande offensiva problem i form av riktigt målfarliga strikers. Vi förlorade trots allt (väntat) förra säsongens skyttekung. Tycker vi gjort en säsong som gått åt precis rätt håll sett till vårt tidigare spel. Jag tror inte personer som uttalar sig om Blåvitts spel i år helt enkelt sett samtliga matcher. Man kan inte ta så många poäng som topplagen tagit i år med enbart brunkande. Vi har trots allt slutat på topp tre år i rad nu. Inte ens Kalmar gjorde det -08. Skulle naturligtvis vara underbart om allt kröntes med ett SM-guld, vilket är långtifrån säkert.

...och för att förtydliga ett par saker. I ett seriesystemspel har alla matcher stor betydelse och fördelaktiga domslut i slutet av serien är naturligtvis bara av akademisk betydelse. Om det är någon som påstår att sitt lag inte fått med sig en billig frispark eller annat domslut under en hel säsong så ljuger den. Samma sak gäller naturligtvis det omvända, felaktiga domslut emot sig.
Citera
2015-09-30, 11:15
Medlem
svulles avatar
Citat:

Lugn nu. Du har uppenbarligen ingen koll på Fredrik Lundbergs förehavanden. Det närmsta vi kommer din beskrivning är Carl Bennets engagemang i Halmstad. Och det är långt därifrån.
Citera
2015-09-30, 11:52
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Spelarköp? Spelarköp är en mindre del av alla föreningars ekonomi. Det finns ingen som helst skillnad på att pynta in 20 miljoner i driften jämfört med 20 miljoner på spelarköp. Utan Lundbergs pengar hade Norrköping spelat i division 1. Fredrik Lundberg har köpt Norrköpings framgångar. Så enkelt är det.

Du svamlar. Det pyntas inte in några 20 miljoner i driften från Fredrik Lundbergs håll.
Citera
2015-09-30, 11:59
Medlem
knullklassons avatar
När vi ändå är inne på temat 'Vi är Peking, alla älskar oss' så har ni här en rykande färsk artikel på ESPN om vår framgångssaga:
http://www.espnfc.com/blog/espn-fc-united/68/post/2639111/norrkoping-seek-return-to-past-glory-in-allsvenskanliga
Mycket nöje allesammans!
Citera
2015-09-30, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimgus
Du svamlar. Det pyntas inte in några 20 miljoner i driften från Fredrik Lundbergs håll.

Du svamlar. Jag har aldrig skrivit det du påstår. Sen var det väl 15 miljoner han köpte spelare åt Norrköping för senast bidragen var riktade.
Citera
2015-09-30, 13:18
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Vilken plot twist i tråden!
Tycker vi gjort en säsong som gått åt precis rätt håll sett till vårt tidigare spel. Jag tror inte personer som uttalar sig om Blåvitts spel i år helt enkelt sett samtliga matcher. Man kan inte ta så många poäng som topplagen tagit i år med enbart brunkande. Vi har trots allt slutat på topp tre år i rad nu. Inte ens Kalmar gjorde det -08. Skulle naturligtvis vara underbart om allt kröntes med ett SM-guld, vilket är långtifrån säkert.

Exakt vad gjorde inte Kalmar FF 2008?
Citera
2015-09-30, 13:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Exakt vad gjorde inte Kalmar FF 2008?

Ni slutade inte top 3 år i rad år 2008!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera