2015-10-17, 22:34
Medlem
Att SD backar i dessa extrema flyktingtider visar på hur otroligt inkompetent SD är som parti.
SD kommer ALDRIG någonsin att få över 50%, det är bara att ge upp.
Det är bara att acceptera att Sverige vill bli ett muslim land.
2015-10-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
17,2. Får väl duga. Jag tror att KD och M kommer att börja äta av SD den närmaste tiden. Om det håller i sig långsiktigt beror på huruvida det blir någon verkstad eller bara fortsätter med snack.

Som Santesson på Demoskop påpekade i Axess TV så behövs det inga halsbrytande förändringar i borgarnas migrationspolitik för att väljarna ska komma tillbaka. Det räcker att man "rullar tillbaka politiken 10 år ungefär", menar han. Det stämmer förmodligen. Alla SD-väljare är faktiskt inte som typiska flashbackare som tycker att M har pajat sin trovärdighet för all framtid och att alla förändringar till det bättre bara är "valfläsk" som "ingen går på längre". Det finns andra typer av SD-väljare som sitter betydligt mer löst.
Fast när M blir gamla M, med borttaget LAS etc på agendan, kommer man inte attrahera några S röstare, utan det blir SD som snor åt sig dem. M förtjänar faktiskt inte att man röstar på dem, de är trots allt samma parti som är ansvariga för asylkrisen och har dessutom en floskelrobot som partiledare. Låt dock M ta röster från C, så tar förhoppningsvis SD alla andra.
2015-10-17, 22:40
Medlem
Zujs avatar
Fantastiskt att SD minskar i Sifos senaste undersökning.
Trenden håller i sig - det är helt självklart. Man är dum om man förnekar det.

Om SD minskat 0,5 senaste månaden innebär det att i augusti 2016 så kommer SD underskrida sitt valresultat i opinionsundersökningarna!
2015-10-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Att SD backar i dessa extrema flyktingtider visar på hur otroligt inkompetent SD är som parti.
SD kommer ALDRIG någonsin att få över 50%, det är bara att ge upp.
Det är bara att acceptera att Sverige vill bli ett muslim land.
Fast nu är ju M och KD som SD..fast först 2018. Ja svenska folket förtjänar förvisso att gå under. Händer inget under året är det totalkört, kanske är det redan nu försent. Sen handlar det bara om att administrera övergången till ett kalifat.

En invandringskris, husbubbla, skenande underskott och en lågkonjunktur är vad vi har att se fram emot. Sa jag inbördeskrig? Tacka Fredde för det.
Senast redigerad av Fnysington 2015-10-17 kl. 22:43.
2015-10-17, 22:44
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj

Om SD minskat 0,5 senaste månaden innebär det att i augusti 2016 så kommer SD underskrida sitt valresultat i opinionsundersökningarna!

Vilken trend syftar du på, en periods nedgång är ingen trend.
2015-10-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj

Väldigt sannolikt, eller hur? Men du har väl i alla fall lämnat nazistpartiet moderaterna vid det här laget?
2015-10-17, 22:46
Medlem
Maltsevs avatar
Socialdemokraterna tappar till SD och Moderaterna tappar till SD.

Samtidigt tappar SD??? Till vilka? Fp? C? Låter troligt.

F.ö. hade SIFO 100,2% i sin förra undersökning.
2015-10-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Socialdemokraterna tappar till SD och Moderaterna tappar till SD.

Samtidigt tappar SD??? Till vilka? Fp? C? Låter troligt.

F.ö. hade SIFO 100,2% i sin förra undersökning.
Det gäller att SIFO håller tungan rätt i mun nu, blir det ett snabbt nyval står de med rumpan bar med sin agendastatistik.
2015-10-17, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
17,2. Får väl duga. Jag tror att KD och M kommer att börja äta av SD den närmaste tiden. Om det håller i sig långsiktigt beror på huruvida det blir någon verkstad eller bara fortsätter med snack.

Som Santesson på Demoskop påpekade i Axess TV så behövs det inga halsbrytande förändringar i borgarnas migrationspolitik för att väljarna ska komma tillbaka. Det räcker att man "rullar tillbaka politiken 10 år ungefär", menar han. Det stämmer förmodligen. Alla SD-väljare är faktiskt inte som typiska flashbackare som tycker att M har pajat sin trovärdighet för all framtid och att alla förändringar till det bättre bara är "valfläsk" som "ingen går på längre". Det finns andra typer av SD-väljare som sitter betydligt mer löst.

Det är ett troligt scenario att SD har toppat och att M och KD framöver kommer att börja gnaga ned SD's opinionsspik. Tycker mig se tendenser till att SD hamnar i mediaskugga vad dom än försöker göra nu under "krisen". Utspelet häromdagen om utomparlamentarisk kampanj i mellanöstern och på våra torg verkar nästan helt ha farit mainstream media förbi. Det gick uppenbarligen inte att upprepa tunnelbanekampanjen vilket tyder på att krutet är vått.

Hur SD hanterar dessa motgångar skall bli intressant att se. Att gå från högerpopulism till pragmatism låter sig inte göras i en handvändning. Fast gör dom det så kan dom väl lika gärna byta namn till M.

Spännande tider.
2015-10-17, 22:56
Medlem
fernebos avatar
Hoppas nån av er kollar upp data och kanske eventuellt kontaktar SIFO. Om SD tar väljare både från M och S, så är det i praktiken omöjligt att de ändå kan backa. SD:s vinster och tapp till partier förutom M och S är högst begränsat. SD:s siffra kan helt enkelt inte stämma, såvida inte SVD eller Toivo har rört ihop saker fullständigt.
2015-10-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Det är ett troligt scenario att SD har toppat och att M och KD framöver kommer att börja gnaga ned SD's opinionsspik. Tycker mig se tendenser till att SD hamnar i mediaskugga vad dom än försöker göra nu under "krisen". Utspelet häromdagen om utomparlamentarisk kampanj i mellanöstern och på våra torg verkar nästan helt ha farit mainstream media förbi. Det gick uppenbarligen inte att upprepa tunnelbanekampanjen vilket tyder på att krutet är vått.

Hur SD hanterar dessa motgångar skall bli intressant att se. Att gå från högerpopulism till pragmatism låter sig inte göras i en handvändning. Fast gör dom det så kan dom väl lika gärna byta namn till M.

Spännande tider.
De är möjligt att svenska folket verkligen är så korkat, men det gäller ju att inte bara snacka för 7K. Volymerna kommer att skärskådas, Och konsekvenserna av den volymen som redan är här. Att dödförklara SD är inte speciellt klokt i detta läge. Speciellt inte efter en sänkning på 0,5% i Sveriges största pajasinstitut.
2015-10-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Sds framgångar i opinionen är makalös efter omständigheterna, glöm inte detta faktum mina vänner. Media har i årtionden varit inmutad av socialdemokratiska intressen. Det har bedrivit kollektiv hjärntvätt av den svenska befolkningen så länge jag kan minnas. Lägg till detta att övriga partier med moderaterna och Reinfeld i spetsen under senare tid även mutat in övrig media.

Inse att du ska vara jävligt glad och stolt över att du är en tänkande individ!
Om du levt i Tyskland, under Hitlers era, hade just du haft förmågan att sålla den information som spridits. Övriga förtappade själar hade stått med kepsen i handen och hyllat besluten att gasa människor till döds, inte du och jag. Ett perspektiv att grunna över kan jag tycka.

Lördagsvinet gör mig känslosam men det bjuder jag på...

Nu är minskningen några enstaka tiondelar av en procentenhet. Troligen har uppgången stagnerat en smula, men om inte regeringen och alliansen gör något konstruktivt åt migrationskrisen inom kort så kommer det att braka iväg igen för SD.

S ligger på rekordlåg nivå nu, tangerar Juholts bottennotering. Löfven måste agera konstruktivt nu, inte gnälla på EU och oppositionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in