2015-09-23, 13:07
Medlem
Har inte heller fått någon notis om ändrade avtal, så om de åberopar de ändrade avtalen så kan man isf bestrida dem eftersom de inte bara kan ändra texten hur som helst på hemsidan.
Citera
2015-09-23, 14:58
Medlem
Samma här. Skrev till dem och frågade. Får väl något kryptiskt "svar" tillbaka som vanligt.
Citera
2015-09-24, 14:45
Medlem
Hej!

I vår ständiga strävan till förbättrad kommunikation och ökad transparens, vill vi göra vårt allra yttersta för att besvara era frågor och uppdatera er om kommande förbättringar.

Vår support tar naturligtvis fortfarande emot frågor som skickas direkt till: lenders@trustbuddy.com och vi rekommenderar alla som har frågor att ta kontakt där så att vi kan ge bästa möjliga service och information.

Med anledning av sekretesskäl har vi inte möjlighet att svara på kundspecifika frågor i detta forum.

Vänliga Hälsningar
/TrustBuddy Sverige
Citera
2015-09-24, 15:45
Medlem
När kommer ni börja utförsäljningen av gamla lån?

Hur många % av utestående kapital tror ni man kan räkna med att få tillbaka om man har stoppat utlåningen sen ca 2år?

Iom att ni tagit bort att dåliga lån sprids i kollektivet, hur stort kapital tycker ni man behöver för inte riskera att en förstor del av ens kapital blir uppbundet i dåliga lån?

Hur förhåller ni er till att avkastningen jag har fått på 2år som aktiv långivare, och sen ytterligare 2år med stoppat utlåning är cirka 10-15%, om jag skulle få ut alla mina pengar idag, är det en acceptabel avkastning på 4år? Får jag ut 20% av mitt utestående kapital hamnar avkastningen på 3-4% på 4år.
Senast redigerad av AcesinExile 2015-09-24 kl. 15:54.
Citera
2015-09-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej!

I vår ständiga strävan till förbättrad kommunikation och ökad transparens, vill vi göra vårt allra yttersta för att besvara era frågor och uppdatera er om kommande förbättringar.

Vår support tar naturligtvis fortfarande emot frågor som skickas direkt till: lenders@trustbuddy.com och vi rekommenderar alla som har frågor att ta kontakt där så att vi kan ge bästa möjliga service och information.

Med anledning av sekretesskäl har vi inte möjlighet att svara på kundspecifika frågor i detta forum.

Vänliga Hälsningar
/TrustBuddy Sverige

Oj, gubben i lådan dyker upp igen. Undra hur lång tid ni tänker stanna här denna gången.
Citera
2015-09-25, 07:17
Medlem
"I vår ständiga strävan till förbättrad kommunikation och ökad transparens"

Ni skojjar va?

För övrigt så ställer jag mig högst tveksam till att TB har laglig rätt att ändra i villkoren till att förlusterna numera bara sprids i de som innehar de "dåliga" lånen. Så var inte villkoren när jag investerade pengarna och jag hann till och med låsa alla lån ett halvår innan dessa nya villkor kom till.
Senast redigerad av Agathorn 2015-09-25 kl. 07:23.
Citera
2015-09-25, 08:05
Medlem
Citat:
Hej!

Vänliga Hälsningar
/TrustBuddy Sverige

Ni är så patetiska Trustbuddy, har ni ingen heder alls?
Citera
2015-09-25, 21:29
Medlem
Citat:
Hej!

Vänliga Hälsningar
/TrustBuddy Sverige

Låt oss börja med att vara positiva…. vad bra att vill öka transparansen och besvara lite frågor….

Låt oss börja….

Enligt 10 paragrafen i avtalet skall räntan vara 12%.
Men för den som lånar ut pengarna till t.ex. ett 5000 kronors lån är räntan faktiskt bara 11,17% (För inget lån erhålls 12% pga att långivarna också lånar ut pengar till Trustbuddy avgifter)

När kommer mellan skillnaden att betalas ut? alltså de 0,83% som ni hittils inte har betalat ut men som jag och alla andra har rätt till enligt avtalet.

Enligt 20 paragrafen skall ni utan ogrundat dröjsmål medela medlemmarna via Trustbuddy profilen när ni uppdaterar avtalen…

Nu har ni ändrat avtalen minst 3 gånger under de senaste 10 månaderna utan att meddela detta till medlemmarna, senast nu i veckan. Hur kommer det sig? Hur kommer medlemmarna att kompenseras för detta avtalsbrott?

Är verkligen dessa förändringar som genomförts som är mycket negativa för era äldre kunder verkligen giltiga när ni bryter mot avtalet i genomförandet av dem? Vet att det står att ni får ändramen står också att ni skall meddela.

Kan ni här på forumet tydligt redovisa de förändringar som gjordes i december och under våren och slutligen de förändringar som genomfördes i veckan?

Om vi nu antar att förändringarna som genomförts faktiskt är ok trotts att ni inte har genomfört er informations skyldighet enligt avtalet så undrar jag följande.
I avtalet som ändrades i december står det:
Sådana ändrade allmänna villkor kommer att gälla även för Låneavtal som redan löper vid ikraftträdandet av de ändrade allmänna villkoren.

Min tolkning, ändrar ni villkoren ändras de för samtliga lån även de som givna tidigare än ändringen…
Korrekt?

I de avtal som ni smugglade ut i veckan står det
En ändring i dessa Allmänna Villkor gäller bara för Låneavtal som ingåtts efter det att ändringen har skett. Befintliga Låneavtal ska löpa enligt de Allmänna Villkoren vid avtalens ingående. (samma sak stod i det som ändrades i våras)

Min tolkning blir därmed att lånen som nu givits ut innan december 2014 alltså skall följa de avtalet som gällde mellan 2012-2014 i och med att man skall följa villkoren i framtida avtal och dessa villkor säger att man skall följa de gamla villkoren....

dvs att förluster skall delas på hela kollektivet…..
Måste vara extremt tråkigt för dem som sätter in pengar nu som själv får bära sina egna förluster men som också får vara med och betala för alla gamla förluster….

Därmed vill jag ha en fullständig redogörelse för enligt vilket avtal samtliga mina lån lyder under, så jag enkelt kan kontrollera att försäljningarna sker korrekt. Detta är väl inget problem i det nya transparenta Trustbuddy?

Då Mail sällan eller aldrig besvaras av lenders@trustbuddy.se och Trustbuddy brukar ha en otrolig otur med sitt mailsystem när de skall svara, Var god att meddela mig hur jag skall skicka denna förfrågan på ett säkert sätt så den hamnar hos rätt person på Trustbuddy

För att hjälpa Trustbuddy att öka sin transparens uppmanar jag också aktiva på Flashback att lämna ett omdöme på https://se.trustpilot.com/review/trustbuddy.com/se

Nu får ni en fantastisk möjlighet att visa upp er förbättrade kommunikation och er ökad transparens….

Hoppas på ett svar under måndagen....

Med förhoppningar om en framtida god kommunikation
Repus
Senast redigerad av Repus 2015-09-25 kl. 21:38.
Citera
2015-09-28, 20:39
Medlem
Bra inlägg Repus!

Det är väl nån ny tjomme från Klarnagänget som tänkte kliva in här och rensa luften men han inser nog snart vilket ormbo han har hamnat i och lämnar tråden lika hastigt som han kom in.

Inga pengar finns i bolaget för att kunna "släta över" problemen som har uppstått pga de dåliga kreditkontrollerna så då återstår bara status quo.
Citera
2015-09-30, 07:53
Medlem
Jag fick inget svar om villkoren som ändrats utan fick nog något generellt standardsvar om att de satsar på långivarna med det som känns viktigast nämligen en ny teknisk plattform och transparens (jag vet vad som känns viktigast för mig och det är INTE en ny teknisk plattform).

De skrev även att de har en ny ledning på plats. Kanske något positivt? Iofs om de skulle ta tag i saken ordentligt så skulle vi alla bli kontaktade av dem personligen med mössan i handen och en rejäl förklaring. Något som inte skett.

Skrev och frågade samma fråga igen, om villkoren ....
Citera
2015-09-30, 09:41
Medlem
Fick nu svar ifrån Trustbuddy om villkoren. De skriver att det stämmer att villkoren är nu ändrade så förlusterna räknas på de som ingår i lånen och slås inte ut jämt för alla som det tidigare stod i villkoren.

Undra vad nästa ändring blir? Kanske att inga pengar alls kommer betalas ut till långivare. Enkelt att ändra villkoren och då får ju TB behålla hela pengasäcken själv. Enkel matte. De är genier där borta.
Citera
2015-09-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Fick nu svar ifrån Trustbuddy om villkoren. De skriver att det stämmer att villkoren är nu ändrade så förlusterna räknas på de som ingår i lånen och slås inte ut jämt för alla som det tidigare stod i villkoren.

Så nu har de tagit bort riskspridningen. Med ett litet kapital är därmed risken betydande att man kommer att förlora stora delar av sitt kapital, om man har lite otur med vilka man lånar ut till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in