2015-09-27, 14:46
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Och detsamma gäller tåg som alltid tutar när dom åker förbi.
Lol nu när du säger det.

Skulle säker finnas för flygplan om de hade nåt motsvarande. Och ubåtar. Båtar!
Citera
2015-09-27, 14:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Lol nu när du säger det.

Skulle säker finnas för flygplan om de hade nåt motsvarande. Och ubåtar. Båtar!

Ubåtar så har du ju sonar-plinget, för båtar (iaf stora båtar/kryssningsfatyd) så hör man nästan alltid fatygsvisslan (mistlur).
Citera
2015-09-27, 15:14
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
När det cyklas förbi på ett par cyklar i bakgrunden så kommer fan alltid cykelplingsljudet.

Oavsett om det är en cykelplingssituation eller inte en cykelplingssituation. Själv har jag fan inte haft en cykelplinga på min cykel sen jag var typ 5 år.
Samma sak med hästar på film, pålagt gnäggljud i tid och otid, även när det syns på hästen att den är tyst. Underligt det där.
Citera
2015-09-27, 17:36
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
När det cyklas förbi på ett par cyklar i bakgrunden så kommer fan alltid cykelplingsljudet.

Oavsett om det är en cykelplingssituation eller inte en cykelplingssituation. Själv har jag fan inte haft en cykelplinga på min cykel sen jag var typ 5 år.
Då lever du farligt, det är nämligen lag på att ha det

Men ja, jag håller med dig - det är väldigt fånigt. Likadant med hästar och tåg, det ska låta minsann!
Citera
2015-09-27, 17:50
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Då lever du farligt, det är nämligen lag på att ha det

Men ja, jag håller med dig - det är väldigt fånigt. Likadant med hästar och tåg, det ska låta minsann!

Har bott vid järnvägen nästan hela mitt liv, enda tillfället jag hört tåget använda tyfonen är när folk varit blinda och varit påväg att korsa den obevakade övergången vi hade vid huset utan att se sig för (eller för att "smita före) så att dom varit på väg ut mitt framför tåget. Annars så hör man bara "klack klack" ljudet när vagnarna kör över skarvarna i rälsen och gnisslet när dom bromsar in kraftigt (på vintern när det var riktigt jäkla kallt hörde man ibland spraket av ljusbågen när kablarna var riktigt spända så att loket inte hade full kontakt med ledningen).
Citera
2015-09-27, 19:32
Medlem
ragingcows avatar
Det här med ljud från tåg tycker jag passar in väldigt bra när det gäller western filmer ett exempel är den episka scenen från tågstationen i Once upon a time in the west.

https://www.youtube.com/watch?v=8XkHsinz7oU
Citera
2015-09-27, 20:15
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
För att inte nämna alla rullar typ Jurassic Park där dom irriterande ungjävlarna alltid överlever där tungt beväpnade experter med med massor med träning och en livstids erfarenhet stryker med som flugor, men nog fan överlever ungjävlarna allt...

De beskyddar ungarna och dör alltså för deras skull......
Citera
2015-09-27, 20:37
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
De beskyddar ungarna och dör alltså för deras skull......

Ungarna är ju iväg på egen hand ensamma och överlever situationer där exprterna dör som flugor.
Citera
2015-09-27, 20:40
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Det här med ljud från tåg tycker jag passar in väldigt bra när det gäller western filmer ett exempel är den episka scenen från tågstationen i Once upon a time in the west.

https://www.youtube.com/watch?v=8XkHsinz7oU

Om jag inte minns galet så användes vissla på ångloken även för att ljustera ångtrycket.
Citera
2015-09-27, 20:44
Medlem
HasseBanans avatar
Att folk dör direkt när de blir skjutna, vilket inte är verklighetstroget.

Att en bil i en biljakt kan bli nästan hur demolerad som helst och ändå kan fortsätta fungera.

Att gangsters utgörs av stereotypa kostymklädda maffiosos som har korta repliker, försöker verka amerikanskt coola och som sjabblar bort bra förhandlingslägen genom att skjuta/döda dem som skulle kunna vara till nytta för dem.
Citera
2015-09-28, 16:07
Medlem
Produktplacering.

Dåliga "skratta nu"-scener i jönsiga komedifilmer. Folk på bion skrattar bara för att de vet att det SKA vara roligt, som om det vore en plikt. Dessa människor borde portas från SF.
Citera
2015-09-28, 21:04
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
Produktplacering.

Dåliga "skratta nu"-scener i jönsiga komedifilmer. Folk på bion skrattar bara för att de vet att det SKA vara roligt, som om det vore en plikt. Dessa människor borde portas från SF.

En av anledningarna till att jag hatar dom flesta komedier, dom är så överdrivet krystade att det bara blir pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in