2014-12-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonPalm
Jag fick meddelande från TB 19/12 om att de satt igång processen att ta ut mina första 90%, ca 6000 kr.

De måste ju hitta någon som vill ta över lånen först...

Vill och vill, behöver jag mina pengar och tar ut dem, så ska jag enkelt få dem.
Eller tänker du likadant om din ordinarie bank,
"äsch, jag tar ut lönen och betalar mina räkningar då banken har lust att ge mig pengarna" ?

edit
då man försöker ringa svinen så kopplar de även ner samtalet efter ett par minuter
när man suttit i kö. Så detta kommer bli ett fall för FI och andra myndigheter
Citera
2014-12-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
Vill och vill, behöver jag mina pengar och tar ut dem, så ska jag enkelt få dem.
Eller tänker du likadant om din ordinarie bank,
"äsch, jag tar ut lönen och betalar mina räkningar då banken har lust att ge mig pengarna" ?

edit
då man försöker ringa svinen så kopplar de även ner samtalet efter ett par minuter
när man suttit i kö. Så detta kommer bli ett fall för FI och andra myndigheter

Nej självklart tänker jag inte så om min ordinarie bank.

Trustbuddy har inte samma ambition, de kan inte fixa fram "dina pengar" (som är utlånade, troligtvis till någon som inte betalar). För att du ska få ut dina pengar måste någon annan överta dina lån, eller lånen betalas tillbaka av de som har lånat pengarna.
Citera
2014-12-27, 21:37
Medlem
Har skrivit i tråden tidigare och det blev stora diskussioner. Nu har det dock gått lite tid.

Hela historien är väll lite lång men i stora drag beskriven nedan.

Jag och några polare hade en diskussion om Loanland. Jag satte därför in en summa på loanland, mest för att poängtera mina argument.

TB tog sedan över LL och då helt plötsligt slutade det komma pengar från de personer som jag lånat ut till på LL, även de personer som skött sig exemplariskt innan. Kan inte komma åt och se vad som har hänt, allt jag vet är att 20% av mina pengar var borta.

I slutändan efter 5 år med pengarna konstant utlånade så tog jag ut mina pengar (tog ca 1 år att få pengarna) med en förlust på 20% av initial beloppet (man kan ju även räkna 5 års avkastning i förlusten). TB vill även att man scannar sitt körkort och kör en printscreen på sin internetbank, något som dom påstår krävs för att verifiera att jag är jag, något som jag känner mig jävligt obekväm med att skicka iväg digitalt till en främling någonstans.
Citera
2014-12-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrokenStocker
I slutändan efter 5 år med pengarna konstant utlånade så tog jag ut mina pengar (tog ca 1 år att få pengarna) med en förlust på 20% av initial beloppet (man kan ju även räkna 5 års avkastning i förlusten). TB vill även att man scannar sitt körkort och kör en printscreen på sin internetbank, något som dom påstår krävs för att verifiera att jag är jag, något som jag känner mig jävligt obekväm med att skicka iväg digitalt till en främling någonstans.

Ja, om det finns riska att vänta 5 år, så kommer det finnas risk att man gör något olagligt.

Körkort/kopia på internetbanken är inget de heller kommer att få, för de har inget med
ens övriga liv att göra då de inte kan prestera det som en en gång gått ut med.

Kommer vänta till veckan efter nyår, sen dag för dag bli deras större börda
Citera
2014-12-30, 08:26
Medlem
Citat:
Har skrivit i tråden tidigare och det blev stora diskussioner. Nu har det dock gått lite tid.

Jag och några polare hade en diskussion om Loanland. Jag satte därför in en summa på loanland, mest för att poängtera mina argument.

TB tog sedan över LL och då helt plötsligt slutade det komma pengar från de personer som jag lånat ut till på LL, även de personer som skött sig exemplariskt innan. Kan inte komma åt och se vad som har hänt, allt jag vet är att 20% av mina pengar var borta.

