2015-09-26, 10:47
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuget
Eller om de har blivit mutade och bara ser överträdelser som den ena sidan gör och blundar för vad det andra laget gör. Sedan hävda i omklädingsrummet att det var svårdömt men att de med bruna tröjor vann visst igen. Det är just det selektiva blåsandet vi är chanslösa mot. Ibland i vissa trådar ser man 1 stackare som mosar sina 20 rasistmotståndare men då får moderatorn nog och bara stänger av den stackaren. Kvar till slut blir mörkbruna vs ljusbruna. Ingen orkar titta längre. Ni behövs inte längre. Det är framtiden för Flashbacks politiska trådar.

Du kanske borde vara lika hård mot din rasistiska mormor var konto du påstår är avstängt i en annan tråd.

Konstigt då att mina kritiska inlägg mot brunbyxade debattörers åsikter fått vara kvar om det är som så att moderatorer som är rasister struntar i reglerna och modererar utifrån sin övertygelse.

Om det nu är så vanligt som du påstår, så är det konstigt exemplen lyser så med sin frånvaro.
Citera
2015-09-26, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du kanske borde vara lika hård mot din rasistiska mormor var konto du påstår är avstängt i en annan tråd.

Konstigt då att mina kritiska inlägg mot brunbyxade debattörers åsikter fått vara kvar om det är som så att moderatorer som är rasister struntar i reglerna och modererar utifrån sin övertygelse.

Om det nu är så vanligt som du påstår, så är det konstigt exemplen lyser så med sin frånvaro.
Godmorgon kjellkritisk. Kul att du också prenumererar på mina inlägg. Exempel och bevis för rasistmoderering finns inte eftersom den sköts så snyggt och blir bara synlig för den som drabbas. Dina inlägg som om de nu varit invandrarvänliga har förmodligen hållt så låg klass att de har bedömts som ofarliga och har därför fått ligga kvar. Den dagen du skriver något smart mot SD blir du varse om hur de gör. Läste ditt senaste inlägg innan detta och förstår att du likt Xelious och många fler ser som sin uppgift här i livet att försvara moderatorerna här på Flashback oavsett hur de beter sig. Ha en fin Lördag på go-carten.
Citera
2015-09-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Tilläggas kan att det varken är förbjudet för homosexuella, rasister, terrorister, haschtomtar eller oskulder att starta konto på flashback, ja de kan till och med bli moderatorer. Det påverkar inte modereringen.
Ingen har påstått att det är förbjudet att starta ett konto. Ingen har heller sagt att diskrimineringer pågår överallt på FB.

Vad som däremot diskuteras är hur vissa moderatorer själva är är medlemmar av högerextrema krafterna på FB och att just dessa modererar känsliga politiska trådar där yttrandefriheten mest kan synliggöras.

Problemet handlar helt enkelt om hur samma regelverk kan tolkas olika beroende på sammanhang och vem som skriver. Det är just fördelningen av dessa moderatorer och deras systematiska utdelning av varningar som skapar misstankarna om en dold agenda.

FB kan låta en oberoende kartlägga verksamheten för att verkligen förstå hur det ser ut utifrån. Att rasistisk moderering förekommer är bevisad även om detta förnekas av vissa moderatorer.

Jag måste också tillägga att spelverksamhet såsom det vissa säger det här går ut på är definitivt inte vad yttrandefrihet handlar om.
Senast redigerad av IR5 2015-09-26 kl. 11:49.
Citera
2015-09-26, 11:53
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ingen har påstått att det är förbjudet att starta ett konto. Ingen har heller sagt att diskrimineringer pågår överallt på FB.

Vad som däremot diskuteras är hur vissa moderatorer själva är är medlemmar av högerextrema krafterna på FB och att just dessa modererar känsliga politiska trådar där yttrandefriheten mest kan synliggöras.

Problemet handlar helt enkelt om hur samma regelverk kan tolkas olika beroende på sammanhang och vem som skriver. Det är just fördelningen av dessa moderatorer och deras systematiska utdelning av varningar som skapar misstankarna om en dold agenda.

FB kan låta en oberoende kartlägga verksamheten för att verkligen förstå hur det ser ut utifrån. Att rasistisk moderering förekommer är bevisad även om detta förnekas av vissa moderatorer.

Jag måste också tillägga att spelverksamhet såsom det vissa säger det här går ut på är definitivt inte vad yttrandefrihet handlar om.

