2015-09-27, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Jag tror vi kommer se godheten segra till slut. Det har vi sett de senaste dagarna - SD backar i DN/Ipsos senaste opinionsundersökning och flera andra renommerade institut.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

DN visar också med största tydlighet att folk ändrar sin attityd tack vare kunskap. 44 % vill se en ökad invandring nu! 18 % mer än i februari.

Något som dock talar för SD:s fördel i OUs framöver är att allianspartierna inte vill riva upp DÖ. Det kommer leda till, en markant ökning av SD, en försvagad opposition i alliansen och att vi socialdemokrater kan sitta kvar nästa val. Vilket inte stör mig direkt
En tillräckligt försvagad opposition kommer naturligtvis falla till föga (efter passande ledarbyten) och samarbeta med SD - i decennier om de bara vill. Skrattar bäst som skrattar sist..
2015-09-27, 02:09
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Jag tror vi kommer se godheten segra till slut. Det har vi sett de senaste dagarna - SD backar i DN/Ipsos senaste opinionsundersökning och flera andra renommerade institut.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/

DN visar också med största tydlighet att folk ändrar sin attityd tack vare kunskap. 44 % vill se en ökad invandring nu! 18 % mer än i februari.

Något som dock talar för SD:s fördel i OUs framöver är att allianspartierna inte vill riva upp DÖ. Det kommer leda till, en markant ökning av SD, en försvagad opposition i alliansen och att vi socialdemokrater kan sitta kvar nästa val. Vilket inte stör mig direkt

Även en antirasist måste ju inse det bakvända i att hävda att SD är besegrat när det undre spannet på OU visar +50% sedan valet. Det innebär ju att du har normaliserat SD när du säger att det inte är konstigt att dom har 18% vilket innebär att dom snart är i samma härad som dom två dominerande spelarna.

Du kanske du skulle testa att läsa artikeln du länkar till:

Citat:
– Det är fortfarande ingen majoritet som förordar att Sverige ska ta emot fler flyktingar.

Dessutom har andelen som oroar sig över ett ökat antal flyktingar ökat från 30 till 39 procent samtidigt som andelen som inte är oroade har minskat från 68 till 57 procent. Så trenden är inte riktigt så tydlig som du vill göra gällande. För jösse namn, till och med Marie Demker är ju inte övertygad!

Åtminstone jag har även svårt att ta en undersökning där 1/3 säger att dom är beredda att ta emot invandrare i sitt eget hem på allvar. Med tanke på hur verkligheten ser ut så är det antagligen så att den massiva mediakampanjen har påverkat folk på gruppnivå och att nivåerna ganska snart kommer att återgå till det normala. Det påminner lite om att folk i sådana här undersökningar alltid svarar att dom inte alls hade haft något emot att ha en flykting som granne för att sedan nästa stund belåna sig upp över öronen för att slippa bo mångkulturellt. Folk svarar helt enkelt det som är mest "rätt" för stunden.
2015-09-27, 03:23
Medlem
Kan inte vänta på nästa Sentio/Yougov mätning, jag väntar på 30% mätningen i någon av dessa undersökningar, vi får det inom 1-2 månader.
2015-09-27, 03:30
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Kan inte vänta på nästa Sentio/Yougov mätning, jag väntar på 30% mätningen i någon av dessa undersökningar, vi får det inom 1-2 månader.

Allt annat lika så är det inte orimligt. Samtliga OI har ju visat minst +50% sedan valet och det finns egentligen inget som talar för att uppgången ska stegras av. Tvärtom får fler nu upp ögonen för galenskapen som är svensk migrationspolitik.

Lite off-topic men den politiker som driver igenom gränskontroller och minskar inströmningen kommer vakna upp nästkommande måndag med över 35%...
2015-09-27, 04:40
Medlem
Månsans avatar
DN/Ipsos är ju bara för mycket.

Att 44% av svenska folket plötsligt vill ta emot FLER flyktingar var att dra det agendasättande blåljugandet ett steg för långt. Antagligen har man hittat på hela undersökningen eller också har samtliga intervjuade varit folk som delat ut nallar till medelålders araber på centralstationen i Stockholm.

