2015-09-27, 13:50
Medlem
Wajis avatar
Vilken ångest hon måste ha I morgon på jobbet blir en rolig dag för henne. Hennes arbetskamrater lär få videon skickade till sig. Hennes chef kommer ha ett samtal med henne och påföljden blir...

Tja det återstår att se
Citera
2015-09-27, 13:57
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nja, du efterfrågade riktlinjer i hennes yrkesroll. Hon kan vara en helt korrekt och duglig person på jobbet, och följa alla regler i sin yrkesroll.

Vad sen du, jag och Stockholms stad (eller var hon nu jobbar) tycker är en helt annan sak.

Du svarade inte på det jag efterfrågade med andra ord.

Att hon hotar ur sin roll inom sitt yrke bör inte vara förenligt med vad en socialsekreterare ska göra, därför efterfrågade jag hur riktlinjerna ser ut. Du kanske tycker det är irrelevant men jag tror stockholmsstad tycker annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vilken ångest hon måste ha I morgon på jobbet blir en rolig dag för henne. Hennes arbetskamrater lär få videon skickade till sig. Hennes chef kommer ha ett samtal med henne och påföljden blir...

Tja det återstår att se

ja, hon måste minst få vård utifrån ett brukarperspektiv med hennes problem.

Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hon gjorde en bedömning på plats att hon aldrig skulle ge negerfittan och hans barn någonting i framtiden. Inte ett endaste litet bidrag skulle hon ge kukhålet. dom fula orden är citat från den upplagda filmen. Vissa arbetar tydligen dygnen runt !

å horjäveln hade varit på kumla i fyra år, så mycke kompetens Sverige besitter!
Senast redigerad av raxmouse 2015-09-27 kl. 14:00.
Citera
2015-09-27, 13:58
Medlem
Citat:
I sin yrkesroll, säkerligen. Vilket detta knappast var fråga om.

Hon gjorde en bedömning på plats att hon aldrig skulle ge negerfittan och hans barn någonting i framtiden. Inte ett endaste litet bidrag skulle hon ge kukhålet. dom fula orden är citat från den upplagda filmen. Vissa arbetar tydligen dygnen runt !
Citera
2015-09-27, 14:01
Medlem
Zeratulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det fanns tidigare en 38 minuter lång oklippt version, så jo det vet vi.

Finns den filmen på Youtube eller motsvarande. Jag ser gärna en länk om det finns. Mvh
Citera
2015-09-27, 14:01
Medlem
Citat:
Nja, du efterfrågade riktlinjer i hennes yrkesroll. Hon kan vara en helt korrekt och duglig person på jobbet, och följa alla regler i sin yrkesroll.

Vad sen du, jag och Stockholms stad (eller var hon nu jobbar) tycker är en helt annan sak.

Det kan väl knappast vara okay enligt deras riktlinjer att på fyllan ta på sig sin yrkestitel och stå o vräka ur sig grova rasistiska tillmälen samt hota med att om det skulle vara så att någon av vaktens släktingar skulle behöva försörjningstöd så ska hon göra sitt bästa för att tillse att de inte ska få det de har rätt till. Sen kan man ju undra hur det står till med moral och etik på våra socialkontor när deras fackterm på de som söker försörjningstöd verkar vara "Brukarfittor"
Citera
2015-09-27, 14:03
Medlem
Många fula ord och oacceptabelt beteende från hennes sida.
Hela situationen hade dock möjligen kunnat undvikas om den som slängde ut henne även sett till att hon fått telefonen med sig. "Här har du din telefon, gå härifrån". Så kunde polisresurser lagts på annat.
Citera
2015-09-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeratuls
Finns den filmen på Youtube eller motsvarande. Jag ser gärna en länk om det finns. Mvh

Det har aldrig postats någon film med hela ärendet, varken här, på youtube eller på facebook.
Citera
2015-09-27, 14:07
Medlem
Vad heter hon?? Nån måste ju veta? Eller skyddar alla socionomer som beter sig illa mot brukarjävlar och de som "gått" på Kumla likadant! SUTTIT! Ett negerfitta?! EN!! Och hon anklagar honom för bristande Svenska när hon inte klarar grundläggande grammatik.

Vad heter hon? Jag vill ringa hennes chef imorgon.
Citera
2015-09-27, 14:08
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qj
Haha och du gjorde den intressant igen! ;D Sa hon någongång i filmen vilket kontor hon jobbar på??
Nej, men hon fick frågan säkert tre gånger.
Citera
2015-09-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse
Intressant. Har Socialsekreterare liknande paragrafer?

Hur får ska socialtjänsten i stockholm uppfattas med arbetare som denna? Finns det inge riktlinjer hur dessa ska behandla andra i sin yrkesroll?

Menar du att hon var i tjänst?

Om du kan föra det i bevis, så är jag villig att ändra åsikt och tycker då att hon borde få sparken bums.
Citera
2015-09-27, 14:13
Medlem
Zeratulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Det har aldrig postats någon film med hela ärendet, varken här, på youtube eller på facebook.

Undra var Stig-Britt fick den information ifrån. Hade varit bra för tråden om ett sådant klipp fanns så vi fick veta hur ov's agerande var innan. Eller om det var hon som höll låda hela tiden. Mvh
Citera
2015-09-27, 14:14
Medlem
Idroids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raxmouse

Det finns en linkedin länk i tråden med person lik hon i filmen, hon har sin nuvarande erfarenhet som

"Socialsekreterare
Stockholms stad
juni 2015 – nu (4 månader)

Utifrån ett brukarperspektiv utreda barn och ungas behov av skydd och stöd enligt gällande lagstiftning och riktlinjer. Föreslå och följa upp insatser. Utredningsarbetet sker enligt BBIC."

Personen i filmen hade en förkärlek för "brukarjävlar" så beskrivningen passar in bra.

tryck upp i sök och skriv sophia eller linkedin så får du fram, håller du in Ctrl på tangentbordet och scrolla uppåt så kan du förstora bilden

Tro mig, det där är en generisk beskrivning som du får höra från vilken socialsekreterare som helst. Alla använder sig av "brukarperspektiv" i någon mening. Återkom med starkare bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in