Citat:
Ursprungligen postat av
TrustBuddy
Hej!
I vår ständiga strävan till förbättrad kommunikation och ökad transparens, vill vi göra vårt allra yttersta för att besvara era frågor och uppdatera er om kommande förbättringar.
Vår support tar naturligtvis fortfarande emot frågor som skickas direkt till: lenders@trustbuddy.com och vi rekommenderar alla som har frågor att ta kontakt där så att vi kan ge bästa möjliga service och information.
Med anledning av sekretesskäl har vi inte möjlighet att svara på kundspecifika frågor i detta forum.
Vänliga Hälsningar
/TrustBuddy Sverige
Låt oss börja med att vara positiva…. vad bra att vill öka transparansen och besvara lite frågor….
Låt oss börja….
Enligt 10 paragrafen i avtalet skall räntan vara 12%.
Men för den som lånar ut pengarna till t.ex. ett 5000 kronors lån är räntan faktiskt bara 11,17% (För inget lån erhålls 12% pga att långivarna också lånar ut pengar till Trustbuddy avgifter)
När kommer mellan skillnaden att betalas ut? alltså de 0,83% som ni hittils inte har betalat ut men som jag och alla andra har rätt till enligt avtalet.
Enligt 20 paragrafen skall ni utan ogrundat dröjsmål medela medlemmarna via Trustbuddy profilen när ni uppdaterar avtalen…
Nu har ni ändrat avtalen minst 3 gånger under de senaste 10 månaderna utan att meddela detta till medlemmarna, senast nu i veckan.
Hur kommer det sig? Hur kommer medlemmarna att kompenseras för detta avtalsbrott?
Är verkligen dessa förändringar som genomförts som är mycket negativa för era äldre kunder verkligen giltiga när ni bryter mot avtalet i genomförandet av dem? Vet att det står att ni får ändramen står också att ni skall meddela.
Kan ni här på forumet tydligt redovisa de förändringar som gjordes i december och under våren och slutligen de förändringar som genomfördes i veckan?
Om vi nu antar att förändringarna som genomförts faktiskt är ok trotts att ni inte har genomfört er informations skyldighet enligt avtalet så undrar jag följande.
I avtalet som ändrades i december står det:
Sådana ändrade allmänna villkor kommer att gälla även för Låneavtal som redan löper vid ikraftträdandet av de ändrade allmänna villkoren.
Min tolkning, ändrar ni villkoren ändras de för samtliga lån även de som givna tidigare än ändringen…
Korrekt?
I de avtal som ni smugglade ut i veckan står det
En ändring i dessa Allmänna Villkor gäller bara för Låneavtal som ingåtts efter det att ändringen har skett. Befintliga Låneavtal ska löpa enligt de Allmänna Villkoren vid avtalens ingående. (samma sak stod i det som ändrades i våras)
Min tolkning blir därmed att lånen som nu givits ut innan december 2014 alltså skall följa de avtalet som gällde mellan 2012-2014 i och med att man skall följa villkoren i framtida avtal och dessa villkor säger att man skall följa de gamla villkoren....
dvs att förluster skall delas på hela kollektivet…..
Måste vara extremt tråkigt för dem som sätter in pengar nu som själv får bära sina egna förluster men som också får vara med och betala för alla gamla förluster….
Därmed vill jag ha en fullständig redogörelse för enligt vilket avtal samtliga mina lån lyder under, så jag enkelt kan kontrollera att försäljningarna sker korrekt. Detta är väl inget problem i det nya transparenta Trustbuddy?
Då Mail sällan eller aldrig besvaras av lenders@trustbuddy.se och Trustbuddy brukar ha en otrolig otur med sitt mailsystem när de skall svara, Var god att meddela mig hur jag skall skicka denna förfrågan på ett säkert sätt så den hamnar hos rätt person på Trustbuddy
För att hjälpa Trustbuddy att öka sin transparens uppmanar jag också aktiva på Flashback att lämna ett omdöme på
https://se.trustpilot.com/review/trustbuddy.com/se
Nu får ni en fantastisk möjlighet att visa upp er förbättrade kommunikation och er ökad transparens….
Hoppas på ett svar under måndagen....
Med förhoppningar om en framtida god kommunikation
Repus