Tror man att denna undersökning är korrekt är man dum i huvudet kort och gott.
2015-09-27, 05:26
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:

Rena pajasundersökningen... När Jönköpings kommun gick ut i en massiv mediakampanj förra året för att få folk att öppna sina hjärtan och sin dörr för flyktingar så var det 1 person(!) av Jönköpings kommuns 132 000 invånare som var beredd att göra detta. Att 1/3 av befolkningen nu skulle kunna tänka sig detta ser ju vem som helst orimligheten i. Hela undersökningen är förmodligen fejkad och manipulerad för att "ligga rätt i tiden" på PK-språk.
2015-09-27, 06:01
Medlem
Fris avatar
Jag är rädd att själva valresultatet kommer att redovisas på motsvarande sätt. Att det finns en anledning till varför Skatteverket nu ska ta över valarrangerandet från Valmyndigheten. Oavsett hur folk egentligen röstar så kommer de på valnatten att, likt Riksbanken med räntan, sänka SD till minus 0.3%. Och Pomperipossaöka sossarna till 110%.
2015-09-27, 07:00
Medlem
juttes avatar
Citat:

Det där var den mest verklighetsfrånvändande undersökning jag sett.
Det räcker med att titta på sin omgivning ,arbetsplatsen och övriga umgänget, nu om någonsin kokar det, folk är arg och frustrerade , folk som röstat mp och tidigare försvarat våran sjuka massinvandring nu när invasionen är ett faktum gapar om stängda gränser.

Sanningen ligger nog närmare att 30% vill akutstänga gränsen och 50 % kraftigt vill minska invandringen 10 % minska lite 8% fortsätta som nu och till sist 2% psykiskt sjuka galningar som vill öka den, tyvärr är det dessa 2% som tillhör mediaeliten och de som oftast får komma till tals.
2015-09-27, 07:04
Moderator
v50s avatar
SD får 18,7% (-0,3) i Svensk väljaropinions sammanställning för september månad (där ingår Novus, Sifos, Ipsos och Demoskops senaste mätningar.)

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-tappar-valjarstod
2015-09-27, 07:35
Medlem
Nu måste väl ändå poletten ramla ner på fler än mig. Jag har längre tvivlat på de i tråden som tror att OI bluffar och fuskar mer än vinklar. Nej, när ett OI presenterar ett resultat just nu där 44% vill ha mer invandring måste någonting vara väldigt väldigt galet. Så här ligger det faktiskt inte till. Löjeväckande undersökning. Ungefär som att efter en kärnkraftsolycka påstå att stödet för kärnkraft skulle ha ökat kraftigt.

Vi har ju i dagarna totalt tappat kontrollen över gränserna och tusentals kommer varje dag. Skulle 44% vilja att tusentals vore tiotusentals dagligen?
2015-09-27, 08:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nu måste väl ändå poletten ramla ner på fler än mig. Jag har längre tvivlat på de i tråden som tror att OI bluffar och fuskar mer än vinklar. Nej, när ett OI presenterar ett resultat just nu där 44% vill ha mer invandring måste någonting vara väldigt väldigt galet. Så här ligger det faktiskt inte till. Löjeväckande undersökning. Ungefär som att efter en kärnkraftsolycka påstå att stödet för kärnkraft skulle ha ökat kraftigt.

Vi har ju i dagarna totalt tappat kontrollen över gränserna och tusentals kommer varje dag. Skulle 44% vilja att tusentals vore tiotusentals dagligen?

DN och andra tramsmedier kommer att hålla på så här fram tills valet likt Bagdad Bob. Därför är det är ingen idé att lägga ned någon energi på att läsa sådana här skitundersökningar. Vänta ett par- tre veckor tills Yougov och Sentio har sagt sitt. Där ligger verkligheten.
2015-09-27, 08:55
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143

Som tur är behöver du nog vänta högst några veckor...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in