Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-26, 23:31
  #2941
Medlem
[quote=Fiskpinnet|53800936]Det måste ju gå att göra något juridiskt. Kan inte fatta att man kan bli så här lurad av ett svenskt börsföretag. Har själv 70 tusen kvar hos dom som verka hopplöst att få ut.[/QUOTE

Surt.. jag gjorde tydligen rätt val för 2 år sedan när jag stoppade utlåningen, tog ut löpande det som betalades in, och när det började gå trögt att få några inbetalningar gjorde jag mitt 90% uttag. Sedan dess har bara några enstaka tior kommit in, i år tror jag det är frågan om drygt en krona totalt..
Citera
2015-06-27, 05:56
  #2942
Medlem
Jag har varit långivare flera år. Tidigare fungerade det men nu är det helt stopp med att få in några pengar. vid kontakt med denna nya norrman "Glenn" verka det som att lånen gått till inkasso och blivit aktuella för någon återbetalningsplan.

Någon som sitter med kopior på gamla villkor?
Citera
2015-06-27, 09:54
  #2943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnet
Jag har varit långivare flera år. Tidigare fungerade det men nu är det helt stopp med att få in några pengar. vid kontakt med denna nya norrman "Glenn" verka det som att lånen gått till inkasso och blivit aktuella för någon återbetalningsplan.

Någon som sitter med kopior på gamla villkor?

Jag har de villkor som gällde 2012 och till december 2014... tyvärr är det nått strul med ÅÄÖ men med lite sök och ersätt i word blir det läsbart.

Lite långt att bara klistra in, skicka mig ett privat meddelande med en mailadress så skickar jag dem.
Citera
2015-06-27, 12:17
  #2944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnet
Jag har varit långivare flera år. Tidigare fungerade det men nu är det helt stopp med att få in några pengar. vid kontakt med denna nya norrman "Glenn" verka det som att lånen gått till inkasso och blivit aktuella för någon återbetalningsplan.

Någon som sitter med kopior på gamla villkor?
Här är de villkor som gällde från 2012 till någon gång 2014:
http://pastebin.com/4becbBN1
Citera
2015-06-27, 19:42
  #2945
Medlem
Kalas, tack ska ni ha.
Citera
2015-06-29, 02:16
  #2946
Medlem
Tänkte att berätta lite kort hur det gick för mig.
Hade ca 50tkr investerat och utlånad. Sedan för ungefär 1,5 år sedan gjorde uttag på 90%. For ett år sedan var bara 45kr av den kvarstående 5000 tillgänglig. Jag mejlade support och fick svaret att det kan ta upp till ett år innan hela summan är tillgänglig. Idag, mer än ett år efter det mejlet har jag gjort uttag på 1400kr som var tillgänglig. Bara 2800 kvar som låst då 800 verkar har försvunnit som 'forluster' dvs typ 15%!
Slutsatsen? BLUFF FORETAG.
Citera
2015-06-29, 17:46
  #2947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobbers
Tänkte att berätta lite kort hur det gick för mig.
Hade ca 50tkr investerat och utlånad. Sedan för ungefär 1,5 år sedan gjorde uttag på 90%. For ett år sedan var bara 45kr av den kvarstående 5000 tillgänglig. Jag mejlade support och fick svaret att det kan ta upp till ett år innan hela summan är tillgänglig. Idag, mer än ett år efter det mejlet har jag gjort uttag på 1400kr som var tillgänglig. Bara 2800 kvar som låst då 800 verkar har försvunnit som 'forluster' dvs typ 15%!
Slutsatsen? BLUFF FORETAG.

Låter faktiskt märkligt... Har du kollat igenom dina transaktioner efter förluster som skulle motsvara de saknade pengarna?
Förluster skall ju dras på hela kollektivet och jag har inte alls haft förluster i närheten av dina procent summor.

