Citat:
Ursprungligen postat av
Frontlinjen
Men detta kan inte gälla retroaktivt. Det kan knappast vara skäligt, så vi som sitter med en kass lånestock behöver inte oroa oss för att det blir om möjligt ännu sämre.
Dock är det något som gör att alla övriga från och med nu bestämt kan avrådas från att gå in som långivare, även om TB:s kreditgivning förbättrats.
Det är ju det som är så speciellt... avtalet som gällde fram till och med december 2014 säger
"TrustBuddy förbehåller sig rätten att ändra dessa allmänna villkor utan föregående godkännande från Medlemmarna."
"Sådana ändrade allmänna villkor kommer att gälla även för Låneavtal som redan löper vid ikraftträdandet av de ändrade allmänna villkoren."
dvs Trustbuddy har tveklöst rätt att ändra retoroaktivt i avtalet... för dessa lån....
Men som jag skrev i mitt tidigare inlägg med frågor till Trustbuddy (som de självklart väljer att inte svara på precis som vanligt)
Står det i det i dag gällande avtalet
"En ändring i dessa Allmänna Villkor gäller bara för Låneavtal som ingåtts efter det att ändringen har skett. Befintliga Låneavtal ska löpa enligt de Allmänna Villkoren vid avtalens ingående."
Jag kan iallafall inte dra nån annan slutsats av detta än....
Lånen som är utfärdade 2012-2014 gäller under dagens avtal, som i sin tur säger att det ändå skall lyda under 2012-2014 års avtal....
Någon annan som drar nån annan slutsats?
Här har ni 2012-2014 avtalet (tack till Mxx som gjort det så lätt tillgängligt)
http://pastebin.com/4becbBN1
Vet inte riktigt men det känns som Trustbuddy har varit lite för smarta för sitt eget bästa...