2015-09-27, 18:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimas
Han var bara ute efter att få spöa på henne från första stund. Det finns inga ursäkter för det han utsätter henne för

Jaså, hur vet du detta?

/ Leif
Citera
2015-09-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Japp, tanken har slagit mig också.

Tänk de utsatta människor som på nåder få gå på knä inför denna Borderline-Narcissist haggan asså :/

Det kan vara en korrekt diagnos.
Hennes olämplighet för de lägstakrav man bör ställa på socialtjänstens medarbetare uppfylls inte alls.
Hon bör avskedas omgående.
Citera
2015-09-27, 19:07
Medlem
Denna kvinna drar hela yrkeskåren socionomer i smutsen. Hon hyser ett enorm förakt mot ordningsvakten samtidigt som hon glorifierar sig själv. Jag förstår inte hur ordningsvakten kan få kritik här.
Citera
2015-09-27, 19:35
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Så du menar att hennes indirekta hot inte alls hade med hennes yrkesroll att göra? Vill du jag ska citera ordagrant vad hon valde att säga ifall du inte sett filmen? Annars kan du prova läsa trådstarten och titta på bilden som ts klokt printat

men låt mig gissa, du ska skylla på alkoholen va?
Nej, det menar jag inte. Det är din slutsats.

Jag kan för att du ska fatta formulera mig så här. När hon står på kvällen berusad på gatan utanför en krog, jobbar hon då? Nej. Även om hon hotar med indragna bidrag och fan och hans moster så jobbar hon inte, hur mycket hon än önskar att hon gjorde det.

Åter igen: Hon har säkerligen ett utförligt regelverk att följa när hon jobbar.

Sen att det inte är lämpligt att fälla sådana kommentarer är en annan sak.

Nu har ju smileysarna och gissningarna kommit fram, vilket indikerar dagisnivå. Så jag släpper det här tjafset nu.
Citera
2015-09-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Denna kvinna drar hela yrkeskåren socionomer i smutsen. Hon hyser ett enorm förakt mot ordningsvakten samtidigt som hon glorifierar sig själv. Jag förstår inte hur ordningsvakten kan få kritik här.

Så du tycker att alla som gör bort sig i fyllan förtjänar att bli uthängd på internet med risk för att förlora jobbet och allmänt förnedrad och bespottad? Kan du inte känna lite empati? Tror du denna tjej steg upp dagen efter och efterföljande dagar och tog det med en klackspark?
Vakten som var i tjänst ska inte använda arbetsgivarens filmmaterial och offentligt hänga ut en kund. Sen var han allmänt dryg och provocerande henne i onödan. Hon har gjort fel men har förmodligen redan fått sin dom, ska hon även behöva bli stenad av allmänheten?
Citera
2015-09-27, 19:40
Bannlyst
Våld mot tjänsteman lär hon nog bli dömd för, då hon både gör fysisk motstånd men även passivt motstånd. Hur ser det ut med tystnadsplikten hos socionomer? Att bryta mot den är väl ganska allvarligt, om det hon nu säger skulle va sant.
Sen är det även förolämpningarna också, men det är ju bötesbrott bara!
Citera
2015-09-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Så du tycker att alla som gör bort sig i fyllan förtjänar att bli uthängd på internet med risk för att förlora jobbet och allmänt förnedrad och bespottad? Kan du inte känna lite empati? Tror du denna tjej steg upp dagen efter och efterföljande dagar och tog det med en klackspark?
Vakten som var i tjänst ska inte använda arbetsgivarens filmmaterial och offentligt hänga ut en kund. Sen var han allmänt dryg och provocerande henne i onödan. Hon har gjort fel men har förmodligen redan fått sin dom, ska hon även behöva bli stenad av allmänheten?

Det finns ju grader även i helvetet. Hon gör inte bara bort sig på fyllan, hon gör bort sig för all framtid. Det finns ingen alkohol i världen som hade kunnat få mig att bete mig så och det säger tyvärr mer om henne än om mina alkoholvanor. Jag anser av ren princip att personer som utöver myndighet inte bör "hänga ut" personer man ingripit mot, men idag är jag nog fan beredd att göra ett undantag. Denna kvinnan bör inte ha något som helst arbete som innefattar ansvar över andra människors liv.