Jag har följt den här tråden sen starten och skrattat förbannat gott åt er idioter som tycker det finns rasism i allt och anser det vara bevisat. Men jag har inte sett ett enda jävla bevis än! Så ska ni fortsätta hävda att det är rasistiskt modererat får ni fan komma med konkreta bevis! Jävla foliehattar.
Citera
2015-09-26, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Jag har följt den här tråden sen starten och skrattat förbannat gott åt er idioter som tycker det finns rasism i allt och anser det vara bevisat. Men jag har inte sett ett enda jävla bevis än! Så ska ni fortsätta hävda att det är rasistiskt modererat får ni fan komma med konkreta bevis! Jävla foliehattar.
Godmiddag rasistjävel. När du har fullföljt särvux kanske du förstår att lägga fram bevis till en moderator att moderatorer är rasistiska inte är så lönt.
Citera
2015-09-26, 12:21
Medlem
Citat:
Tycker så synd om de. De ville bli poliser först och främst men de klarade inte språktestet, sedan gick de en väktarkurs på 2v men det blev inga jobb och deras maktmissbruksbehov gick ut över deras stackars hundar fram tills de blev moderatorer här. Här kan de leva ut sin rasism och få hämnd på alla som mobbade de som barn. De har hittat sin flock och nu blivit de som mobbar & styr istället. Tycker uppriktigt synd om moderatorerna här. Deras uppväxt har ju gjort de till vilka de är nu. Vet inte hur vi ska kunna hjälpa de. De är ju i en förnekelsefas.
Bra!!! Det är faktiskt sant..
Många som ägnar sig åt liknande som diskrimineringar, har komplex för att känna sig viktiga och nyttiga. Detta har på sista tiden varit ett stort problem och faktiskt förklarar snedrekryteringar. Förklaringen ligger i hotbilderna som media målar upp och som fostrar ett samhälle i den riktningen. FB är inte undantag och här förekommer dessvärre moderatorer som är påverkade av samma media och tolkar regelverket olika beroende på hotbilderna..
Citera
2015-09-26, 15:33
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Godmorgon kjellkritisk. Kul att du också prenumererar på mina inlägg. Exempel och bevis för rasistmoderering finns inte eftersom den sköts så snyggt och blir bara synlig för den som drabbas. Dina inlägg som om de nu varit invandrarvänliga har förmodligen hållt så låg klass att de har bedömts som ofarliga och har därför fått ligga kvar. Den dagen du skriver något smart mot SD blir du varse om hur de gör. Läste ditt senaste inlägg innan detta och förstår att du likt Xelious och många fler ser som sin uppgift här i livet att försvara moderatorerna här på Flashback oavsett hur de beter sig. Ha en fin Lördag på go-carten.

nope, ingen prenumenation ragerar bara på inlägg som saknar grund eller stöd i kritik.

Har inget uppgift att försvara moderatorer oavsett beteende, men ska man klaga så måste det ju bygga på något. Du använder samma usla agument som korkade brunbyxor, att inget syns är något slags bevis, för beter sig dåligt gör de, de andra enligt det resonemanget.

Att du har svårt att argumentera visas på att ditt svarsinlägg handlar mest om förklemande ordalag om mig och en annan användare, och har du nivån på dina inlägg, ja då är det inte underligt att de ryker emmenanåt om så har skett. Och det har i så fall inte med huruvida den moderatorn varit rasist eller inte!
Citera
2015-09-26, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Bevisen försvinner ju. Du vet det, jag vet det och moderatorerna vet det.
Citera
2015-09-26, 20:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Bevisen försvinner ju. Du vet det, jag vet det och moderatorerna vet det.

Är du medveten om att när ett inlägg raderas, så består bara raderingen i att det blir osynligt för oss vanliga användare i forumet? Alla raderade inlägg är fortfarande fullt synliga för ALLA 110-120(?) moderatorer. Du kan alltså vända dig till vilken moderator som helst för att be denne kontrollera om ett fel har begåtts.

Varje moderator kan alltså kontrollera varenda jävla inlägg. Trots detta har du och dina gelikar aldrig någonsin kunnat presentera minsta bevis. Förstår du inte att det inte finns minsta trovärdighet i detta? Du/ni gör er bara till åtlöje genom att påstå att bevis "försvinner".
Citera
2015-09-26, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Är du medveten om att när ett inlägg raderas, så består bara raderingen i att det blir osynligt för oss vanliga användare i forumet? Alla raderade inlägg är fortfarande fullt synliga för ALLA 110-120(?) moderatorer. Du kan alltså vända dig till vilken moderator som helst för att be denne kontrollera om ett fel har begåtts.

Varje moderator kan alltså kontrollera varenda jävla inlägg. Trots detta har du och dina gelikar aldrig någonsin kunnat presentera minsta bevis. Förstår du inte att det inte finns minsta trovärdighet i detta? Du/ni gör er bara till åtlöje genom att påstå att bevis "försvinner".
Så Moderatorn som modererar i trådar som "Bästa småkakan", "80-talets nästsämsta film" & "Smågodis vi minns" kan läsa våra raderade poster och därefter säga till moderatorerna som modererar i trådar om Politik/Invandrare och liknande att de inläggen där borde inte blivit raderade så var vänlig och sätt tillbaka de är du snäll. Är det så du menar att det ska gå till?
Citera
2015-09-26, 23:13
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Så Moderatorn som modererar i trådar som "Bästa småkakan", "80-talets nästsämsta film" & "Smågodis vi minns" kan läsa våra raderade poster och därefter säga till moderatorerna som modererar i trådar om Politik/Invandrare och liknande att de inläggen där borde inte blivit raderade så var vänlig och sätt tillbaka de är du snäll. Är det så du menar att det ska gå till?

Ja så är det, vi kan alla se raderade inlägg oavsett i vilket delforum. Det kanske finns någon moderator som du har förtroende för? Då kan du skicka ett pm till den moderatorn och be om en koll om det nu är så att du inte anser att det har gått rätt till med en radering.

Men i första hand så är det ju naturligtvis bäst att fråga moderatorn som raderade inlägget eller någon annan moderator i det specifika delforumet.
Citera
2015-09-27, 09:05
Medlem
najass avatar
Citat:

Ja, är inte det ätt rätt bra system? Kom gärna med något förslag på en bättre lösning.

Det händer hela tiden just att en moderator lyfter en annan moderators modererande i Outlaw. Saken diskuteras sedan och om vi kommer fram till att moderatorn i fråga gjort fel så får han återställa/ändra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in