Loanland var ett riktigt skitföretag som hade absolut noll koll. Har för mig att de var utsatta för en flertal bedrägerier och identitetskapningar. Är nog därför trustbuddy vill ha extrakoll innan de betalar ut pengarna.

Tror trustbuddy ångrar att man köpte dem, Trustbuddy är ju själva experter på att sänka sitt eget rykte och ha loanland som ett extra bojsten var inget de behövde.

Trustbuddy visar ju tydligt att de inte klarar av och inte har nått intresse av att driva in sina egna gamla lån och att det är rimligt att dessa lån ligger hos inkassobolag som inte gör nått för att driva in dem, varför skulle de då överhuvudtaget bry sig om gamla loanland skulder?

Önskar dig lycka till och hoppas du hittar nån lösning som fungerar för dig så du åtminstånde får ut 80% av de insatta pengarna.
Citera
2014-12-30, 10:25
Medlem
Citat:

Då får ni väl trilla in på kontoret och visa upp leg eller liknande, klart att TB måste kunna identifiera vilka de skickar uttagen till, som vilket annat finansinstitut som helst (antar nu att du inte gjort det tidigare).
Citera
2014-12-31, 00:00
Medlem
Ja, det blir väl att försöka kommande vecka igen då samtal till "kontoret"
som långivare avbröts var gång efter 5,45 minuter och samtal
som låntagare avbröts efter ca 9 minuter var gång.

De visar inget större intresse i varken långivare eller låntagare.
Citera
2014-12-31, 11:30
Medlem
Jag påbörjade uttag på 90 % av mina belopp i alla 4 länder där jag är involverad. Hoppas verkligen att detta går snabbt men tyvärr antar jag inte detta.

Att sådana här företag ens får existera är för mig väldigt märkligt! Grämer mig verkligen över att jag gav
dessa bovar väldigt stora belopp.
Citera
2015-01-02, 16:45
Medlem
Mejlade 20/12 och skall få svar ang. de förfallna lånen inom tre arbetsdagar. Antar att det gäller tre TB-arbetsdagar..så inget nytt mer än att räntan sjönk en procent på kvartal, halv och helår.

1 %

senaste kvartalet

4 %

senaste halvåret

10 %

senaste året
Citera
2015-01-02, 19:07
Medlem
0 %

senaste kvartalet

0 %

senaste halvåret

1 %

senaste året

Snart 1,5år sedan jag stoppa utlåningen, har hittills fått tillbaka ca 20% av kapitalet. Bara förluster registrerat på kontot sista 2månaderna.
Citera
2015-01-04, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roewahouth
Mejlade 20/12 och skall få svar ang. de förfallna lånen inom tre arbetsdagar. Antar att det gäller tre TB-arbetsdagar..så inget nytt mer än att räntan sjönk en procent på kvartal, halv och helår.

1 %

senaste kvartalet

4 %

senaste halvåret

10 %

senaste året
Hur länge har du varit kund hos Trustbuddy?
Känns som du börjat nå det läge jag nådde efter ca 1 år.
Citera
2015-01-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
Det handlar om belopp och tillgången på pengar...

I Augusti/september var tiden 10 arbetsdagar efter samtal från Jesper på belopp runt 200 tkr. Små belopp på enstaka 1000 lappar verkar gå fort enligt folk i tråden.

Glöm dock inte att enligt det avtal du har med Trustbuddy har de 30 dagar på sig att betala ut pengarna så allt under det är ju bra.

Jag har skummat igenom deras villkor och ser ingenting om att de ha 30 dagar på sig att betala ut 90 %. Ser dock, grovt översatt: "Om inga andra är villiga att ta över dina lån (eller tja, vi ser helt enkelt till att inget kapitall finns då vi tjänar mera på att direkt låna ut dessa pengarna till andra låntagare helt enkelt), så kommer du inte få några 90 % av pengarna utan får stå ut med att få pengarna insatta på ditt konto i den takt lånen betalas in igen."
Och i mitt fall har jag fått tillbaka knappt 10 000 kr av 110 000 kr på drygt ett halvår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in