Jag ser inte heller på vilket sätt OV provocerar henne. Jag tycker tvärtom han håller sig väldigt lugn och balanserad. Det enda jag kan anmärka på är att han inte borde svarat henne hela tiden, utan låtit henne prata med sig själv. Men det kan ju ibland vara lättare sagt än gjort, och han svarade ju aldrig något olämpligt.
Citera
2015-09-27, 19:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Det finns ju grader även i helvetet. Hon gör inte bara bort sig på fyllan, hon gör bort sig för all framtid. Det finns ingen alkohol i världen som hade kunnat få mig att bete mig så och det säger tyvärr mer om henne än om mina alkoholvanor. Jag anser av ren princip att personer som utöver myndighet inte bör "hänga ut" personer man ingripit mot, men idag är jag nog fan beredd att göra ett undantag. Denna kvinnan bör inte ha något som helst arbete som innefattar ansvar över andra människors liv.

Jag ser inte heller på vilket sätt OV provocerar henne. Jag tycker tvärtom han håller sig väldigt lugn och balanserad. Det enda jag kan anmärka på är att han inte borde svarat henne hela tiden, utan låtit henne prata med sig själv. Men det kan ju ibland vara lättare sagt än gjort, och han svarade ju aldrig något olämpligt.

Det är inte en jättebra idé att gång efter gång försöka forska i vilket socialkontor hon jobbar på. Även om även jag skulle varit nyfiken går det långt utanför vad han behöver få veta i den situationen.
Citera
2015-09-27, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är inte en jättebra idé att gång efter gång försöka forska i vilket socialkontor hon jobbar på. Även om även jag skulle varit nyfiken går det långt utanför vad han behöver få veta i den situationen.
Detta kan jag hålla med om, men problemet är att ordningsvakterna inte får lära sig om dom olika principerna som finns för ett ingripande. OT: Deras utbildning är ju som sagt bara två veckor, och då hinner man ju inte med så mycket. Väktare däremot får lära sig detta, och på något sätt förstår jag inte varför rikspolisstyrelsen väljer att OV;are ska ha högre befogenheten än väktaren, som ändå har pluggat längre.

Aja, det är inget olagligt att fråga, men detta kan ju användas mot honom i rättegången.
Citera
2015-09-27, 20:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Med hänsyn till det hon vräker ur sig så skall absolut förlora jobbet och hållas långt borta från alla typer av arbeten där hon skall möta människor ...
Citera
2015-09-27, 20:12
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiggen123
utveckla gärna..

Lag 1980:578 om ordningsvakter

8 § För att verkställa en åtgärd får en ordningsvakt inte använda strängare medel än förhållandena kräver. Han bör i första hand söka vinna rättelse genom upplysningar och uppmaningar.
När en ordningsvakt ingriper skall han se till att åtgärden inte väcker onödig uppmärksamhet eller orsakar större olägenhet än som är oundviklig med hänsyn till dess syfte.

9 § Uppfyller en ordningsvakt inte längre de villkor som anges i 4 §, får Polismyndigheten återkalla förordnandet. Detsamma gäller när det finns något annat särskilt skäl för återkallelse.
Uppkommer fråga om att återkalla ett förordnande och kan det antas att förordnandet kommer att återkallas, får myndigheten besluta att stänga av ordningsvakten från tjänstgöring för tiden till dess frågan om återkallelse har prövats slutligt. Även i annat fall får beslut om avstängning för visst tjänstgöringstillfälle meddelas, om ordningsvakten åsidosätter sina skyldigheter som ordningsvakt.
Om myndighetens beslut inte kan avvaktas får en polisman besluta om avstängning. Ett sådant beslut ska skyndsamt anmälas till Polismyndigheten. Har avstängningen inte redan upphört, ska myndigheten omedelbart pröva om den ska bestå. Lag (2014:401

Ordningsvakten lär ryka pga. att han visar dåligt omdöme genom att lägga ut en film om den här händelsen till offentligt beskådande. Något annat vore ytterst förvånande.

När det gäller socialsekreteraren borde hennes påföljd bli en skriftlig varning, om hon har en tillsvidareanställning.
Citera
2015-09-27, 20:12
Medlem
Mack-Bolans avatar
Intressant att många inlägg verkar anse att alkoholberusning är en förmildrande omständighet.

Kvinnan har en maktposition i samhället vilket hon försöker använda här.
Om hon nu är så "välutbildad" borde hon också veta och inse att detta innebär att uppföra sig med gott omdöme och ansvar alltid.

Det är alltså inte förmildrande utan precis tvärtom försvårande att man hotar och attackerar en Ordningsvakt.
När det gäller fylle-brott - eftersom man intoxikerat sig bör straffsatserna fördubblas för brott som begåtts under fylla - det är inte en förmildrande utan en försvårande omständighet (jfr t ex trafikbrott som begåtts i fyllan och hur de bestraffas).

Dock vet jag ej om detta är anmält som brott?

Det enda man kan anklaga OV för är att han lagt ut filmen, i övrigt agerar han över förväntan lugnt och städat. "Stjärna i kanten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in