Trustbuddys verkliga kreditförluster skulle jag däremot tro ligger nånstans runt 30 procent men genom att i princip aldrig skriva av skulder så blir allt bara upplåst i dåliga krediter...
Det finns ju en anledning till att trustbuddy Lovade öppenhet och att man skulle kunna få ut sin status över hur mycket som var upplåst i dåliga krediter....
Jag fick ut min status 75,5% var upplåst i dåliga krediter vid tillfället lånen ej stoppade.... Trustbuddy kommenterade sedan här och skrev att mina lån inte var representativa... Men de lämnade aldrig ut uppgifter åt nån annan för att bevisa att de inte var det.... Så vi får väl anta att de faktiskt var representativa för kollektivet....
Citera
2015-06-30, 08:45
  #2948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Låter faktiskt märkligt... Har du kollat igenom dina transaktioner efter förluster som skulle motsvara de saknade pengarna?
Förluster skall ju dras på hela kollektivet och jag har inte alls haft förluster i närheten av dina procent summor.

Trustbuddys verkliga kreditförluster skulle jag däremot tro ligger nånstans runt 30 procent men genom att i princip aldrig skriva av skulder så blir allt bara upplåst i dåliga krediter...
Det finns ju en anledning till att trustbuddy Lovade öppenhet och att man skulle kunna få ut sin status över hur mycket som var upplåst i dåliga krediter....
Jag fick ut min status 75,5% var upplåst i dåliga krediter vid tillfället lånen ej stoppade.... Trustbuddy kommenterade sedan här och skrev att mina lån inte var representativa... Men de lämnade aldrig ut uppgifter åt nån annan för att bevisa att de inte var det.... Så vi får väl anta att de faktiskt var representativa för kollektivet....

Jag vet inte definitionen av "dåliga krediter" men ifall man som jag haft utlåningen låst i ett år nu och jag får tillbaka cirka 1 % av mitt kapital varje månad (ibland mindre än så) så kan man nog säga att minst 75% av mina pengar är i dåliga krediter också. Så det känns representativt.
Citera
2015-06-30, 09:52
  #2949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Jag vet inte definitionen av "dåliga krediter" men ifall man som jag haft utlåningen låst i ett år nu och jag får tillbaka cirka 1 % av mitt kapital varje månad (ibland mindre än så) så kan man nog säga att minst 75% av mina pengar är i dåliga krediter också. Så det känns representativt.

Tja definitionen borde ju vara alla som inte betalar i tid.... Men de 75,5% som jag hänvisade till hade inte betalat någonting alls på minst tre månader när jag i november fick ut siffrorna från trustbuddy.

Jag tror det är väldigt representativt för alla som varit kunder över 18 månader att största delen är upplåsta hos personer som inte betalar. Det är väl det Trustbuddy inte vågar visa...

Andelen pengar upplåsta i obetalda krediter borde ju vara minst lika viktig att redovisa för sina sparare som räntan är...
Citera
2015-06-30, 12:09
  #2950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Tja definitionen borde ju vara alla som inte betalar i tid.... Men de 75,5% som jag hänvisade till hade inte betalat någonting alls på minst tre månader när jag i november fick ut siffrorna från trustbuddy.

Jag tror det är väldigt representativt för alla som varit kunder över 18 månader att största delen är upplåsta hos personer som inte betalar. Det är väl det Trustbuddy inte vågar visa...

Andelen pengar upplåsta i obetalda krediter borde ju vara minst lika viktig att redovisa för sina sparare som räntan är...

Tror också det är representativt för de som varit kunder i 1,5-2år. Kanske att de har stramat åt kreditgivningen lite på senare tid så att de som är kunder nu har lite lägre avdrift på pengar.

Men i princip är ju avkastningen oväsentlig då det är i princip omöjligt att plocka ut sitt kapital inom en rimlig tid. Har man vart med i 2-3 år skulle jag gissa på att det tar minst lika lång tid för att ta ut 50% av sitt kapital.
Citera
2015-06-30, 16:26
  #2951
Medlem
Så är det för mej med av som Max 90tusen på kontot har jag fått ut ca 20. har kvar ca 70tusen som typ aldrig kommer in.
Citera
2015-06-30, 21:04
  #2952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnet
Så är det för mej med av som Max 90tusen på kontot har jag fått ut ca 20. har kvar ca 70tusen som typ aldrig kommer in.

Tråkigt att det är så illa, så av mia 27k lär jag inte få ut många ören alltså!

Tänkte ha kvar dom tills jag får min 10% bonus av dem.

Borde ha ca 30k då hur stor del tror ni jag kan få ut inom överskådlig tid då?

Läst någonstans att dom ska byta affärsfokus och fasa ut den här delen av verksamheten hur kommer det påverka alla pengar som redan är inne i systemet?

mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback