2015-09-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanig
Till er som har lite juridisk kunskap..
Alla säger att vakten kommer åka dit.
Min fråga är för vad?

Är det rättssak är det ju bevismaterial.
om jag var krogägare, skulle jag inte vilja ha vakter, som filmade gästerna och lade ut komprometterande på nätet.
Citera
2015-09-26, 13:22
Bannlyst
Citat:
Min fråga är för vad?

Förtal är ju en rubricering som kan komma på tal. Om han sedan blir dömd för det är ju en annan sak.
Citera
2015-09-26, 13:23
Medlem
Ravenouzs avatar
Citat:
Min fråga är för vad?

Folk verkar spekulera kring förtal. Jag kan däremot inte se det. Vad gäller att vissa tycker att vakten är "oprofessionell" är väl det närmsta tjänstefel. Jag kan inte se det heller.

Det enda jag upplever vakten kan åka dit på är uteblivet socbidrag efter hallsvistelsen.
Senast redigerad av Ravenouz 2015-09-26 kl. 13:25.
Citera
2015-09-26, 13:23
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Frågar igen: Vad heter krogen som vakten jobbar på? Är det Engelen som syns i bakgrunden eller en grannkrog? Vill INTE besöka en krog som filmar sina gäster OCH lägger ut på facebook.
Citera
2015-09-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tycker inte folk skall få sparken för vad dom gör på sin fritid.
Undantag finns naturligtvis, men vara full och bete sig som en idiot hör inte till dom. Vakten är närmare att bli av med jobbet än kärringen.
Så du tycker att en person som visar prov på klassförakt, rasism, våldsamt beteende samt svårigheter i att hantera alkohol, är lämplig att jobba som socialassistent?

Att vakten hänger ut henne är iofs jävligt illa det med, rent tekniskt.

Jag tycker hon förtjänar det, men ordningsmakten ska inte hänga ut brottslingar bara för att de är idioter.

Vakten beter sig exemplariskt i videon och jag hoppas verkligen att det är en privatperson som hängt ut henne och att vaktens mobil "råkat" komma på villovägar.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-26 kl. 13:35.
Citera
2015-09-26, 13:26
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Suggan kallar OV för neger. Är han verkligen det?
Citera
2015-09-26, 13:32
Medlem
Wahnsinns avatar
Märkligt att så många i tråden försvarar den trashiga kvinnan som är uppenbart olämplig som socialsekreterare. Med det sagt anser jag inte heller att vakten agerade korrekt, vare sig med filmandet eller hur han pratar.
Citera
2015-09-26, 13:33
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Suggan kallar OV för neger. Är han verkligen det?

Ja det hör du väl på rösten. Gissar åt Ken Ring-neger hållet.
Citera
2015-09-26, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Frågar igen: Vad heter krogen som vakten jobbar på? Är det Engelen som syns i bakgrunden eller en grannkrog? Vill INTE besöka en krog som filmar sina gäster OCH lägger ut på facebook.

Precis det jag också tänker, visste inte ens om att ov filmar sina kvällar men kan det vara lagligt egentligen när det oftast inte ens får sättas upp kameror på allmänna platser?
Citera
2015-09-26, 13:49
Medlem
Zeratulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Precis det jag också tänker, visste inte ens om att ov filmar sina kvällar men kan det vara lagligt egentligen när det oftast inte ens får sättas upp kameror på allmänna platser?

Jag tror det är skillnad på att ha en fastmonterad kamera och en som är mobil.
Citera
2015-09-26, 13:52
Medlem
grimass avatar
socialsekreterare är den kvinnlinga motsvarigheten till ordningsvakt. Det är människor med mindervärdeskomplex och maktbehov som söker sig till dom yrkena så klart det hettar till när dom stöter ihop. tycker ändå mest synd om ordningsvakten han blir så jävla skräckslagen när han hör att ungarna inte ska få soc-bidrag
Citera
2015-09-26, 13:53
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeratuls
Jag tror det är skillnad på att ha en fastmonterad kamera och en som är mobil.

Det är det också. Tidigare RPS gick ut med info om reglerna hurvida O.V får / inte får bära kamera.

Vi får spela in vad vi vill i syfte att spara bevis. Hur vi sparar filmen har höga krav och i princip ska den sparas på en separat dator som inte är uppkopplad till internet och som sedan är inlåst i ett kassaskåp - typ.

Det är ett allvarligt fel att lägga ut videon - och han riskerar jobbet eller iallafall en varning.

Soctanten hoppas jag blir av med jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in