2015-09-28, 06:51
Medlem
Iam-Varfors avatar
Vilka gems kör ni med som UH DH? Kör för tillfället med Zei BoT BoS, men funderar på att levla BoP för o så om det kan generera lite mera skada.. Snittcrittar la på runt 500-700 miljoner och det räcker inte särskilt långt..
Citera
2015-09-28, 08:23
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Vilka gems kör ni med som UH DH? Kör för tillfället med Zei BoT BoS, men funderar på att levla BoP för o så om det kan generera lite mera skada.. Snittcrittar la på runt 500-700 miljoner och det räcker inte särskilt långt..

BoP är överlag ganska dålig, särskilt om man får skill damage och elite damage från annat håll. Vad har du som proccar BoT?
Citera
2015-09-28, 13:53
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
BoP är överlag ganska dålig, särskilt om man får skill damage och elite damage från annat håll. Vad har du som proccar BoT?

Som UE DH är det fetade något jag tycker man borde diskutera mer, jag upplever inte någon variant som optimal.
alternativen jag testat är
1. Låta Zei's sekundära skill och en follower med Thunderfurry och massa ias stå för proccen.
2. Iceblink gemet och låta Evasive fire procca Cull the weak och Trapped
3. Thunderfurry i kuben istället för Calamity

Andra alternativ
4. Sentry med Polarstation. Eftersom man har en skill att leka lite med så är den ett alternativ. Vengence/Seath är inte ett måste med tanke på Yang's bågen. Jag upplever också att Caltrops/Bait the Trap är något överflödig då jag kitar runt som en galning hela tiden.
Har dock testat att köra Marked for Death/Mortal Enemy, ger rätt bra med hatred ihop med Calamity i kuben.

Fått min Yang's nu btw, 56e försöket så vart den Ancient. Ingen toppen-roll, men godkänd.
Citera
2015-09-28, 13:54
Medlem
swebarbs avatar
Bane of the trapped är sjukt bra den addar ju din damage utöver alla andra mulipliers som du redan har så med den kan man boosta sin damage rätt hyffast om man har den över lvl60 med 35% damage eller mer det är väldigt mycket extra damage man får.
Citera
2015-09-28, 15:56
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Bane of the trapped är sjukt bra den addar ju din damage utöver alla andra mulipliers som du redan har så med den kan man boosta sin damage rätt hyffast om man har den över lvl60 med 35% damage eller mer det är väldigt mycket extra damage man får.
Det är just det, få upp den över 60 fixar la typ 50 solo atm och det ger inte många % att uppa

Hade en annan tanke med att uppa poison gemmet, och ha den som en tredje "elemental" damage tillsammans med fire och lightning, men vettefan om convention ger 200% när mobsen redan är poisonade?

Antar att man kan trycka ut lite mer dps med natalya builden, men den skiten är så jävla tråkig att köra + att man är ju konstant low på hatred..
Citera
2015-09-28, 17:03
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Som UE DH är det fetade något jag tycker man borde diskutera mer, jag upplever inte någon variant som optimal.
alternativen jag testat är
1. Låta Zei's sekundära skill och en follower med Thunderfurry och massa ias stå för proccen.
2. Iceblink gemet och låta Evasive fire procca Cull the weak och Trapped
3. Thunderfurry i kuben istället för Calamity

Andra alternativ
4. Sentry med Polarstation. Eftersom man har en skill att leka lite med så är den ett alternativ. Vengence/Seath är inte ett måste med tanke på Yang's bågen. Jag upplever också att Caltrops/Bait the Trap är något överflödig då jag kitar runt som en galning hela tiden.
Har dock testat att köra Marked for Death/Mortal Enemy, ger rätt bra med hatred ihop med Calamity i kuben.

Fått min Yang's nu btw, 56e försöket så vart den Ancient. Ingen toppen-roll, men godkänd.

Fick äntligen en fins yang's!!
Skall lägga upp bild på den, men den rollade äckligt bra.

Jag tycker ärligt talat caltrops och min templar räcker, han har sin charge, TF , wyrdward och ordentlig attackspeed. I kombination med Zei's fungerar det. För ärligt talat vet jag inte vilken gem jag skulle byta ut isåfall, möjligtvis att Taeguk skulle kunna fungera, men det är jag inte 100% på.

Har de ändrat att calamity lägger något annat än orunad Marked for Death? Det har inte stått i någon patchnote vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Det är just det, få upp den över 60 fixar la typ 50 solo atm och det ger inte många % att uppa

Hade en annan tanke med att uppa poison gemmet, och ha den som en tredje "elemental" damage tillsammans med fire och lightning, men vettefan om convention ger 200% när mobsen redan är poisonade?

Antar att man kan trycka ut lite mer dps med natalya builden, men den skiten är så jävla tråkig att köra + att man är ju konstant low på hatred..

Som DH? CoE cyklar inte poison alls om du spelar DH, utan det är i ordningen Fire, thunder,physical, cold och återigen.

WD har poison och är vad jag vet den enda klassen som har det på CoE (munkar har fem element)
Senast redigerad av N3ss3 2015-09-28 kl. 17:05.
Citera
2015-09-28, 20:30
Medlem
Hopp då börjar man tröttna ändå trots allt. Känner inte att det finns något som gör det värt den jäkla paragon-grinden. För att ha en chans att komma högt på boardsen i slutet av säsongen måste jag sitta i hundratals timmar och grinda speedgrifts, och i slutändan så är det ingen som bryr sig ändå, man får ett "gz" eller två i chatten sen är det inget mer med det. Okej om vägen dit var kul men det är det ju inte. Farma bounties är inte kul, grinda speedgrifts är inte kul, det känns mer som en chore. Med denna power creepen lär man ju behöva närme p2000 för att ha en chans på de högre placeringarna i slutet av säsongen, the nolifers har ju redan p1400++.

Känns som man behöver någon lättare form av autism eller asperger för att kunna sitta och grinda speedgrifts 10h timmar per dag, dag ut och dag in.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-09-28 kl. 20:40.
Citera
2015-09-28, 20:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Hopp då börjar man tröttna ändå trots allt. Känner inte att det finns något som gör det värt den jäkla paragon-grinden. För att ha en chans att komma högt på boardsen i slutet av säsongen måste jag sitta i hundratals timmar och grinda speedgrifts, och i slutändan så är det ingen som bryr sig ändå, man får ett "gz" eller två i chatten sen är det inget mer med det. Okej om vägen dit var kul men det är det ju inte. Farma bounties är inte kul, grinda speedgrifts är inte kul, det känns mer som en chore. Med denna power creepen lär man ju behöva närme p2000 för att ha en chans på de högre placeringarna i slutet av säsongen, the nolifers har ju redan p1400++.

Känns som man behöver någon lättare form av autism eller asperger för att kunna sitta och grinda speedgrifts 10h timmar per dag, dag ut och dag in.

jo fan jag förstår inte heller dom som orkar hålla påsådär varje dag för att komma nån stans på nån jävla leaderbord och skryta bara ? tror nog många botar också. Men spelet är ju egentligen en endless grindfest dom som lägger ner så många timmar i veckan och månaden är dom som vinner på det med så höga paragons haha har inte ens 800 och då finns det folk som har det dubbla nästan..
Citera
2015-09-28, 20:54
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:

yup. tröttnade för ett tag sen och metat är mongotråkigt. det är ingen prestige i leaderboards alls sadly.
Citera
2015-09-29, 11:21
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Börja botta då? Har länge tyckt illa om det, men nu har det börjat svänga. Står lite på samma kant som dig. Har länge haft som mål att ta p1000 i totala och när det är nått finns det egentligen ingen anledning att inte göra det. Etiskt bryr jag mig inte ett skit. Finns det folk som har tiden och lusten att kötta 10h per dag genom en hel säsong (uppenbarligen finns det det, eller så bottar många) så är det ju ett val som ger dem lycka. För mig skulle det nog ge mer lycka att botta å sen försöka kötta lite sologrifts! Antingen det, eller lägga det helt!
Citera
2015-09-29, 12:35
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Har de ändrat att calamity lägger något annat än orunad Marked for Death? Det har inte stått i någon patchnote vad jag vet.

Logiskt borde i allafall "Mortal Enemy" runan funka.
"Attacks you make against the marked enemy generate 4 Hatred."
Alltså, Calamity markerar mobsen och Mortal Enemy ger dig 4 hatred tillbaka. Men kanske inte funkar så?
Ser också att många börjat köra med Marked for Death / Contagion då tydligen den stakkar ihop med Calamity. Men har inte grävt nåt i det då jag börjar tröttna och mest slölirar lägre grifter och t10. Så då spelar det ingen roll direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Börja botta då? Har länge tyckt illa om det, men nu har det börjat svänga. Står lite på samma kant som dig. Har länge haft som mål att ta p1000 i totala och när det är nått finns det egentligen ingen anledning att inte göra det. Etiskt bryr jag mig inte ett skit. Finns det folk som har tiden och lusten att kötta 10h per dag genom en hel säsong (uppenbarligen finns det det, eller så bottar många) så är det ju ett val som ger dem lycka. För mig skulle det nog ge mer lycka att botta å sen försöka kötta lite sologrifts! Antingen det, eller lägga det helt!

Intressant att du nämner det, vi snackade om det tidigare idag och jag hatar i utgångspunkt bottande. Men när det bara är farmande efter paragon och allt annat är klart, så ser jag inte helt mening med spelet. För mig går det ut på att samla ihop så bra gear som möjligt och sen börja tävla. Men att grinda 10h/dag bara för att nå en hög paragon är totalt ointressant och det här är något Blizz borde se över. Och vi är absolut inte ensamma om det här proglemet.
Senast redigerad av Lanoo 2015-09-29 kl. 12:39.
Citera
2015-09-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy

Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Intressant att du nämner det, vi snackade om det tidigare idag och jag hatar i utgångspunkt bottande. Men när det bara är farmande efter paragon och allt annat är klart, så ser jag inte helt mening med spelet. För mig går det ut på att samla ihop så bra gear som möjligt och sen börja tävla. Men att grinda 10h/dag bara för att nå en hög paragon är totalt ointressant och det här är något Blizz borde se över. Och vi är absolut inte ensamma om det här proglemet.

Ja till och med the nolifers a'ka ZE anser ju att paragon har för stor impact på grifts. Skillnaden på en paragon 900 och en paragon 1600 är ju 3500 mainstat, vilket är en jävla massa dps och toughness. Något borde göras åt detta. Dra ner paragons impact på dps och toughness, och skapa två leaderboards, en för paragon och en för grifts, på så sätt har de som gillar att grinda paragons något att sträva efter, och vi som inte har tiden att spendera alla våra vakna timmar på att speedgrifta en chans att med hjälp av fint gear och lite skill ta oss högre på boardsen.

Ang. Bottning, jo varför inte, i nuläget så känns det som att jag inte bryr mig så mycket om ev.bann till följd av detta.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-09-29 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in