2015-09-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
SD har en kraftig medlemsökning för tillfället, över 1000 medlemmar har strömmat till på bara de senaste två veckorna. Det är en rent brutal tillväxt och rent opinionsmässigt så ser det såklart positivt ut då medlemsantal brukar gå hand i hand med opinionssiffrorna.

http://privat.bahnhof.se/wb492673/18%20Main%20frame%20Medlem.html

Så är det. Nu strömmar kritiska väljare till, som inser möjligheten att från insidan påskynda SD:s omvandling till ett tämligen ordinärt mittenparti med lite extra udd i invandringspolitiken. Personer med en normal, politisk uppfattning strömmar till. Nazister, fascister, rasister och antisemiter - som hade viss betydelse när SD byggdes upp - fasas successivt ut. De har gjort sitt och skadar numera partiet med sin närvaro.
Lokalt återstår dock en hel del utrensningar. Finns fortfarande många extrema stollar och naturligtvis många oduglingar kvar ute i bygderna. Efter de tuffa tagen mot det politiskt omöjliga SDU är det hög tid att ta itu dels med kvarvarande extremister i medlemsleden, dels oduglingar som struntar i att infinna sig på sammanträdena sedan de invalts i fullmäktige. Inget annat parti har så många "skolkare" som SD.
Med tiden kanske det blir fason även på SD.
2015-09-26, 20:45
Medlem
Ipsos augusti 2011 visade SD på 2,9 %.

Say no more. Wolodarskis skämtinstitut.
2015-09-26, 21:25
Medlem
S.Kandals avatar
Sd behöver nu några "talespersoner" som kommer utifrån partiet, gärna några folkkära kändisar eller dyliga som ger partiet stöd och legitimitet. En ny drive i tunnelbana med bild och namn på låt säga 30 kändisar jämte texten; "Vi röstar på sd för Sveriges skull".
Idag är det skrämmande nog endast partimedlemmar som förespråkar förd politik utåt. Tro fan det sitter kända svenskar med exakt samma politisk ideologi, dessa (fegisar) måste våga träda fram nu! Med detta i beaktan är det en oerhörd bedrift att sd vuxit som de gjort trots år av förtal och häxjakt från hela etablissemanget. Att partiledningen orkat är ett rent mirakel.
2015-09-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Tror faktiskt att SD kommer ha en svacka framöver.

Jag är rädd för att många "väljare" har handlat i affekt pga allt kaos runt oss. Via en webbundersökning är det lätt att trycka in SD för att man är förbannad. Man har sett något på facebook, läst någon nyhet eller liknande.

Jag tror många kommer gå tillbaka på valdagen 2018.
Nope, inte en chans för folk är förbannade på "riktigt" nu. Den som rör sig ute i verkligheten och träffar mycket folk i arbetet vet att folk har fått nog nu.
Ju mer politikerna drar åt tumskruvarna desto fler röster får SD. Det handlar inte om någon affekt utan det handlar om att nu börjar Svensson på allvar förstå vad som väntar runt hörnet.
Svensson har börjat fatta sammanhanget nu och vet att nu är det allvar och den lavinen går inte att mäta i realtid.
2015-09-26, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Sd behöver nu några "talespersoner" som kommer utifrån partiet, gärna några folkkära kändisar eller dyliga som ger partiet stöd och legitimitet. En ny drive i tunnelbana med bild och namn på låt säga 30 kändisar jämte texten; "Vi röstar på sd för Sveriges skull".
Idag är det skrämmande nog endast partimedlemmar som förespråkar förd politik utåt. Tro fan det sitter kända svenskar med exakt samma politisk ideologi, dessa (fegisar) måste våga träda fram nu! Med detta i beaktan är det en oerhörd bedrift att sd vuxit som de gjort trots år av förtal och häxjakt från hela etablissemanget. Att partiledningen orkat är ett rent mirakel.

Jag vet namnen på två mycket välkända människor som kommer att rösta SD och som en av dom sa:" - du anar inte hur många jag möter som kommer att göra det."

Innan jul har vi fått ett par namn, några kända som blir pensionärer kommer ut för de har inget att förlora.
2015-09-26, 21:59
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerMera
Nope, inte en chans för folk är förbannade på "riktigt" nu. Den som rör sig ute i verkligheten och träffar mycket folk i arbetet vet att folk har fått nog nu.
Ju mer politikerna drar åt tumskruvarna desto fler röster får SD. Det handlar inte om någon affekt utan det handlar om att nu börjar Svensson på allvar förstå vad som väntar runt hörnet.
Svensson har börjat fatta sammanhanget nu och vet att nu är det allvar och den lavinen går inte att mäta i realtid.

Helt korrekt. Och ännu viktigare: det är inte bara arbetarsvensson som vaknat, det är tjänstemansvensson. I mitt arbete träffar jag väldigt mycket av den varan, och även om många inte skulle ta SD-ordet i munnen av karriärsmässiga orsaker, så är själva andemeningen solklar; nästan alla anser att både regeringen och alliansen är totalt odugliga att leda landet. Även invandringen som fenomen är upphov till enorm oro och ilska hos tjänstemannasvensson. MEN och detta är väsentligt: de skulle inte säga att de tänker rösta SD då det kan betyda obehag och karriärsproblem. Där av följer att de inte heller svarar ärligt på en direkt fråga in en telefon-OU heller. Man får dock vara förståndshandikappad om man inte kan lista ut att SD-rösten är given, då de inte drar sig en sekund för att kalla alla övriga alternativ för odugliga klåpare. Min bedömning av verkligheten ute på kontoren i landet är att SDs verkliga väljarstöd i nuläget är långt över 30% och att tillståndet i riket är sådant att om denna deg får jäsa till 2018 blir det egen majoritet. Nästa YouGov kommer visa tydligt just detta.
2015-09-26, 22:37
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Helt korrekt. Och ännu viktigare: det är inte bara arbetarsvensson som vaknat, det är tjänstemansvensson. I mitt arbete träffar jag väldigt mycket av den varan, och även om många inte skulle ta SD-ordet i munnen av karriärsmässiga orsaker, så är själva andemeningen solklar; nästan alla anser att både regeringen och alliansen är totalt odugliga att leda landet. Även invandringen som fenomen är upphov till enorm oro och ilska hos tjänstemannasvensson. MEN och detta är väsentligt: de skulle inte säga att de tänker rösta SD då det kan betyda obehag och karriärsproblem. Där av följer att de inte heller svarar ärligt på en direkt fråga in en telefon-OU heller. Man får dock vara förståndshandikappad om man inte kan lista ut att SD-rösten är given, då de inte drar sig en sekund för att kalla alla övriga alternativ för odugliga klåpare. Min bedömning av verkligheten ute på kontoren i landet är att SDs verkliga väljarstöd i nuläget är långt över 30% och att tillståndet i riket är sådant att om denna deg får jäsa till 2018 blir det egen majoritet. Nästa YouGov kommer visa tydligt just detta.

Helt korrekt. Ofta får man kommentarer av typen "säga vad man vill om SD men dom har en poäng". Jag tror att Bradley-effekten är som störst för detta demografiska segment. Folk som har lite att förlora i form av karriär och prestige drar sig nog för att outa allt för mycket av sina sympatier. I linje med detta har ju ett par gamla rävar gått ut och antytt att SD:s politik nog inte är för dålig. Det är i alla fall den enda politiken som är någorlunda internt kongruent.
2015-09-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag hoppas och tror att du här rätt vad gäller tjänstemännen, problemet är fortfarande (tror jag) tjänstekvinnorna. Är på inget sätt någon reaktionär kvinnohatare, men de svenska kvinnornas masande och mesande håller på att driva det här landet in i något obehagligt oåterkalleligt. Jag hoppas dock att även de har vaknat i högre utsträckning vid det här laget.
2015-09-27, 00:34
Medlem
Zujs avatar
Jag tror vi kommer se godheten segra till slut. Det har vi sett de senaste dagarna - SD backar i DN/Ipsos senaste opinionsundersökning och flera andra renommerade institut.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

DN visar också med största tydlighet att folk ändrar sin attityd tack vare kunskap. 44 % vill se en ökad invandring nu! 18 % mer än i februari.

Något som dock talar för SD:s fördel i OUs framöver är att allianspartierna inte vill riva upp DÖ. Det kommer leda till, en markant ökning av SD, en försvagad opposition i alliansen och att vi socialdemokrater kan sitta kvar nästa val. Vilket inte stör mig direkt
2015-09-27, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Jag tror vi kommer se godheten segra till slut. Det har vi sett de senaste dagarna - SD backar i DN/Ipsos senaste opinionsundersökning och flera andra renommerade institut.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

DN visar också med största tydlighet att folk ändrar sin attityd tack vare kunskap. 44 % vill se en ökad invandring nu! 18 % mer än i februari.

Något som dock talar för SD:s fördel i OUs framöver är att allianspartierna inte vill riva upp DÖ. Det kommer leda till, en markant ökning av SD, en försvagad opposition i alliansen och att vi socialdemokrater kan sitta kvar nästa val. Vilket inte stör mig direkt
Vad vi ser är de "goda" gräver sin egen grav.

Jag tror att vi får vänta ett par månader till innan vi på allvar kan se vad resultatet blev av "flyktingkatastrofen" (mediekampanjen).
2015-09-27, 00:43
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Jag vet namnen på två mycket välkända människor som kommer att rösta SD och som en av dom sa:" - du anar inte hur många jag möter som kommer att göra det."

Innan jul har vi fått ett par namn, några kända som blir pensionärer kommer ut för de har inget att förlora.

Och varför inte nämna namnen på dessa kändisar då herr/fru mytoman?
Det är internet och du har inget att förlora om det du säger är sant.
2015-09-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken
Och varför inte nämna namnen på dessa kändisar då herr/fru mytoman?
Det är internet och du har inget att förlora om det du säger är sant.
Hur juste är det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in