2015-09-29, 20:35
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Visst, man kan snacka om att Blåvitt haft flyt med domsluten, men att säga att förbundet ser till så att domarkåren ska döma i deras fördel är ju bara trams. Felaktiga domslut tenderar dock att jämna ut sig över säsongens gång, så vi ska nog inte vara alltför förvånade ifall Gbg snuvas på guldet pga ett helt galet domslut i deras nackdel

Det ser jag som självklart, än har inte domarna gjort sina sista avgörande misstag.
Citera
2015-09-29, 20:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Kontringar?

http://www.mrbet.se/bollinnehav-allsvenskan

Högst bollinnehav i AS.
Joo, man får ett högt bollinnehav av att bolla runt i backlinjen också, vilket IFK gjorde mot Bajen i halva matchen.
Citera
2015-09-29, 20:51
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Visst, man kan snacka om att Blåvitt haft flyt med domsluten, men att säga att förbundet ser till så att domarkåren ska döma i deras fördel är ju bara trams. Felaktiga domslut tenderar dock att jämna ut sig över säsongens gång, så vi ska nog inte vara alltför förvånade ifall Gbg snuvas på guldet pga ett helt galet domslut i deras nackdel

Vilka väljer domare till matcherna? Förbundet.

Varför tror du man valde en oerfaren kuksugare(syns t.om på honom) till att döma sundsvallsmatchen? För att man vet att han med större sannolikhet påverkas av hemmafansen och därmed med större sannolikhet skänker bort straffar till hemmalaget. Syntes ju dessutom tydligt att han tvekade att blåsa tills han hörde publikens reaktion.

Sen har det ryktats ett bra tag att Jonas Eriksson(multimiljonär) är extremt pengakåt och inte sällan tackar nej till en extra bonus...(notera att han dömde elfsborg-gbg och guldkonkurrenten AIKs match kort därefter)
Citera
2015-09-29, 20:57
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Syntes ju dessutom tydligt att han tvekade att blåsa tills han hörde publikens reaktion.
Såg man matchen på plats så var det den assisterande som vinkade extremt frenetiskt.
Citera
2015-09-29, 21:16
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Vilka väljer domare till matcherna? Förbundet.

Varför tror du man valde en oerfaren kuksugare(syns t.om på honom) till att döma sundsvallsmatchen? För att man vet att han med större sannolikhet påverkas av hemmafansen och därmed med större sannolikhet skänker bort straffar till hemmalaget. Syntes ju dessutom tydligt att han tvekade att blåsa tills han hörde publikens reaktion.

Sen har det ryktats ett bra tag att Jonas Eriksson(multimiljonär) är extremt pengakåt och inte sällan tackar nej till en extra bonus...(notera att han dömde elfsborg-gbg och guldkonkurrenten AIKs match kort därefter)

Mest för att det är roligt att se dina svar, men om din teori skulle stämma varför är det då tio olika domare som dömt våra matcher i år (mellan 1 och 5 matcher vardera)? Hade det inte varit enklare att låta nästan alla matcher vi spelat dömmas av Jonas Eriksson (mutbar) samt väldigt oerfarna domare?

/feldgrau
Citera
2015-09-29, 21:18
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Mest för att det är roligt att se dina svar, men om din teori skulle stämma varför är det då tio olika domare som dömt våra matcher i år (mellan 1 och 5 matcher vardera)? Hade det inte varit enklare att låta nästan alla matcher vi spelat dömmas av Jonas Eriksson (mutbar) samt väldigt oerfarna domare?

/feldgrau

Hade naturligtvis varit för uppenbart.
Citera
2015-09-29, 21:26
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

För vem? Inte fan har jag koll på vilka domare som dömmer de andra lagens matcher.

/feldgrau
Citera
2015-09-29, 21:26
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Men förbundet har ändå slarvat. I och med att du har genomskådat allt menar jag.

Hur kan vi jobba annorlunda i framtiden så att detta aldrig upptäcks igen?
Citera
2015-09-29, 21:39
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Men förbundet har ändå slarvat. I och med att du har genomskådat allt menar jag.

Hur kan vi jobba annorlunda i framtiden så att detta aldrig upptäcks igen?

Vad spelar det för roll om jag och några till har genomskådat det när den stora massan inte har det?
En konspiration genomskådas alltid av ett fåtal, det går inte att undvika. Men så länge inte den stora massan anar oråd så har ju konspiratörerna lyckats.

Det finns en teoretisk chans att norrköping kniper guldet till förbundets förtret, men knappast i praktiken.
Citera
2015-09-29, 21:47
Medlem
ErPupones avatar
Borde man ju försått!

Att IFK inte kan ta att det är AIK och MFF som fått SvFF-stämpeln och därför anlitat Prioritet Finans att pumpa in pengar i förbundet för att få domslut med sig när publiken överstiger ett visst antal decibel.
Fan va smutsiga ni är.
Citera
2015-09-29, 22:41
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Vad spelar det för roll om jag och några till har genomskådat det när den stora massan inte har det?
En konspiration genomskådas alltid av ett fåtal, det går inte att undvika. Men så länge inte den stora massan anar oråd så har ju konspiratörerna lyckats.
Då är ju allt lugnt juh....phew!

Så länge du, som ensam i sanningens tjänst inte får för dig att gå till pressen vill säga, då är allt kört.

Är din lojalitet möjligtvis också till salu..?
Citera
2015-09-29, 22:58
Medlem
Vad pinsamt bittra alla är mot fiskrensarna. Går inte att förneka att Blåvitt är välförtjänta att vara med och slåss om guldet i år.

Och jo, vi har åkt på två tunga uddamålsförluster mot dem (ffa hemmamötet där vi dominerade men åkte på 0-1 i slutminuterna efter en situation det förmodligen borde varit grönvit frispark) så visst hade jag också kunnat sitta och tjafsat om att Blåvitt "fuskat" till sig sin placering. Men det varken stämmer eller är konstruktivt.

Nu hoppas jag förvisso Peking tar guldet då jag ogillar Göteborg men gnället här luktar ju verkligen avundsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in